Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: off-topic
Läst 912 ggr
Jane-Lyzell
0

Hantverkare vid Babylons murar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var en gång tre hantverkare som diskuterade vem som hade äldsta yrket?, en murare, en snickare och en electricker.

- Jag har det äldsta yrket sa muraren , för vi var med och bygde Babylons murar.

- Skit snack , sa snickaren , vi var med och byggde Noaks Ark.

- Ni juger båda två sa electrickern, när vår Herre på den 6 dagen sade "Varde ljus"  så hadde vi hela anläggningen klar!

Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

JustMe08
0

Hahaha….SkrattandeSkrattande

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles

Kerstina-61
0

hihihihFlörtSkrattande

Får jag va fräck å hänga på med en historia då du pratar om murar…SkämsTungan ute

Lille Per va i skolan och fröken läste om ven som raserade Jericos murar…å frågade till slut Per om han nu visste vem det var..Ja, inte var det jag i alla fall, svarade Per.

Fröken mötte Pers mamma senare på eftermiddagen och berättade för mamman om lektionen och tyckte det var så komiskt med svaret från Per, om Jericos murar och att det minsann inte var han som raserat dem. Mamman svara då fröken att
- Mycke har han gjort våran lille Per, men raserat murarna, det har han i alla fall inte gjort!!

Fröken blir ändå mer full i skratt efter mammans svar och är på väg till kommunhuset och knackar på kommunchefens dörr, dit hon hade ärende.
Hon kan bara inte låta bli att berätta för kommunchefen om lille Pers svar på lektionen och mammans ändå roligare svar om sonen som absolut inte raserat några murar varpå kommunchefen säger:
-Ja, om ingen annan stå för det så få la kommunen stå för det då!!!

Skrattande

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[MargaretaA]
0

haha Skrattande

Anna-Helga
0
Jane-Lyzell
0

SkrattandeCool