Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettövriga-mediala-områden
Läst 82 ggr
Jane-Lyzell
2

Pluto i Vattumannen

Pluto i Vattumannen
Det är den 23 mars, 2023 som Pluto för första gången på 246 år går in i Vattumannens tecken. Ingen levande varelse har upplevt detta före oss, så vi astrologer kan bara blicka tillbaka i historien och gissa oss till vad detta kan komma att innebära för oss.

När man ser tillbaka till tidigare Pluto transiter och iakttar vad som skett förr framträder tydliga mönster. Inför varje skifte till nytt tecken ställs mänskligheten inför svår prövning och får ett nytt tema att tampas med. Vattumannen är ett fast lufttecken som handlar om folket, kollektivet, samhället och mänskligheten.

4/4 år 1777 gick Pluto in i Vattumannen. Så länge sedan är det som planeten vistades i denna del av zodiaken senast. Under de år Pluto färdades igenom Vattumannen förra gången pågick både den amerikanska och den franska revolutionen. ”Frihet, jämlikhet och broderskap” var den franska revolutionens
slagord.

Detta var också Upplysningstiden där vetenskapen var det stora nya och astrologin förpassades in i skamvrån. Då hyllades också Vattumannens ideal om förnuft, rationalitet och mänsklighetens makt att styra sitt eget öde. Tekniskt sätt hände oerhört mycket. Detta var början till den industriella revolutionen.

https://damernasvarld.expressen.se/blogg/astrobloggen/2023/03/19/pluto-i-vattumannen/

Läs hela bloggen i länken - mycket intressant

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Pluto i Vattumannen Det är den 23 mars, 2023 som Pluto för första gången på 246 år går in i Vattumannens tecken. Ingen levande varelse har upplevt detta före oss, så vi astrologer kan bara blicka tillbaka i historien och gissa oss till vad detta kan komma att innebära för oss. När man ser […]
Emo
0

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Bortom jätteplaneterna Jupiter, Saturnus, Uranus och Neptunus ligger lilla Pluto med sina fem månar. Fram till nyligen ansågs Pluto bara vara en isboll - suddig på alla bilder som fanns. Men när rymdsonden New Horizons gav oss nya bilder, avslöjades en komplex värld med förutsättningar för liv. Från 2020.
Jane-Lyzell
0

#1: Ja det vore ju nått 😊

Emo
1

Har du sett det?
Det finns ett program om vad som tyder på att det har funnits liv på Mars.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Jane-Lyzell
0

#3: Jo jag har sett det förut men det är nog värt se om igen

Heddiz
0

#0: Ursäkta men jag förstår nada 🤣

Du skriver att det här med vattumannen i plutos tecken aldrig har hänt förut under mänsklighetens historia..

Sen så har du skrivit att sist vattumannen som är "bäst" helt enkelt ha ha
skojade lite då jag är vattuman och detta är jag.. "Vattumannen ser bortom det uppenbara och fastnar inte i mönster. En nytänkare…Vattumannen ser möjligheter i det omöjliga och vågar det som ingen annan vågar."

men det är väl inte astrologi antar jag så lite skämt åsido 🤣

Iaf så skrev du att sist vattumannen stod i pluto eller pluto i vattumannen var 246 år sen??

Då är det ju inte första gången NU om det hände för 246 år sen då jorden är minst 2000 år?? 🤔😅

Ursäkta att jag är trög just nu….pluggat mycket får jag skylla på ;-))

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Jane-Lyzell
0

#5: Tror du får läsa ordentligt - så här står det
*
Pluto för första gången på 246 år går in i Vattumannens tecken*

Det är definitivt första gången under vår livstid vi som lever nu 😊

Heddiz
1

#6: OPS….Ja nu fattar jag ju när jag läser texten..🙄

Det var meningen med att "ingen levande varelse har upplevt detta före oss" som jag reagerade på..
Dom från 1777 var väl levande varelser tänkte jag…

Ber om ursäkt för att jag inte tänkte på att vi inte levde då .😅

Jag var lite lite trött när jag läste igenom texten i natt..

Men annars så låter det lite spännande iom att det kanske betyder att jorden? eller något kan ändras…så som många säger att jorden (människorna) kan börja ändra sig? Och att det börjar skapas fred mellan många länder (som krigat/ varit fiender i evigheter har jag redan hört hända…
Så det kan ju betyda fred, jämlikhet o frihet är på G? 😊

The more I love my Dog
"Mark Twain"

Jane-Lyzell
1

#7: Fred det får vi hoppas 😊

Heddiz
1

#8: Japp nr 1 är ju fred …så hoppas jag resten med jämlikhet och frihet kommer på köpet…

Med frihet menar jag att alla bör kunna få ett rikt liv= betyder inte att man behöver vara miljardär, utan att man får leva, göra och jobba med det man vill osv och må bra…utan krig och annat..😊

The more I love my Dog
"Mark Twain"

Heddiz
0

#8: Föressten kan jag bara få fråga här--(har testat fråga på webbplatser iFokus (tror jag siten hette)-men fick bara tips på en webb butik och weebly - ska kolla den….men iaf du har en fin hemsida så om du vet om någon hemsida -som kanske till att börja med är gratis i ngr veckor så man kan testa sidan..

Tänkte på wordpress, men där är ju en gratis -tror jag och inte så bra va…
Den andra är väl en blogg?
gratis=Wp.com och WP.org tror jag..

Jag är så oteknisk så jag funderar på att "hyra" någon som kan göra designen…😎🙄

The more I love my Dog
"Mark Twain"

Jane-Lyzell
0

#9: Håller med dig

Jane-Lyzell
0

#10: Ingen rätt fråga för mig är fruktansvärt oteknisk

NiklasTyreso
1

Den där artikeln från Damernas (som jag som medelålders karl nu läst) säger att det handlar 3 månader som pluto är aktivt.

Pluto är aktivt till midsommar alltså.

Pluto står för pånyttfödelse säger artikeln.

Min personliga tanke är att vi människor bestämmer vad som händer.

Vi vet i hjärtat vad som är gott och väljer mänskligheten att göra goda handlingar, då transformeras världen under plutos inflytande till något helt annat mer positivt än vi har idag.

Väljer de flesta egoistisk egenvinning på andras bekostnad, då blir plutos pånyttfödande transformation fruktansvärd.

Jag tar ansvar för mig.

Jane-Lyzell
1

#13: Ja personligt ansvar är viktigt - den 5 principen inom spiritualismen 😊

Heddiz
1

#14: Håller med i att personligt ansvar är VIKTIGT och jag har alltid velat hjälpa djur (och även människor som blivit orättvist behandlade) och har haft allt från massor av marsvin, en kanin, en egen häst och såklart mitt favorit djur 8 HUNDAR…varav 1 som såldes som 2 åring på blocket..

Djuren har lärt mig mer humanity än människor (eller mer barn var det ju) någonsin har gjort - blev mobbad från 1a -9e klass så mina bästa vänner var djuren…är djuren även om jag har mina 2 fina systrar och numera är gift🤣

Innan gymnasiet jobbade jag i ett häststall -för jag pallade inte skolan o bli mobbad igen just då! Under den tiden så hann jag skaffa kompisar, växa till mig och bli snygg 😁Då när jag gick i gymnasiet var det ingen som mobbades, utan tvärtom, jag hade massor av kompisar..

Då lärde jag mig att vissa människor bara går efter ytan…
Men trots allt det så gillar jag människor och skulle gärna hjälpa människor som vill bli friska från bla fibro o ME som jag själv haft o blivit frisk från trots att det är klassat som "kroniska" sjukdomar…

Ok är du också oteknisk ha ha …Ja jag får försöka lära mig eller betala någon som vill ha ett extra jobb 😅
Då jag tänkte ha webbsidan bla till att skriva ngr bloggar för att hjälpa andra att bli friska och för min egen skull - Det kan vara bra och kul att man skriver upp saker..

Sen har jag gått med i en utbildning som är spiritualistisk på ett sätt - han som har kursen hjälper folk med Allt möjligt - tex att bli ekonomiskt oberoende, att bli friska- o , osv osv… Då kan man vara en affiliate också och slå 2 flugor i en smäll.

The more I love my Dog
"Mark Twain"

• Redigerat 2023-03-30 02:49 av Heddiz
Heddiz
0

#12: Vet du ens vad din webbsida heter? 🤣

Nej, skojade lite, men jag tänkte om det var wordpress eller något annat…

Jag ser inte skillnad annat än på Blogspot som är den enda bloggen jag haft för 100 år sen…

Och den vill man inte ha…inte jag iaf…passar yngre bättre..

The more I love my Dog
"Mark Twain"

Jane-Lyzell
0

ursäkta sent svar - ligger däckad i covid - längesedan jag var så sjuk.

Mobbing inte kul vet själv då jag var mobbad för mitt lockiga hår - barn är av naturen elaka de flesta särskilt i grupp .

Ja de flesta människor ser bara ytan inte alla tack o lov.

Vad och vem går du på kurs hos ?

One .com tror jag vårat heter - nu måste jag lägga mg igen

NiklasTyreso
1

Te på sprängticka, chaga, är bra vid covid. Drack det för någon månad sedan när jag hade covid och det lättade verkligen.

Krya på dig.

Jane-Lyzell
0

#18: Tack har inte detta hemma - lite bättre i dag men fortfarande helt färdig