Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettoff-topic
Läst 1683 ggr
Hellas
0

Att tyda vädret!

Egentligen ser jag inte det här som någonting Övernaturligt men ändå är det ett spännande kunnande som vi håller på att förlora i och med att våra äldre generationer lämnar oss.

Detta är avknoppat från tråden ["Positiva nyheter!"](Egentligen ser jag inte det här som någonting Övernaturligt men ändå är det ett spännande kunnande som vi håller på att förlora i och med att våra äldre generationer lämnar oss.)

Red Lady skrev:

Jag var ute i kväll och tittade på stjärnorna och månen. Det såg inte så bra ut. Det var en stor ring runt månen Då böir det oväder inom tre dagar. Och det bryggar stämma. Det var en gammal man som lärde mig det, Du vet vem Jane, Jag tittar alltid mot himmlen varje kväll. Annars kan jag inte sova, Ha det gott alla vi hörs i morgon.

Kersina-61 skrev:

#14# Ja, Red-Lady, det känner jag också till Glad Jag har varit gift med en yrkesfiskare och sonen är det också, då tittar man efter tecken på vädret. Det behöver inte betyda oväder eller nederbörd men eftersom detta fenomen har med sirrusmolnen att göra  så brukar det betyda att luftströmmen är sådan att att nederbörd är på gång.

Jag vet att min exman även pratade om att när det var halo kring solen (sk .vädersolar) då även det är ett tecken på öväder.- Men det beror lite på hur halon ser ut..

Jag tycker detta är jätteintressant då jag i över 25 år levde med en väderman hahaha och det stämde väldigt ofta. Kan berätta också att när solen skiner på västermoln så blir det regn innan kvällen, även att nordanvinden är mörkrädd och slutar alltid blåsa efter kl 17 …eller..när det blir bubblor på vattenpölarna så blir det regn hela dagen. Man kan också titta på hönorna. Om de går in när det börjar regna, då kommer det att bli kortvarigt. Stanner de kvar ute blir det regn hela dagen. Flört Tro vad ni vill Glad
Förlåt, Jane, det blev visst väldigt OT här Skäms

Kerstin

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Spanaren]
0

50 % av dessa gamla tecken ska visst fortfarande stämma in i dagens samhälle enligt meteorologerna/kram

Hellas
0

Dubbeltrådar, denna stängs med vidare hänvisning till: Väderfenomen/Bondepraktikan

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Loet_old
0

Det stämmer som Red Lady skriver, har också sett det.själva ovädret kan man förut bestå beroende på hur hel ringen är och hur stor den är.Det är intressant att ta del om dessa gamla tecken.

Inlägget är låst för nya kommentarer