Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: övningar
Läst 2893 ggr
eleri-still-twinkle
0

Vad känner ni? - Smycke

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll allihop:)

Jag skulle gärna vilja veta vad ni får till er när ni känner in följande smycke:)

*Kram*

Marina2
0

Stark/styrka

sensuell

gammal själ

hoppfull

öppen

trofast

Hellas
0

Spännande, jag gör ett försök imorgon :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaR]
0

Det som kommer upp till mig är "farmor"

eleri-still-twinkle
0

Jag låter tråden få växa lite, feedback kommerSkrattande

signemo
0

En äventyrlig person. som har rört sig en del i livet. Kanske flyttat runt lite. Ibland en liten orolig själ. Mycket mån om speciellt barn. Om personen har / har haft barn så har barnen tillåts att ta egna kliv. upptäcka sin egen värld. Det kan vara så att det inte alltid riktigt kände personen innersta. Håller där så längeuppskattade.  De kunde ibland känna sig glömda bortskuffade.
En person som såg bortom det vanliga livet, såg rymden såg möjligheter. Var en djup människa. som kunde känna sprudlande glädje och en djup sorg. Har ingen aning om varför jag skriver som om det är något som arvts eller köpts. Att det skulle vara ett gammalt smycke.
Först tyckte jag det kändes som om person hade det rätt bra. Men nu är det som om det varit stora problem med att få i hop livet ekonomiskt.
Smycket har betytt mycket för personen.
Personen har trots att den varit så öppen inte visat sitt innersta. Det behöll den för sig själv. Det var ingen som

Var rädda om varandra

Indiania
0

Förtröstan och mycket strävan för att hålla ihop sin familj.

Det har blivit många tårar under årens lopp.

Tror det är en kvinna mormor eller farmor kanske längre bakåt i tiden också.

Hon levde ett eget liv samtidigt som hon levde tillsammans med andra. Hade en styrka inom sig som inte många har, kan ha varit troende också.

Känns som lite kylig utåt men har ett hjärta av guld inombords.

" Var nära naturen - var när dig själv "

eleri-still-twinkle
0

*sitter med rysningar och spänning*

eleri-still-twinkle
0

Kan ni även se hur smycke "kom till ägo" osv?

signemo
0

Först ville jag skriva dopgåva. Men det är ju inte ett sånt smycke. Sen tänker jag på Frankrike. Vilken nonsens. Är tyst nu

Var rädda om varandra

eleri-still-twinkle
0

Signemo..du får inte vara tyst…detta är jättespännande juSkrattande

[GunillaR]
0

Kan det vara så att

detta smycke var på några slags "villovägar" och låg gömt hos en släkting. Känns också som att det var en gåva från någon väldigt speciell, men som aldrig kom tillbaka.

Huga! Nu blev det kanske lite svammel Tyst

[rore]
0

Ett vackert kyligt smycke. Till en början kände jag nånform av avståndstagande och iakttagande. Känslan av att bli avvisad kom över mig.

Det käns som kvinnan som burit detta smycke har haft en mur runt om sig, ett slags skydd och försvar mot främmande, svårt med  tilliten. JAg får någonslags instängdhets känsla..

En äldre kvinna,, kanske farmor,, och jag får för mig att detta smycke är ett arvegods,,

Men så plötsligt mjuknar bilden (smycket?)upp, käns kärleksfull och inbjudande. Spontan och tillgiven blir känslan inom mig, Som om hon ler och tar emot "mig"?

[GunillaR]
0

# 12 - Så underbart du lägger orden! Kyss

[rore]
0

#13 ÅhhSkäms Tack Morgaine!

Marina2
0

8# lägger till. impulsköp senare gåva.

eleri-still-twinkle
0

Så häftigt att läsa vad alla får till sig*ler*

Hellas
0

Jag har inte hunnit med smulan så det får bli en annan gång!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

eleri-still-twinkle
0

Ingen fara HelenaKyss

Indiania
0

Eleri, när får vi veta? Nyfiken Flört

eleri-still-twinkle
0

Först och främst STORT tack för alla fina inläggKyss

Feedbacken kommer bli ganska liten, men det är just därför att den verkligen är det. Detta smycke är även för mig lite av ett mysterium, för det enda jag vet är att det har tillhört min mormor.

Och det jag vet om min mormor är hämtat från barndomen och lite som min mamma berättat.

Jag vet att det inte är några dyrbara stenar i smycket, men som konstnärinna beundrar jag det gedigna arbete som den som skapat smycket, lagt ner på det. Det är utsökt i alla sina vackra detaljer.

Jag tror ni har knytit an mer än en ägarinna av smycket, för det låter bitvis som att den ni beskriver är någon annan än mormor, men så dyker även hennes sidor upp*ler*

Min mormor var en eterisk, vacker och mycket kärleksfull kvinna. Hon levde livet genom ensam med min mamma som var ensambarn. Hon levde helt och hållet för henne och sedan även mig och min syster.

Hennes sinne var så känsligt och vad jag har förstått, är att hon bar på mkt stora känslor…kärlek och sorg.

Jag önskar att jag fått träffa henne nu som vuxen kvinna och berätta för henne hur otrolig hon var för oss! Som en ängel med silvervåg i håret!

På ngt sätt har ni gett detta smycke en bakgrund och jag blir så tacksam och berörd!!!

Tack snälla!!!!

Indiania
0

Tack Eleri för du berättar om din mormor! Kyss Kram

Marina2
0

Tack för feedback och för att du berättar om din mormor. Låter som en speciell kvinna.

Kram

[rore]
0

Tack för feedback Eleri!