Övar du sittningar hemma
Hur mycker utvecklar du din medialitet utanför iFokus och andra forum?
Jag tror själv att det är väldigt många som egentligen inte tränar på vänner och bekanta utan enbart övar via forum, antingen låsta eller öppna forum som detta är?
Träffar du kanske en krupp likasinnade ibland eller finns det en regelbundenhet i just ditt övande.
Har du på allvar försökt hitta likasinnade i dina trakter?
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Nej jag övar bara i slutna sällskap, jag har ett öppet sällskap att komm till men det är för långt bort.
Nej på allvar har jag inte sökt likasinnade på egen ort………..

Jag har vänner med samma intresse och då vi ses tränar vi och har jättehärliga upplevelser. Tyvärr blir det alldeles för sällan! På min nuvarande arbetsplats är vi ett gäng som har detta intresse men det blir ju mest att vi pratar om det och berättar för varandra, tillfälle till övning blir det inte.
Jag skulle gärna ändra på det. Vet ju att det ger massor av energi att träffas och träna och lära mer.

Går på cirkel o kurs, men har på sistone funderat på att bjuda hem likasinnade för att träna. Få se om det blir nåt av det!
#1 Outgrundlig, men det räknas ju också förstås, har du funderat på att kanske kliva ut i öppna rum och prova lite hemmavid eller avvaktar du med det?
#2 Men så bra att ni ändå har likasinnade omkring er som är intresserade, inte bara av att prata uta kanske öva lite med.
Ja visst blir energierna underbara, jag håller med.
Jag tror att det är bra att kanske bestämma att man ska träffas regelbundet så jag hoppas att ni får till det.
#3 Gör det millam, bjud hem lite folk, ha lite fika och tja, öva och ha kul.
Jag tycker det är toppen att ni har små träffar och likasinnade att ventilera med.
//Hellas
¤4 Hade en tankedröm om detta inatt faktiskt….o den sade att jag skall inte ha dåligt samvete för att jag inte tränar i denna grupp som är långt från mig och som jag gick för att se om jag var medial…..jag såg att jag var det då och har nu tränat i sluten grupp länge och utvecklats en del så jag är nöjd
Vet ej hur jag tänker med att öppna upp…o det inför det jag har hemmavid….Jill bor ju nära mig…..men har aldrig tänkt tanken……tänker nog lite som så att alla är vi mediala och en dag så inser vi nog alla det……jag är nog till för att bara föra fram det det…..
men vad vet jag…???
Jag tror på något vis att när det är dags att kanske gå vidare och öva på grannar eller kusiner så kommer andevärlden att se till att det blir så
.
//Hellas
Ja helena det var lite så det kändes att det var dags att gå vidare….jag behöver inte känna dåigt samvete för att inte gå i denna grupp…..tänkte också att jag kan dyka upp när plupp gör sin nästa kurs…….fast det är ju i annan del av sverige….hehehe
Andevärlden har redan tränat på mig…så något steg bör jag ta
Jag har de som kommer hem till mig som jag kanaliserar till. Jag har också "funnit" liksinnade här på min ort som jag brukar bjuda hem och vi har olika övningar.
Jag har en väninna som tycker att det är så roligt att jag "håller på med det här" (som hon uttrycker det) att hon brukar med jämna mellanrum bjuda hem mig och en för mig en okänd gäst, som jag får kanalisera till. Då sitter gästen bakom ett skynke eller jag får ha ögonbilndel under kanaliseringen. Det är jättebra träning.
Det är märkligt att om man börjar tala med människor om andevärlden och liknande, så får man höra att de flesta är intresserade eller t.om håller på med nått själva. Jag har "hittat" de som håller på med trumresor, kanaliseringar, healing, meditation mm. sedan jag började "tala öppet" om att jag gått på kurser och att jag healar.
Har likasinnade som jag umgås med..Ingår i en förening som har aktiviteter ca 1gång i veck.Sen har jag ju bekantar som håller på o är aktiva…
Min grej är pinnarna..Sittaren ber o Pinnarna visa hur dom står när det är Ja-Nej. Sen är det bara o ställa Frågor till pinnarna som bara besvaras med Ja-Nej frågor .Det skall ju vara tyst i huvudet, så jag inte har en aning..Det fungerar.O jag är bara någon som håller i pinnarna..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag har gått kurser och deltagit i cirklar. Även övat på sittningar privat. Men får ju säga nu att jag har pausat ett bra tag. Mest läst och mediterat. Ja ok även varit på forum "hela tiden".
Och spontant har "sittningar" ibland skett.
För mig tycks det gå i perioder.
Men det tycker jag för min del är helt ok. Jag behöver detta för att utvecklas i min egen takt. sen så är ju jag faktist en sån som behöver mycket ensamtid för stillhet o ro.
Jag går cirkel varje tisdag och kurs varannan söndag och så tränar jag hemma och på distans och vid alla tillfällen jag får! 
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua

Just inom det mediala har jag ingen runt mig hemmavid. Har försökt hitta cirklar här i Växjö utan resultat, därför hoppas jag att Tilja lyckas få till ett ev. samarabete mellan Kalmar och Växjö =))) Min arbetskollega och vän här på jobbet delar dock intresset och brukar prata pendel, tarotkort osv. Hennes två mostrar jobbar med det här men har tyvärr ingen kursverksamhet just nu =(.
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Jag och min systerdotter brukade träna förut, men nu träffas vi inte så mycket längre…och sönerna tycker inte det är kul att "bli tränad på" ..en av dem tror inte alls på det övernaturliga, fastän han har fått det bevisat för sig många gånger..så nej, jag har ingen som vill öva med mig, tyvärr…
U R us

#13# Är du öppen med ditt mediala intresse? Jag märker att ju fler man pratar med om detta, desto mer kontakter blir det. Nu träffar jag vänner som jag gått kurs tillsammans med. Vi fortsätter på samma vis, fast utan lärare.
Jag kommer ibland på att jag kanske inte borde vara såå öppen, som jag är. Alla förstår ju inte, men för mig är detta ett naturligt sätt att leva. 
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
# 14 Nej, jag håller helst tyst om det..jag pratade om det men då blev det en himla fart på att jag skulle hjälpa, vilket jag jättegärna gör, men jag har inte lärt mig tillräckligt ännu, så allt blev ganska misslyckat, tyvärr…
Och en del tycker jag är löjlig när jag pratar om det mediala så det är nog den tröskeln jag ska över…
U R us