Tips vid länkning/kanalisering!
När man har en sittning och ska länka till andevärlden så visar sig andevärlden på ett sådant sätt att man som medium ska kunna förmedla det man får till sig och de väljer alltid den enklaste vägen och det gäller att alltid beskriva det man ser så att man inte lägger in egna värderingar i beskrivningen.
För min del så händer det ibland att bilden av en person jag känner dyker upp framför mina ögon för att jag ska kunna göra en bra beskrivning.
Första gången detta hände trodde jag att min träningssittning var helt misslyckad men det visade sig att min (levande) morbror motsvarade sitterns morbror till mångt och mycket till utseende vilket gjorde att då jag beskrev min morbror så kunde hon förstå vem det var.
Det handlar om att den som kommit på besök visar sådant som gör att jag som medium ska kunna göra en bra beskrivning.
Ibland ska jag inte beskriva utseendet på en person jag känner utan det kan vara dennes personlighet, i de fallen har anden visat sig först så att jag vet hur h*n ser ut, sedan kommer kanske någon av mina bekantas ansikten in i bilden.
Så med detta vill jag säga att det är lätt att bli förvirrad och ännu lättare att kanske tro man har flera andevänner med sig och blandar ihop det hela.
En besökare kan visa upp leksaker som en beskrivning på sig själv, att h*n var väldigt lekfull och tyckte om att busa.
Ja det var lite om hur jag som novis upplever det hela!
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Tack för din intressanta novis :-) Som jag upplevt oftast i början av en kanalisering är att jag börjar känna in om det är en manlig eller kvinnlig energi osv.. Jag tycker det kan va rätt svårt o se ett ansikte klockrent, även om vissa detaljer stämmer o så. Det är intressant när flödet väl är i gång.

Bra, mer sådana tips tas emot tacksamt!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Andevärlden är väldigt enkla i att kommunisera - det går via det som är enklast för dig att förstå - så enklast att visa någons relation är att visa med dina egna släktingar, enkelt va
fast man måste komma ihåg vad man frågat efter till anden - menar om din släkting kommer när du redan faställt släktskapet och försöker få in mer info - då har din släkting en annan betydelse och din uppgift som medium förstå vad(vad frågade du efter?)
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
#3 Ja det gäller väl att tänka vad och hur det är man tänker till andevärlden i kommunikationen eftersom våra tankar oftast kan gå som bara den i farten. Missförstår mig inte. Jag menar att tankarna kan flöda på rätt bra under tiden, även fast man kanske inte tänker att det är så. Det är kanske bara jag som upplever det så.
Ibland kan jag riktigt känna hur mitt hår växer eller blir kortare. Blir längre korta eller smalare tjockare. Får ofta till mej dom små detaljerna Innan dom visar sig helt för mej.
Sen får jag efter de jag har skrivet till mej bilder eller filmer hur dom levde och såg ut.
Har ni bra tips hur man gör sitting/kanalisering hur brukar ni göra på era sätt? är det som medititera?