Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: meditation
Läst 2816 ggr
Hellas
0

Mediterar du?

Brukar du meditera och hur gör du det?
Det finns ju många olika typer av meditation!
Själv mediterar jag lite till och från, ofta blir det spontanhealing som kanske inte syftar till att kontakta andevärlden utan mer är en kontakt med mitt JAG.
När jag var utbränd gjorde jag muskulär avslappningsmeditation så syftet behöver ju inte alltid vara av Spirituell art.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

chik
0

Jag vet inte om jag mediterar.Blir lite osäker på alla tillbud som man kan läsa om..

Men när jag går ut, så har jag en plats i skogen.Där jag kan känna harmoni med naturen o även mig själv.Blir lugn o till freds med mig själv.

O jag bara står o djupandas lugnt o fint o så försöker jag bli helt tom i huvudet.För att sen fylla det med positiva tankar..

Sen så kan jag göra samma sak när jag går o lägger mig…

Sen mina tankar med Själarna som far runt.Det kommer när jag minst anar det, kan poppa upp när jag diskar gör lite av varje..

Lena.P är jag i verkliga livet.

signemo
0

Försöker att göra. Men är inget bra på det

Var rädda om varandra

Cristine
0

Ibland mediterar jag med bara musik men jag varvar med skivor av Kelly Howell och andra med brain sync. Från början var det med Iris.

För det mesta lyssnar jag med hörlurar som ändå behövs till Brain sync.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
0

Innan mediterade jag ofta. Ofta till Iris eller annan vägled meditation. Men de är lite olika. Just nu är jag inne period där jag mediterar lite mindre.  När jag mediterar nu så lyssnar jag på underbar musik ser de framför mig.

JustMe08
0

Jag mediterar i perioder. Ibland kan det bli flera gånger i veckan, ibland mer sällan. Ofta använder jag mig av vägledd meditation som jag lyssnar på i mina hörlurar. Jag har nog provat ganska mycket av de utbud som finns och har kommit fram till att jag har tre favoriter; Yoga Nidra, Iris Hall och Brain Sync. Sistnämnda ger en häftig upplevelse måste jag säga.

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles

Jane-Lyzell
0

Vist mediterar jag och kontemplerar!

Meditationen är för mig själv ,kontemplationen är med mina guider och undervisning!

Meditaion är bra för den personliga och andliga utvecklingen och kontemplation för den mediala!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

stina63
0

Nu är jag nyfiken Jane men vad är kontemplera för något?

Jane-Lyzell
0

7 kontemplera då har du en "aktiv meditation "med din guide kan man säga - där man får undervisning och visas saker eller endast tonar in för att andevärlden ska kunna jobba med våra blockeringar.

alltså du är aktiv inte passiv - du går upp i energi inte ned!Glad

Indiania
0

Jag mediterar inte så ofta till vägledd meditation ( tyvärr ) men i naturen och till musik och annat. Ibland mediterar jag till mina trummor.

" Var nära naturen - var när dig själv "

stina63
0

*8 Tack Jane då förstår jag mera Glad

Jane-Lyzell
0

10Kyss

Andina
0

Jag mediterar regelbundet på utvecklingscirklarna. Och korta spontanmeditationer emellanåt ibland. Men jag mediterar mig gärna till sömns också - eller "flyter på energivågorna" ;). Det ger ofta härliga nattupplevelser.

Jag kan tycka det är härligt att meditera till musik (brain sync helst) men oftast föredrar jag ändå att meditera till tystnad endast (eller naturens ljud). Guidade meditationer fungerar inte särskilt bra alls för mig.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Hellas
0

Många kommer ju i ett meditativt tillstånd då de spelar intrument, tex trumma men även andra instrument där de får den där riktiga inspirationen från andevärlden.

//Hellas

Tuva-Lena
0

Jo jag mediterar nog ganska ofta, inte så att jag sitter och sluter ögonen, men mina skogspromenader ger en skön avslappning och meditativ upplevelse. Då är man nära "allt" s a s.. Oskyldig

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hellas
0

#14 Det låter härligt Tuva, jag tror att vi alla mediterar mer än vad man tror, däremot så kallar vi det kanske inte för meditation utan bara att man tog sig en funderare eller att man sitter och filosoferar.

Jag kan många gånger ta en 5 minutare för att hämta lite ny energi då jag är trött.

//Hellas

Soffe
0

Det är sällan jag mediterar.. Borde göra det ofta eg. så hur var det nu med självdisciplinen Oskyldig

[GunillaR]
0

Med lite dåligt samvete så säger jag - inte så ofta som jag borde.

Jag lärde mig att meditera för att få kontakt med min andliga guide i en grupp. Vi var en grupp "häxor" som träffades regelbundet under två terminer. Det var tydlig skillnad på när vi mediterade i grupp och när jag gjorde det själv.

Vid denna meditation ska man (efter att ha gjort avslappning) först göra "Mittpelarövningen" där man öppnar sina chakran. Därefter kan man öppna sig för ett möte med sin guide.

Ibland mediterar jag efter skön avslappningsmusik utan någon avsikt att nå kontakt med guiden. Bara sitta och ha det skönt och slappna av.

Men det har som sagt varit dåligt med detta på sista tiden. Läge för skärpning alltså!

[LadyWinter]
0

Jag försökte meditera härom dagen…med secret garden,men mina gäster störde mig,försökte visualisera…kändes som jag trilla av soffan.Är inte så duktig ännu.Cool

millam
0

Jag brukar meditera regelbundet, periodvis dagligen. Har band som jag lyssnar på, sätter hörlurarna i öronen och lägger mig eller sätter mig rak i ryggen o slappnar av.

Det händer att jag blir orolig på natten när jag vaknar.. då är ett meditationsband bland det bästa jag kan ta till. Oron släpper när jag kan koncentrera mig på meditationen. Inte sällan somnar jag medan bandet går.. men det sägs ju att det inte gör nåt, man tar till sig innehållet ändå.

Hellas
0

Jag mediterar till samma musik varje gång, både i utvecklingscirkel och privat.
Just den har blivit som en signal till mig så när jag hör den tror mina sinnen att det är dax Flört

//Hellas

[Jeremina]
0

Jag bara kör avslappning så jag kan nog inte kalla det för att meditera, eller?

Hellas
0

#21 Visst är det en typ av meditation, det finns olika stadier av förändrat medvetande tillstånd och jag skulle nog vilja avslappning i den kategorin.

//Hellas

Kerstina-61
0

Jag försöker att meditera, men jag bara somnar…
Inte alltid, men nästan alltid och det spelar ingen roll om det är i stor grupp och någon leder meditationen eller om jag är ensam hemma, jag somnar och minns sedan inte vad jag sett under eller så missar jag delar och bara minns en del.
Någon som har ett knep för hur jag ska kunna hålla mig vaken?

Jane, vill du berätta mer om hur du gör då du går in och  kontemplerar!
Du skriver att du går upp i energi istället för ned. Hur gör du, rent praktiskt?
Kanske något för mig som somnar Obestämd

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Hellas
0

#23 Mina käre mentorer säger med pekfingret "Disciplin…Disciplin…."

Sitter du på en vanlig pinnstol med bägge fötterna i golvet och händerna löst i ditt knä.
Sitter man lite mindre bekvämt är det betydligt mindre risk att man somnar eller går för djupt ner i sin meditation.

En annan sak är att verkligen se till att följa den röst som vägleder meditationen, jag vet, det är lättare sagt en gjort eftersom man inte vet att man försvinner men om du känner att händerna börjar domna bort och om du kanske inte känner benen, ja då kan det vara bra att kanske röra på dig lite försiktigt.

Jag är ju visserligen inte den bäste att råda eftersom jag själv har en förmåga att inte riktigt hålla mig till cirkelledarens röst Skäms, jag somnar inte med går ner i lite för djup meditation.
Men se till att sitt lite sämre och vicka lite på tårna då och då så kanske du håller dig vaken.

//Hellas

Kerstina-61
0

#24#Mmm du har så rätt, disciplin ja..men jag försöker verkligen.
Jag fick en smärtmedicin för antal år sedan och det var efter det som jag somnar in så lätt. Men baske mig inte när jag SKA sova inte …konstigt Obestämd

Det där med att gå in för djupt…vissa säger det är odisciploin att göra det, men jag var på cirkel förra veckan där man inte riktigt hade den inställningen. Där utnyttjade man den "förmågan" och utvecklar det till att gå vidare i sitt mediala arbete. Kommer att få veta mer om vad hon menade framöver.

Tack för tips me vicka på tårna. Ska testa detta nästa gång. Kanske skulle ha några häftstift att sitta på Tungan ute

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jane-Lyzell
0

23 Jag höjer min energi och blir lätt och använder mitt sinne aktivt(fullt upp)

du ska inte gå ned i hypnos eller trans tillstånd- då är det lätt att falla i sömn(tung energi)

Sitt allltid vid meditaion eller kontemplation.

penke
0

Japp
  men inte så regelbundet jag skulle önska..

ibland kan jag bara tyst följa mina andetag
 någongång en guidad cd >> bänken där..
det vanligaste är att jag väljer någon av mina ..ljud-cd
 bla. en där Dalai Lama sjunger !
eller en med en porlande bäck
senast var en mantra sång (om namah shivaya)
 de gör att jag känner mig svävande/flytande ovan golvet
(jag känner inte golvet längre)
 jag sitter gärna med ryggen mot något,eller ligger ned på golvet,somnar inte

Det Jane skrev om ..skillnaden mellan meditation och kontemplation,förstår jag..teoretiskt,men inte helt in i kroppen ..än :- )
 jag brukar säka kontemplation istället,till ..kristna jag känner,
 vissa kan verka skrämda av ordet meditation (?)(avgudadyrkan?)

..Jag har inte gjort någon skillnad på dem,från början
hmm,menar,börjar jag meditera och jag får ..besök..
 störs jag inte av det
äh,orden,orden :- )

lite som Tuvan tycker jag att vissa handlingar,kan vara meditativa
som att hand-diska ! eller sitta på knä för att plocka bär..
fast det kallas väl nu för tiden Mindfullness

nu ska jag drömma *ler*

penke

Choklad
0

Jag bara sitter i lugn och ro och blundar och andas lugnt. och försöker låta bli att tänka. svårt för mig eftersom mina tankar virvlar på för fullt i mitt huvud, alltid.

U R us

Hellas
0

#28 Jobbigt att ha svårt att koppla bort vardagen, jag hade det på det sättet då jag var utbränd samt då jag genomgick en skillsmässa.

Ett tips är att "väva in" tankarna, som kommer, i själva meditationen, då blir man inte så irriterad över att de kommer och kan sluta förska tvinga bort dem.
Ofta slutar de då att komma tillslut, det blir ju helt plötsligt ok att de finns där.

//Hellas

[GunillaF]
0

Jag använder mig av Terry Evans Bergsmeditation. Har fastnat för den.

Kan inte säga att det blir regelbundet. Det blir när jag känner att jag inte mår riktigt bra eller att jag blir väldigt irriterad på något. Helt enkelt när det är något som rubbat mitt inre.  Det är så lätt att komma underfund om sig själv till den meditationen.

Hellas
0

#30 Jag har den skivan hemma men av någon anledning har jag inte startat upp den, kanske det är dags snart ;)

//Hellas

[GunillaF]
0

#31 Det blir intressant att höra vad du tycker om den.Glad