Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettmedialitet
Läst 48 ggr
Jane-Lyzell
1

Medium industri

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja som rubriken säger det poppar upp fler o fler nyexaminerade medium - skolor öser fram medium som anses färdiga efter 1 eller 2 år oavsett……….

Nä jag mår lite illa av denna djungel och inte gör dessa lärare sina elever en tjänst att släppa dem för tidigt in i djungelns lag där de ska överträffa varandra om vilket medium som är bäst …?

Det handlar aldrig om det - Ett medium är bara ett verktyg för andevärlden

Det handlar om hur bra man kan förmedla andevärldens ord….

Vad dessa lärare gör är att skicka dem i korselden för den stora massan som söker sina nära o kära och de ger sina domar för icke bra tränade medium .

Ja vad tycker du själv ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

• Redigerat 2024-04-30 09:02 av Jane-Lyzell
[solljust]
1

Kan bara hålla med dig Jane det här har blivit som något löpande band där man snabbt hostar fram medium som ska ut i en verklighet som dom inte hanterar.

Sen biten att vara bäst ingen orkar med något sånt det tar bara energi och skapar irritation där irritation inte alls hör hemma och som du skriver handlar det om att vara ett verktyg för andevärlden inte vem som är bäst eller mer.

För många år sedan hoppade jag på kurser det var nyfikenheten som drog det måste vara en 18 eller 20 år sedan har inte stenkoll på hur länge men längesedan är det men ganska snart upptäckte jag att där hörde jag inte hemma jag gav mig in i något som jag redan kunde men jag tror det som drog var gemenskapen med andra inom andlighet och besvikelserna blev många kan jag lova.

Jag kunde det här utan kurser jag behövde ingen som lärde mig för det fanns naturligt sen min födsel men jag kände redan då jag ska inte jobba som medium så den biten la jag på hyllan för just den här biten det var en form av tävlan vem som var bäst jag orkade kort och gott bara inte med det det var inte min grej jag hade inte där att göra.

Istället har jag gått min egen andliga väg och får ut så mycket mer av den än genom kurser som mig inget gav eller övningar som bara kändes konstiga och överflödigt onödiga för kommunikationen fanns där utan allt det där.

Idag är jag oerhört tacksam att jag tog avstånd till allt det där jag skulle inte vilja befinna mig i den kampen som utspelas inom medium världen för den har blivit väldigt hård och fylld av så mycket avund och skitsnack allt det där drog jag mig bort från snabbt för många år sedan och det är jag oerhört tacksam för idag när jag ser hur det ser ut.

Det är få förunnat att kunna jobba seriöst som medium idag att kunna ge bevis som ingen känner till och som idag inte kan tas reda på via nätet men dom finns och dom gör ett fantastiskt jobb som ger bevis för en underbar evig existens det är dom medium vi ska vara rädda om och låta komma fram inte dom som kommer via ett löpande band och bara hostas ut som när man bakar bullar i ett bageri och inte dom som tävlar om vem som är bäst för ett medium som är äkta han eller hon bryr sig inte om att vara bäst han eller hon ger bevisföring utan att framhäva sig själv det är något riktigt fint 😎

Jane-Lyzell
0

#1: så sant det du skriver - Ja det som sker nu är inte bra 😒

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"