Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etiketter: spiritualismchakranfärgerregnbågen
Läst 113 ggr
Isomea67
2

Chakran och färger

Jag har reflekterat över en sak som jag undrar om någon har kläm på.
Våra chakran beskrivs som rött i roten nära moder jord, och violett i kronchakrat mot högre vibrationer. Färgerna följer de färger som finns i regnbågen.
MEN… i regnbågen är färgerna omkastade med violett närmast jorden och rött uppåt. Finns det en logisk förklaring till detta som någon känner till?

IMG_5902.jpeg

IMG_5905.jpeg

IMG_5906.jpeg

Ios

• Redigerat 2024-09-28 09:37 av Isomea67
Carmarino
1

#0: Vet inte varför, men en teori kan vara att violett anses vara den högsta andliga färgen. I många religioner bär t.ex. prästen violetta kläder. Förr var det väldigt dyrt att färga tyg violett, så det var bara kungar och präster som hade råd att bära denna färg.

För övrigt ändras ordningen på färgerna om det är dubbla regnbågar. I den andra regnbågen kommer färgerna i samma ordning som chakrafärgerna.

https://www.klart.se/regnbage/

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Regnbågar har alltid fascinerat människor då de ofta överraskande träder fram efter en regnskur. Dessa spektakulära ljusbågar är mer än bara en vacker syn – de är ett exempel på ett av naturens optiska fenomen. Men vad händer egentligen när du ser en regnbåge, och vad är det som gör en dubbel regnbåge så speciell?
Sabah
1

Intressanta iakttagelser. Har dock inget att bidra med men följer gärna ett intressant ämne! 😊

💖🧡💛💚💙💜

Isomea67
2

#1: Intressant. Och tack för länken om dubbla regnbågar. 🙏🏼😀

Ios

Jane-Lyzell
1

Alla chakror innehåller alla färger men har en dominerande färg som är det vi ser

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[solljust]
4

#0 Vilken intressant tanke du kommer med jag har aldrig tänkt på just det där med regnbågen men också det som Carmarino tar upp om det är två regnbågar så blir ordningen som i chakrafärgerna.

Det här är roligt att chakran tas upp det pratas och diskuteras lite för lite om dom som om dom mer eller mindre börjar bli bortglömda men när allt kommer omkring finns hur många chakran och färger som helst men dom 7 vanligaste kan man kalla för baschakran fast egentligen är alla våra chakran bas eftersom dom alla har samma viktiga funktion och syfte men dom 7 blir som en utgång för hur chakrasystemet kan se ut rent teoretiskt.

Ofta möter vi människor det kan vara nära och kära vänner och bekanta eller helt främlingar för oss så kan vi se deras aura och färger samt deras chakran det här vittnar väldigt mycket om hur en människa mår och här kan färger som både svart och grått synas tydligt för våra ögon samt att man också kan se som hack eller hål både i auran och chakrana som om det är trasigt där ser man att en människa av någon anledning inte mår helt bra.

Vi möter även dom som det strålar om och man ser en helhet i både chakran och auran både i färg och form där ingenting är trasigt då är en människa i normal balans.

Auran och chakran påverkar varandra enormt mycket det är samma energisystem och när vi ser dom här olika färgerna kan vi avgöra hur en person känner sig eller mår och just den biten med att det finns alla färgskalor i både aura och chakran men många fäster sig vid att det rör sig enbart om 7 stycken men dom är långt fler än så det finns obegränsat många chakran i vår fysiska kropp så även i vår andekropp som vi har på andra sidan. Samma med auran den har ingen gräns men en del kan ha en mindre aura beroende på hur man som fysisk person mår och andra större där man kan se en sund balans samma här med vår andekropp på andra sidan vi kan avgöra hur en ande mådde när han eller hon gick över till andra sidan.

Att ta hand om våra chakran och rena våra chakran samt vår aura se om vår hälsa och välmående är så oerhört viktigt för oss och här kan vi avslöja väldigt mycket hur en människa mår bara genom att se en aura eller en persons chakran vilken färg det har eller om det på något vis ser trasigt ut och exakt samma sak kan vi se hos en ande vad hade anden för hälsa när han eller hon gick över för ibland kan en ande behöva tid på andra sidan att läka innan hen ger sig till känna och här kan vi också se det på deras aura eller chakran och ha förståelse för att någon kanske inte visar sig direkt för oss för dom behöver tid från det dom var med om i sitt jordeliv dom behöver få läka ❤

TS jag ber om ursäkt kanske kapar jag din tråd lite nu 😂 men det finns så mycket att säga om chakran färger och auran både hos andarna och hos oss fysiska och jag hoppas att det här är ett ämne som togs upp mer än vad det gör idag för det här är så viktigt för både den fysiska människan lika viktigt är det för den som är i sin andekropp på andra sidan och allt har ett samband mellan den fysiska kroppen och andekroppen som vi kliver in i när vi går över 😎

CG60
1

#0: Hej!!
Vilken intressant iakttagelse!
Tror det är så här om jag kommer ihåg min fysik rätt…

För regnbågen bryts ljuset i de olika färgerna efter våglängd, dvs den med kortast våglängd bryts först, närmast jorden. Detta är violette. Rött har längst våglängd och bryts sist, dvs längst bort från jorden
Chakrafärgerna kommer efter den frekvens de har. Den färg som kommer först är i baschakrat den med lägst frekvens vilket är rött. Violette är i huudchakrat eftersom den vibrerar med högst frekvens.

Det är sålunda så, att kort våglängd har hög frekvens och lång våglängd har kort frekvens (dvs vibrerar långsammare…)

//CG60

Jane-Lyzell
0

Man får inte glömma att alla chakrafärger innehåller alla färger - men en är dominerande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"