Snackisbaren!
Ville bara prata strunt……
Här har det regnat hela dagen, stundtals vräker det ner, men jag ser fram mot helgen, även om det blir tråkigt väder så är endå lediga dagar värda att prisas.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Har så myckett att göra idag så får inget gjort
lättare vara på forum!
men jag får väll ta mig i kragen - har precis gjord ljudfil till MUG - så snart kommer det ut i dag!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

#0.. Va?.. regnat hela dagen! Vad trist!
Vi har strålande solsken och hyfsat varmt. Skall passa på att ta en långpromis med hunden. 
Jag gillar snackistrådar… 
Här har dom lovat rejält med regn,men inte en droppe än så länge.ganska snopet då man har inställt sig på regn.
Ibland har man så mycket att göra att det blir svårt att komma igång ;).
Kul att MUG är på G, Spännande
!
Jag kan ju bara säga att nu, 20 minuter senare så skiner solen så visst blev jag hörd av någon på andra våningen 
//Hellas
Glädjen blev kortvarig, nu regnar det igen, det blir en myspysdag idag innomhus
//Hellas
Blandad kompott här också - regn och sol om vartannat. Lur-väder:)
Ställer fram lite nötter förresten…
Vist ja, det hade jag glömt, vill ni ha saltanötter eller är det blandad kompott som önskas?
//Hellas

Efter två-fikat är det alltid så svårt att sätta igång igen, man längtar bara hem.. Jag tar en näve blandade nötter så länge för att få upp energin ett tag till ;-)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Jag tycker det har varit en relativt lugn vecka, både på forumet och hemmavid.
Kram!
//Hellas
Här regnar det. Det smattrar mot rutan. Har tänt lite värmeljus för att göra det mysig . Han just svabbar av golven . AVslutatde precis vid min dator, Uträknat för då sitter jag här till golven torkat
.
Har en porterstek på spisen. Blev helt plötsligt sugen på en räksallad eller nånting med anjovis. Tänk om jag skulle slå till och gör en förrätt till maten. Jo det skall jag nog. Vi skall ha fullt upp sen ihelgen.
Tips på förätter önskas alltså.
Var rädda om varandra
Porterstek är så gott. Det var länge sen jag åt det.
Här hemma blir det kycklingfilé i ädelost-sås med rotsaker och potatis som rostas i ugn - en av ungarnas favvo-rätter.
Själv är jag sugen på surströmming, men i så fall skulle jag få äta den själv och då är det ju inte lika roligt.
Uj vad jag blir hungrig när jag läser vad ni ska äta.
Jag ska hem och steka på fläskkotletter och koka potatis. Till det blir det sås av egenhändigt plockad KarlJohansvamp och grönsaker.
Sedan ska jag söka fram bästa westresviden och se om jag kommer i den.
Så här såg jag och några andra "damer" ut för ett par år sedan när vi var på westernfest.
Vi äter lite enkel mat ikväll och satsar på morgondagen.
Så ku att gå på Westernfest, det var jag med för många år sedan.
Jag uppträdde i värsta Can-Can stilen tillsammans med ett par kvinnor till och två män…Succén var given :)
//Hellas
Helt färdig varit inne i lindesberg och det var lindemarknad, hua vad folk
Oj då Jane, ja Lindemarknadet är väl ganska stor vill jag minnas.
Fanns det några spåtanter där 
//Hellas
15 japp jätte stor invation !- jag illade in snabbt och ut snabbt - Adam vart nöjd i alla fall!
själv får jag smått panik med så mycket människor på en gång - förstår varför jag bor här i lugnet
Idol kväll……visst ska ni väl titta, här sitter vi som klistrade framför tv´n 
//Hellas

Kom just hem efter en heldag i Skövde. Lunch med goaste vänner och sedan jakt efter något att ha på fötterna, men det är inget lätt projekt. Har ju en nervskada efter en feloperation vilket gör att min fot inte alltid är så snäll och jag måste ha riktigt bekväma skor för annars blir inte jag heller så snäll med min omgivning. Får nervvärk som heter duga!
Får fortsätta leta skor imorgon. Nu blir det att roa sig med att städa och sedan blir det soffan med glas rött och goa varmmackor 
Önskar er en skön helg med avkoppling och mys!
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Idol så klart - kan man inte missa
Hej tjejer
Jag sitter nerbäddad under en fleecefilt, men filmen Shrek som bakgrundsljud. Sonen fredagsmyser och kikar film och jag bara släpper allt som heter "tanke-arbete" och bara är! Det har varit en galet intensiv vecka på jobbet och jag är rädd för att det kommer fortsätta vara så, så den lilla helgen är guld värd!
När gossen somnat ska jag ta ett glas rött och se spökdok. på youtube
*Kram på er
*
Nej, nej…inte missar jag Idol inte…Icket!
#18 Aj, det låter inte skoj. Håller tummarna för att du hittar ett par bekväma skor i morgon.
hade vi varit hemma hade det nog blivit Idol, men nu sitter vi i vårat skärgårdstorp och umgås med sonen och hans flickvän och då blir det inte så mycket TV.
Men snart blir det lövbiff och ett glas rött 
Löfbiff och ett glas rött är inte helt fel det heller ute i Skärgården, jag tror nog att jag skulle överleva en helg utan Idol då .
Ni kan ju sjunga själva för katten
//Hellas
Ja då var kvällens Idoler färdiga, åh så nervösa många av dem är, jag tycker det krävs stort mod att våga delta.
Spännande säsong kommer det att bli 
//Hellas
ja eller för hundarna 
Här lyser solen för fullt idag så jag har två saker att välja på….dra för gardinerna ellr gå ut i solen, så jag väljer det sista.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Menar du det, här är allt regn, det har värmland tagit hand om den här helgen :(
//Hellas
Paltkoma efter en god middag 
//Hellas
Hamnade i ett liknande tillstånd jag med. Men inte kunde jag låta bli efterrätten för det inte
åååh paltkoma… det var länge sedan. Det finns inga kvar i släkten längre som kan koka riktig palt. 
30 fick ett pitepalt recept av en kursdelagare för lite sen så här blir det palt snart
jag kommer 
Nu får ni snacka svenska så en Göteborgare förstår…palt…. kokt?
Finns det recept på internet?
fritt ur minnet; blanda rå riven potatis med kornmjöl. Forma bollar med stekt fläsk i mitten. Koka och ät med smält smör och lingonsylt. *slurp*
Ät inte för många för då drabbas du av paltkoma 
Kan det här vara ett recept på en acceptabel Palt? Vad säger ni som är experter? Själv har jag aldrig lagat den rätten.
Ahhh, nu kommer jag ihåg ju…fick ett recept av Spanaren som jag inte gjort….
Jag lovar…skall äta lagom….
Men äter du sådant Maggan? Du bor ju int dä upp….? Trodde det va deras mat….
ja det ser rätt ut!
Nej men jag har mina rötter där 
#37 Jaså, vad intressant…häftigt faktiskt!!! Jag har en längtan ditupp…..
kan inte du känna den nu när du börjar närma dig de 20 åren?
jag längtar ofta dit. Fast inte på vintern 
Nehe, ja det är väl som den historien som gick runt som e-mail om han som flyttade upp glad i hågen…o ju mer snö det kom ju mer irriterad blev han……
Den historien har jag missat, men irriterad på snö är väl bara förnamnet om man bor däruppe. Den tar ju aldrig slut 
Maggan då skall jag se om jag hittar den bland mina utskrivna historier……o lägga in den. Påminn mig om jag inte återkommer om en vekca…..den e kul….
Han inser detta med efter ett tag………det som du säger…..
Tack OG det ser jag fram emot. 
Nu önskar jag godnatt. Dags för sängen.
Det är väl den här va? Hade den på min dator. (Varning för lite svordomar)
9:e december
Vi vaknade upp här i Arjeplog till en underbar matta av kristallvit snö, som täckte varenda centimeter av landskapet. Vilken fantastisk syn! Finns det något vackrare ställe i hela världen?
Att flytta hit var det bästa jag någonsin gjort.
Jag skottade för första gången på flera år och kände mig som ung på nytt. Jag skottade både vår uppfart och trottoaren. I eftermiddags kom snöplogen och fyllde trottoaren med snö igen och blockerade uppfarten, så jag fick ta en vända till med snöskyffeln.
Vilket underbart liv.
12:e december
Solen har smält all vår fina snö, vilken besvikelse. Min granne säger att jag inte ska oroa mig, vi kommer absolut att få en vit jul. Ingen snö på julen skulle ju vara förskräckligt!
Anders säger att i slutet på vintern kommer vi att ha så mycket snö att jag aldrig vill se snö igen. Jag tror inte att det är möjligt.
Anders är en trevlig människa, jag är glad att han är vår granne.
14:e december
Snö, underbara snö! Det kom 20 cm i natt.
Temperaturen hade sjunkit till -20. Kylan får allting att gnistra. Vinden gjorde mig lite kall, men jag värmde upp mig med att skotta uppfarten och trottoarerna.
Detta är livet!
Snöplogen kom tillbaka i eftermiddags och begravde allt i snö igen.
Jag insåg inte att jag skulle behöva skotta så här mycket, men jag kommer verkligen i form på det här viset.
15:e december
50 cm till.
Sålde min Volvo och köpte en fyrhjulsdriven bil i stället. Köpte vinterdäck till frugans bil och två extra snöskyfflar.
Frugan vill skaffa en vedspis utifall elektriciteten skulle sluta fungera, men jag tycker det verkar löjligt.
Vi bor ju faktiskt inte i Alaska.
16:e december
Snöstorm i morse.
Föll omkull på isen på uppfarten när jag saltade.
Ont som fan.
Frugan skrattade i en timme… Roligt…
17:e december
Fortfarande långt under noll grader.
Vägarna är för isiga för att man ska kunna ta sig någonstans.
Det var strömavbrott i fem timmar. Inget att göra utom att stirra på frugan och försöka att inte irritera henne.
Vi skulle nog ha köpt en vedspis, men det erkänner jag inte för henne. Jag hatar när hon har rätt.
Jag kan inte fatta att jag fryser ihjäl i mitt eget vardagsrum.
20:e december
Elektriciteten är tillbaka igen, men det kom 35 cm till av den där vita skiten i natt.
Mer snöskottning, det tog hela dagen.
Snöplogen kom två gånger idag.
Försökte hitta en grann-unge som kunde skotta, men dom var upptagna med att spela hockey sa dom.
Jag tror dom ljuger.
Ringde till den enda järnaffären i trakten för att fråga efter en snöslunga, men dom var slut. Dom får kanske hem fler i mars.
Jag tror dom ljuger.
Anders säger att jag måste skotta annars kommer kommunen att göra det och sedan skicka mig en räkning på jobbet.
Jag tror Anders ljuger också!
22:a december
Anders hade rätt om att det blir en vit jul.
Det föll 32 cm till av vit jävla snö inatt och det är så in i helvete kallt att det antagligen inte kommer att smälta förrän i Augusti!
Det tog mig 45 minuter att klä på mig och gå ut och skotta i morse, sedan blev jag pissnödig. När jag klätt av mig, pissat och klätt på mig igen så var jag för trött för att skotta.
Försökte hyra Anders att ta hand om snöröjningen resten av vintern eftersom han ju har en plog på sin lastbil, men han säger att han inte har tid.
Jag tror att den jävla skitstöveln ljuger!!
23:e december
Bara 5 cm snö idag.
Det är nollgradigt nu.
Frugan ville att jag skulle jul dekorera huset i morse.
Är hon helt jävla slut eller?
Varför sa hon inte det för en månad sen?
Hon säger att hon gjorde det, men jag tror fan kärringjäveln ljuger!
24:e december
God jul!
15 cm.
Snön har blivit så jävla hårt packad av snöplogen att jag bröt av
skyffeljäveln.
Tror jag fick en hjärtattack också.
Om jag får tag på han som kör plogbilen så ska jag fan i mej ta tag i
pungen på han och dra han genom snön!
Jag vet att det jävla psykot gömmer sig runt hörnet och väntar på att
jag skottat färdigt, sen kommer han i 100 knyck och plogar igen allt..
Tanten ville att vi skulle sjunga julsånger medans vi öppnade
julklapparna, men jag var för upptagen med att spana efter plogbilen…
25:e december
50 cm till av förbannad jävla snö!!.
Blev insnöad.
Tanken på att skotta får mitt blod att koka.
Gud vad jag hatar SNÖ!!!
Plogbilsföraren stannade till idag och frågade hur läget va, jag slog
till den jäveln i huvet med skyffeln…
26:e december
Fortfarande insnöad.
Vad fan skulle jag flytta hit för, jävla håla!! Och allt var HENNES
idé..
Hon går mig på nerverna…
28:e december
Fortfarande insnöad.
Satmaran gör mig galen.
29:e december
25 cm till.
Anders säger att jag måste skotta taket annars kan det rasa in.
Jävla dumskalle, tror han att jag är helt sänkt eller??
30:e december
Taket rasade in.
Plogföraren har stämt mig på 1 miljon för att jag slog honom i huvet
och kärringen har åkt till sin mamma…
31:a december
Eldade upp hela jävla hushelvetet.
Ingen mer snöskottning här!!
8:e januari
Jag mår så bra.
Jag älskar dom här små pillren dom ger mig, men varför är jag fastbunden i sängen?
Just Me.Den är bara så rolig..
Lena.P är jag i verkliga livet.
#44 Skrattar, den har jag aldrig hört förut :)
//Hellas

#44.. ja…den där är bra! 
Fast… i vintras hade den en helt annan innebörd när man fick skotta snö som tok. *s* Då nickade man igenkännande på mången och mycket.
Ja, förra vintern var otrolig. Jag tror första snön kom i November här och inte en enda gång töade det under hela vintern. Vete sjutton hur mycket det kom sammanlagt, men det var otroliga mängder. Jag hoppas det inte kommer lika mycket den här vintern.

#48.. Ja… det var bara för mycket. Så hoppas som dig att det inte kommer fullt lika mycket snö denna vinter och att det inte blir för kallt då elpriserna rasar i höjden.. hua.. vad dyrt det blev!
#44 Jaaa, det är den jag menade, tack för att du hade den o lade in den
Hahaha den var bra!
(Och vi som tyckte att vi fick mycket snö här i norra Halland i vintras…….Hahahahaha…)
Kram från mig
Ha ha ha …..:-)))
Den är jättebra..jag har en annan version, de är från Paraguay och har aldrig sett snö men annars är den på det stora hela densamma!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nu har jag druckit varm choklad på Kakao, det har jag inte druckit på många år mumma var det.
Sitter nu och varvar ner lite inför kvällens MUG.
//Hellas

Åh… varmchoklad var inte igår man drack! skall jag vara ärlig minns jag inte när faktiskt. 
Men vad många minnen det pluppa upp i skallen till just den drycken. *nostalgisk*
Aaaah, varm choklad och limpmacka!
När jag var 11-12 år så såg min kompis mamma efter en massa kor som gick på sambete om somrarna. Jag brukade vara där någon vecka då och då och varje morgon så fick vi varm choklad och limpmacka. Gott!

#56… Precis…
Choklad & limpmackor med prickigkorv har jag minnen till när man var liten och var på skolutflykt.