Ge budskap
Jag håller på att träna mig att ge budskap/vägledning till andra. Det går faktiskt bra får bra feedback tillbaka. Ibland så kommer det andar till mig och jag kan beskriva dom och personen känner igen anden. Men nu har det liksom låst sig för mig. När jag sätter mig ner så får jag inte till mig något, jag får inte se någon ande.
Är det mitt stora Kontrollbehov som förstör?? Blir ledsen och tvivlar då på mig själv att jag inte ska fortsätta med detta. Jag vill säkert alldeles för mycket.
Jag har ingen annan att fråga om detta om.
Hur var det för er andra när ni började att ge budskap och se andarna??
Hej Linda-E, det är kanske som du själv skriver, att du försöker för mycket.
Det är inte heller ovanligt att det blir liksom en liten pause ibland, flödet är inte riktigt lika starkt varje gång som "du vill" utan Andevärlden har kanske andra tankar om vad som är bäst för dig just då.
Jag skulle rekommendera dig att träffa likasinnade, går på kurs och/eller bilda en meditationscirkel men då bör ni ha en bra cirkelledare som vet vad det handlar om.
Det går ju också alldeles utmärkt att själv sitta i meditation för att utvecka den ådra du öppnat, förfina din känslighet, lära dig slappna av, lära känna dig själv, läsa litteratur i ämnet…prata med andra som har lite erfarenhet, gärna med flera eftersom det kan finnas olika åsikter om vad som är bra och bättre….så att du kan prova dig fram vad som passar dig.
Det finns att köpa bra meditaionsmusik och ledda inre resor som kan vara till god hjälp.
Att öppna dörren till andevärlden är en lång process och allt har sin tid.
Lycka till med din utveckling som du påbörjat…!
Linda, du fick ett mycket bra svar och förklaring av Lady-Oona.
De gånger jag känner att jag har "svackor" brukar jag tänka "Det är bra, nu jobbas det med min utveckling"!
Tack Lady-oona oh Gunilla för era svar.
Det med paus har jag också tänkt på. Min utveckling har varit intensiv dessa veckor, känslor upp och ned, jobbat mycket med mig själv. Så det kan även vara det som har orsakat detta.
Mediterar det gör jag flera gånger i veckan. Önskade att det fanns kurs/meditationscirklar här men jag vet ingen som har det nu. Förr hade vi en hel lokal med olika saker men den lades ner.
Jag får ha tålamod att det kommer när det ska igen
#3 I vilken landsända bor du? Sök om det finns något i närmsta stad.
Jattefina svar du har fått!
Jag minns väldigt väl den första kursen jag gick där vi allihop upplevde dessa "svackor" och lika jobbigt var det varje gång.
Man trodde sig ha blivit totalt omedial, blivit övergiven osv.
Men det var alltid, utan undantag på det viset att efter en "svacka" så kom man igen ännu starkare än vad man var innan svackan.
Jag tror att andevärlden jobbar med oss hela tiden, ibland i skymundan och ibland märker vi av det väldigt väl.
Så med facit i hand så borde man egentligen välkomna svackorna därför att det är då någonting verkligen är på gång.
Det är även viktigt att vår personliga utveckling går hand i hand med den mediala.
Många gånger glöms den personliga delen bort i sammanhanget vilket aldrig slutar på ett bra sätt så jag tror att i svackorna får vi även tid för eftertanke och hjälp med att synkronisera vårt personliga JAG med andevärlden.
Kram och lycka till, berätta gärna hur det går för dig!
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Jag tror du får analysera dig själv och ditt mediumskap hur du jobbar - låter som dina andevänner vill få dig förstå något här
?
Vad är det för information som kommit fram igenom dig och hur!?
Intoning till guider viktigt , det är då de kan jobba med eventuella blockeringar hos dig som redskap . Att sitta i andlig kraft 10- 20 minuter om dagen,
Lycka till Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Återigen tack för era svar. Har inte haft tid att svara er.
Jag har kommit underfund med att jag har en rädsla att visa vem jag egentligen är, mitt rätta jag.
Att jag tror på andevärlden och att jag kan prata, se, känna och höra dom. (Det har jag gjort sedan jag var liten) Det är som att jag tror att folk ska tycka illa om mig och tro att jag är knäpp och dum. Därför håller jag mig bort från detta fast dom i andevärlden hela tiden puttar på mig att jag ska fortsätta.
Även det att jag tror att jag gör fel, jämför med andra hur dom arbetar och får fram budskap. Det måste jag sluta med. Jag är ju jag, och jag får till mig på mitt sätt.
Det känns som att jag går runt med en stor hemlighet och att jag är en dubbel människa.
Har hittat en kurs nu där jag bor, hoppas att det blir anmälningar så den startar snart. Det ska bli så roligt och trevligt med likasinnande människor.
Jag ska släppa taget om rädslor och min prestation nästa gång jag ska utföra något medialt och se om jag känner skillnad inom mig och det jag får fram.
Önskar er en skön söndag.