Behöver hjälp av ett medium
Hej
vi har ett mycket störande infraljud i lägenheten där vi bor och som vi inte hittar källan till. Fastighetsskötarna hittar det inte heller och dom har inga mätinstrument för infraljud. Jag söker nu ett medium som kan tona in på sådana här saker, och som på så sätt skulle kunna få en bild av vad källan kan vara.
Varför frågar du under flera nick ???
Enklare hade vart att få ett riktigt svar om du behållit ditt ursprungliga nick men nu är du bara oseriös ingen kommer att tro dig.
Ok. Anledning är att jag är ny och jag visste in om man behövde ett nytt konto för varje forum. Är desperat för hjälp så nån som kan hjälpa och med bra attityd får gärna svar.Jag tänkte det är större chans att få svar med att lägga in på flera forum
#0: Tror inte du behöver ett medium till detta
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
#3: Det kanske inte är ett infraljud men det är ett lågfrekvent ljud. Det låter som ett brummande, en motor, och det orsakar vibrationer i golv och väggar. Vore bra om någon kunde försöka tona in på orsaken.
#5: För en del år sedan hade jag en granne under mig som installerade en takfläkt (vilket jag inte visste). När den var igång lät det som om en lastbil stod på tomgång utanför. Ett dovt, lågfrekvent ljud som inte gick att lokalisera.
Av en händelse träffade jag henne på bussen några månader senare och jag frågade om hon hade märkt något av det här ljudet. Det var då vi kom fram till att det måste vara hennes takfläkt som var orsaken.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#2: Aha ok då förstår jag men här behövs endast ett för samtliga forum enkelt och bra 😎 Hoppas du kommer tillrätta med ljudet.
#5: Bor du i lägenhet eller Hus ?
Här har du en till länk om det du eftersöker
https://decibelmatare.se/vad-ar-ljud/infraljud/
#8: Är själv väldigt känslig för infraljud så det är jobbigt när man inte kan lokalisera ljudet. Många gånger har man dock vant sig vid ljudet och märker det inte förrän det försvinner. Det är nog många som varit med om att t.ex. luftkonditionen på en arbetsplats stängs av och hur underbart tyst det blir då. Normalt uppfattar man det inte, men kroppen påverkas ändå.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker