Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: vägledning
Läst 1686 ggr
Indiania
0

Vem hjälper mig?

Ibland säger jag saker som jag själv undrar över …..jag är tvärsäker och snabbt går det tex när jag vill trösta eller hjälpa en person.

Det känns som någon hjälper mig, är det så?

Det lustiga är att det alltid känns så rätt vid dessa tillfällen.

Hoppas ni förståt hur jag menar?

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

[rore]
0

Mmm, visst är vi förunderliga varelser som förundras över dessa ofattbara ord som kommer ut ur munnen på oss, när det sker,,,Förvånad

Nu kanske jag låter tråkig och ospännande,,Skäms men jag tror att det är "varandet" inom oss som träder fram och kommer ut med denna klokskap/kunskap,,

Snabbt, pricksäkert och som får oss att nästan att ramla baklänges ibland i pur förvåning,,,,

Jag tror att vi är så mycket mer än vad vi egentligen förstår, så jag tror att det kommer inifrån dig själv….Kyss

Jag vet inte om det är så,, men jag tror.Flört

Indiania
0

Rore du KAN inte låta tråkig det vet du väl.Glad

DEt kan ju vara som du säger , tänk den tanken har aldrig slagit mig?

DEt låter ju stort om det kommer från mig själv…..men å andra sidan inifrån oss själva från vår källa då kan jag kanske förstå bättre.

Tack för du får igång mina tankar Rore! Kyss

[rore]
0

*rodnar* Vasse goKyss,,,

Jane-Lyzell
0

Klart vi får hjälp- men ibland räcker det med vår egen Ande som rore sägerSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Indiania
0

#4 Tack Jane jag tar till mig det du och Rore säger, ibland funderar man i onödan! Skrattande

penke
0

..jag känner igen situationen,men inte upplevt då
 att det är någon/t utomstående som hjälpt till
   varandet eller ande :-)

mer att koppla förbi en räddförvadjagskasäga-hjärna
 till ett öppet hjärta.

*kramen*

penke

Indiania
0

Ja ibland är det nog samma sak fast vi upplever själva stunden olika.

Kram till dig Penke ( du har ett öppet hjärta ) Glad

[rore]
0

Indiania!

Inte funderar vi i onödan ellerObestämd Ibland behöver vi ventilera för att släppa fram och öppna upp inför nya tankar och insikterFlört och ibland behöver vi (jag åtminstondeTungan ute) påminnas om det som jag redan visste/kände,, men kanske glömt bort,,,,Kyss

Indiania
0

#8 Det är så sant som du skriver Rore! Fast jag var lite virrig den dagen jag skrev men visst är det bra att ventilera det man funderar på……och bli påmind det är bara så fint….Och det är underbart att ventilera med dig och andra goingar!Kyss Så jag tar tillbaka det där med att fundera i onödan, fniss det är väl det vi skall göra fundera och ventilera. SkrattandeCool

Hellas
0

Jag upplever också många gånger att då man försätts inför en sitiation så infinner sig de rätta orden, man är inspirerad och liksom hör sig själv säga ord man inte trodde var möjligt och det känns så bra.

Vid andra tillfällen har man inte någonting alls att säga och det visar sig i efterhand att personen man pratat med blivit så hjälpt av det ordlösa mötet.

Ibland handlar inspirationen inte alltid om ordet i sig utan närvaron!

Kram

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Indiania
0

#10 Precis som du skriver skulle jag velat skriva för jag känner så väl igen det du skriver. Glad

Det är så lustigt tidigare hade jag lättare att uttrycka mig i skrift istället för i tal……Nu mer upplever jag att det är tvärsom.

Kram

Hellas
0

# 11 Nu blev jag lite full i skratt, jag satt precis med ett inlägg som handlar om våra sinnen och att de ena stunden finns och fungerar hur bra som helst för att i nästa stund plockas bort från oss. :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Indiania
0

#12 Skrattande Så kan det bli! Visst ändrars vi till och från.