Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: spiritualism
Läst 34 ggr
Jane-Lyzell
1

Lyztrans sommarvecka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snart är det dags för vår årliga sommarvecka - ska bli så kul - kommer nog inte hinna vara här inne så mycket fören efter torsdag

Ha det fint alla 💕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
0

Redan sista dagen för vår sommar vecka

Micha Erland
1

#0: Det finns bar EN, JAG ÄR. Och det är icke du. Det är din Skapare Jesus Kristus Guds Son. Oavsett om du accepterar det eller inte. Att vara "Jag är" betyder att du är evig. Och det är du väl inte. Eller? Nej! Du kan dö i natt om det nu är Guds Faderns vilja. Så vi människor är rätt små och obetydliga i jämförelse med Gud Fadern. Det är Han som är HERRE över tid och rum. Och det du sysslar med är inte ett sant ljus. Utan den du lyssnar till och har med att göra heter Satan och är mörkrets furste men som kommer som ljusets ängel, dvs i "kärlek". Men inte sann kärlek utan i egoismens tecken. I ett djuriskt tecken som lär dig att göra vad du vill och leva ut dina njutningar osv. att göra bara det d u vill utan att behöva tänka på andra, eller konsekvenserna av dina val. Satan kommer med de mest fantastiska känslor. Känslor av eufori, lycka, glädje, hopp, falsk frid och ro och falsk kärlek till mig själv och även min nästa och som upplevs helt underbar men är i grund och botten mest en egotripp. Satan förställer sig som Gud själv, som en falsk Jesus, som buddah, som allah, som vilken gud du än vill sätta din tro på. Men det finns bara En sann Gud och den kan du läsa om i Bibeln. Jesus Kristus finns vare sig du vill tro på Honom eller inte. Han blir inte mindre verklig för det. Men satan vill inte att du ska bli pånyfödd/sant frälst. Han vill inte ens att du ska tro på att han finns ens. Hans önskan är att vilseleda dig och han lyckas för det mesta genom falska känslor, även genom bönesvar…dvs om du ber till en annan gud än den ende sanne Guden Jesus Kristus. Läs 2 Korintierbrevet 11:4. Har du ingen Bibel finns det online. Be till Gud om att uppenbara sanningen för dig. Gud välsigne dig!

Jane-Lyzell
1

#2: Oj så mycket rädslor en sann Gud vill inte skrämmas - jag tror du behöver läsa om spiritualismen och vad det är 😊

Vi tror på Gud och vi tror på Jesus - men bibeln är en sagobok 🎈

Jane-Lyzell
1

#2: vilken tro är du i ?