Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: vägledning
Läst 1989 ggr
Tuva-Lena
0

Vem får besök?

Följer man "det okända" så inser man snart att det är helt vanliga människor som får andebesök, men ändå inte, eller hur? Obestämd

Jag har alltid undrat över varför vissa människor verkar vara mer attraherande på andevärlden än andra? Vore det för att dessa människor var i behov av akut rådgivning skulle jag förstå det, men ofta så har andarna inget speciellt på hjärtat, annat än att förmedla omtanke och kärlek till dem som bor där.

Man förklarar det ibland med att det finns speciellt starka energier just där dom bor o s v, men är det verkligen hela förklaringen? Obestämd Alla som är någorlunda öppna kan ju känna av andevärlden var dom är befinner sig, men varför får även personer som inte vill ha besök ändå påhälsning tro..?

Hamnade inlägget i rätt grupp nu..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

chik
0

Tuva. Här sitter en till som undrar..Så jag tackar för att du har satt ord på det.

Så nu hoppas jag att någon kan sätta mer ord på detta…

Har aktivitet här i min lilla boning.. O för det mesta så vet jag vem det är, men inte vad den vill. Mer än att jag skall veta att det fins något.

Sen så får man kanske göra det stora jobbet själv…"Med vad dom vill förmedla-om dom har något o förmedla?

Lena.P är jag i verkliga livet.

Tuva-Lena
0

Ja nånting skumt är det.. Vi som har valt att fördjupa oss i det här ämnet är ju också "öppna", men jag har då aldrig upplevt såna "hemskheter" som dom människorna på TV gör. Jag känner av att det finns andar omkring mig ibland, men då får dom väl vara där då, tänker jag. Jag fortsätter med det jag håller på med. Aldrig att dom har knuffat mig, eller slagit sönder porslin el dyl någonsin. Ev att det kan vara någon utav dem som har gömt min kamerasladd förstås.. Obestämd Skrattande

Är det alltid så att dom vill förmedla nåt då chik? Dom kanske bara vill umgås i största allmänhet..? Glad

Jag hoppas också på svar chik! That makes two of us.. Flört

[GunillaF]
0

#2 Jag undrar om det kan vara de där människornas rädslor som "föder" och drar till sig allt det där.

Vi som vill…har inte matat dem med så mycket energi.

[rore]
0

Jag vet inte alls varför de ger sig till känna på det viset,,,,JAg har också flundrat över detta,,,,

Om jag går till mig själv,, så var jag ganska rädd,, redan från barnsben,, eftersom de vuxna inte trodde på mig,, de sa att jag ljög och hittade på,,,, så jag tvivlade på mig själv,, sen försvann det oförklarliga i några år (men har ändå varit närvarande i mig) svårt att förklaraSkäms.

Sen nu när jag blivit "vuxen" och börjat peta runt i det igen,, så kom rädslan tillbaka,, eftersom jag inte kunde förstå vem/vad det var som pockade på uppmärksamhet,,

I och med detta så var jag tvungen att rota runt i skallen på mig själv och luska ut vad det var jag trodde på,, verkligen känna in vad jag trodde på,,då lugnade det ner sig igen.

Jag blir fortfarande paff och reagerar starkt på viss närvaro,, men det tror jag har att göra med personligheterna som andarna var när de levde,,

Likväl som jag kan reagera starkt på en fysisk person som är bullrig och låter värre än vad h*n är??

Sen kan det kanske också vara så att "anden" känner av att omgivningen förnimmer,, och då blir det kanske mer påtagligt,, bara för att h*n vill ha kontakt,,,

Som ("Hallå!! Det är bara jag..) och i stället blir man rent ut sagt blockerad & skit räddSkäms

Men det är bara en teori som jag har……

Tuva-Lena
0

Sitter just nu i telefonkö hos Tele2 så varför inte använda tiden till nåt roligare..?Flört

Ja, ja kan nästan förstå hur du tänker Gunilla, och det där med Attraktionslagen täcker ju ditt påstående också. Å "andra sidan" - för att snitsa till det lite - så var ju inte personerna rädda innan de fick besök första gången.. dom hade nog inte en tanke på andar innan det blev uppenbart att dom existerar…Obestämd

[GunillaF]
0

#5 njaa, nu har jag inte allas historia men många av de vi sett på TV:s "Det okända" brukar tala om att de är intresserade och kanhända att när de då kände av närvaro första gångerna, blev de lite skrajsna…

Det finns ju även andar som är platsbundna och är man då "öppen" som en del verkar vara för jämnan, så kanske det blir lite för mycket om man inte riktigt vet vad det är.

Vi får hoppas att någon som vet bättre, kommer hit och förklarar för oss.

Tuva-Lena
0

#4 Jag har tänkt i samma banor rore, att det skiljer sig förstås från ande till ande också, hur dom var som personligheter. Det kan vara en förklaring, men några av mina närmaste bortgångna var riktigt hetlevrade, även om dom hade ett hjärta av guld - fast aldrig att dom har stört mig för det.. Tyst peppar peppar, ta i trä..

Tuva-Lena
0

(Ha ha, nu kom jag fram till tels2. Jag hotade med att säga upp abonnemanget - som har blivit skidyrt helt plötsligt - och då fick jag en massa rabatter! Cool)

Ja visst är dte så Gunilla, att många av dem som deltar i programmet är "sökare" så att säga - det kan ju vara en av orsakerna till att dom är tacksamma objekt för "spöken" också. Glad

[GunillaF]
0

Det är som du skriver skillnader på andar.

Du har ju både de som gått över och är tillbaka för att se till oss, lämna en hälsning osv. Men sedan har vi ju de som inte gått över av någon anledning - inte funnit ljuset, eller de vill inte.

De beter sig inte på samma sätt. Vad jag har märkt iaf.

Jane-Lyzell
0

Nu har jag inte följt dessa program denna säsong och endast några innan - och det har ju sin anledning att jag tycker det är ointresant. Alla skrämselproppaganda är största orsaken. Ljud o bild efekter som de lägger in bl a. (för mig som arbetande medium är det inte realistiskt)

Att det började spöka hemma hos folk går enda tillbaka  till the Fox sister(1848) och troligen ännu längre - sen kom filmen Ghost med Patrick Swayzy och Woppi gouldburn (stavar nog inte deras namn rätt) i vår moderna tid i hollywod och nu fullkomligt exploderade hus med spökenSkrattande

I särskilt då i amerika men i övriga världen med - sen kom förnimlese av mord i dansk/norsk tv och då började mer o mer skandinavier få hemsökta hus - sen kom det okända till sverige och då fullkommligt exploderade det av spöken i svenska hem medFlört Tv är ju både på gott och ont tyvärr - och skapar ibland mer saker som inte finns där räddslor (som rore skriver) Det folk ser på Tv tror dom är sant och människor med stora rädslor skapar tomtar på loftet som man säger - det är verkliga för dem, men oftast deras rädslor och inget annat.

Sen är ju inte andevärlden dumma - de vet av vi visar sådant på våra Tv apparater och tar changsen att göra sig mer hörda en förut och människor blir mer observanta än innan tv programmen.

Tänk er själva att vara Ande i ditt eget hus - där går dina nära o kära och sörjer dig - fast du är inte död utan lever och mår bra i allra högsta grad ! Jag skulle iallafall göra allt för att få mina nära att förstå jag finns med dem fortfarande. Om det betyder att jag måste banka o leva om lite så gör jag det:-)

Oftast vid hemsökelser som det kallas är det av en orsak och igentligen är det regelrätta sittningar som behövs av oss medium för att förstå vad anden vill få fram till den boende - alltså inget farligt ,utan oftast en när o kär som vill göra sig förstådd  att det finns med dem eller varna för att något är fel i familjen, Huset, destruktivt betende, alkohol,dråger,deppresivitet, något barn som far illa mm.

Alla Andar som finns kvar i vissa hus behöver vara där och det handlar oftast om respekt att respektera att dom är där av en orsak att de behöver finnas där ett tag - innan de fortsätter sina liv på andra sidan - en del går emellan världarna som en trygghet att gå tillbaks till det hus de mått som bäst i.

Att jaga bort dem är inte ett mediums uppgift - andevärlden tar hand om andarna - vi medium är vektyg och förmedlar information emellan världarna inget annat.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

camat
0

Är vi någonsin ensamma.

som medial så vet jag att man alltid kan få kontakt med sina nära och kära på andra sidan. De hälsar på ofta och tittar till oss.

Hellas
0

Vi har andevärlden runtomkring oss hela tiden men det är inte alla som märker av den.

Jag har råkat på många männsikor som säger sig inte vilja märka av andevärlden vilket gör att de hela tiden går och känner efter = Öppna upp.
Så jag tror inte att det räcker med att inte vilja känna av andevärlden.
Man måste även aktivt sluta upp med att känna efter om de finns runtomkring för det gör de ju.

Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att vi har dem omkring oss, här hemma kommer de och går, ibland tror jag inte ens att de har tänkt sig att jag ska se dem.
Min man upplever dem också och han tycker väl inte att det är lika roligt alla gånger så vi ska börja jobba lite på att han ska kunna hantera det hela.
Men de försvinner inte härifrån även om han bestämmer sig för att inte märka av dem.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
0

12 Ja vi skulle anamma Indianernas respekt för boendeplatser eller de österländska - vörnad för våra förfäder och deras bo platserGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

penke
0

jag tror att helt vanliga mäniskor..(och andar ? ) kan vara attraherade att få vara med i tv ..

att sedan programmen har "samma" dramaturgiska upplägg
beror nog mindre på fantasilösa andar/spöken,
än på produktionsbolagets redigerare/producenter.

men jag tror att det är olika mycket aktivitet på olika platser,
 jag *ser* mer i ögonvrån på jobbet,en gamal gård
 än hemma,ett "nyare" hus på tidigare obebodd mark 

penke

Hellas
0

Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
0

Kyss