Överskuggad?
Hej! Jag undrar om man kan bli överskuggad på ett negativt sett av en ande, dvs att den inte försvinner och påverkar positiva saker så de förstörs?
Mvh - Mats
Nej inte enligt min erfarenhet - varför skulle de - de kommer i kärlek
men egna rädslor kan spöka till det rejält , tyvärr
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Nej och ja och med det menar jag att jag har inte hört att andar attackerar eller förstör för människor, MEN däremot har jag hört från spirituella offentliga människor som pratar live på Y.T
Att dom flertalet ggr blivit "attackerade" av demoner som kan spela "goda" andar.. eller försöka skrämmas…
Nu vill ju inte jag skrämma dig, men dom gör inget annat än försöker luras eller skrämmas…
Jag är inte så insatt i hur man gör då, men jag kan tänka att göra saker som jordar en är bra..✨🤔
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#2: Då skriver jag så här - de påstår att demoner finns - jag säger då att de existerar bara i människans rädslor för demoner - demoner är påhitt inget annat
Det är ett sätt skrämma människor till lydnad (som präster gjort i bibel etc) finns tyvärr sk andliga människor som styr svaga människor med det med -
så nä inte vara rädd för sådant - det är hjärnspöken egna inre demon rädslor
- Redigerat 2023-01-25 10:13 av Jane-Lyzell
#3: Dom jag pratar om är inga präster, gurus eller liknande och dom berättade för alla den lilla stund dom pratade om "demoner" att det inte var något att vara rädd för..
Det är ett vanligt par som startade siten Wake up globe som jag har lyssnat på ngr ggr och dom säger inte saker för att skrämmas..Utan pratar allra mest om positiva nya saker och även mycket om gamla spirituella saker.
Inget dom berättat tycker jag är skrämmande (som det med demoner som jag tror alla menar olika i vad det är egentligen..).
Dom menade att det KUNDE vara en demon (som inte betyder annat än en lägre energi typ) om man drabbas av xtra-negativa tankar som inte känns som ens egna..
MEN jag vet ju inte egentligen!
Så du vet nog bättre än mig..😊
Det kanske var en arg ande-som dom visat på tv-fast det kanske också är påhittat? När mediala har kommit till hus där det spökat så har vissa varit negativa…enligt vad mediumet sagt- gick på tv 4 tror jag--har du sett det?
Var det sant det dom sa om andar som fastnat i ett hus tex och kunde spöka för att få bort dom som bodde där…
Jag kan tänka mig att det kanske var lite för spänningen i seriens skull, men jag vet inte!?
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#4: Det finns många som pratar om detta - enligt mig är det deras rädslor som talar och okunnighet. Skrämma folk gör att de får anhängare. som det du beskriver WUG.(två personer)
folk gör mycket konstigt för att synas och bli berömda tyvärr- så som detta åvan och tv som spelar på människors rädslor om onda andar eller negativa - bullshit enligt mig .Det är endast tv som söker tittare till deras program - en skam de tv mediumen går med på detta skämt. Det är styrda av ett produktions team som
säger hur det ska vara - blir lite upprörd av hur de fått husera i media.
Inga andar fastnar emellan världarna - alla som"dör" kommer till ande världen , punkt slut. En del väljer att gå emellan världarna för besök hos deras nära och kära - men det är endast kärlek som gör att de bemödar sig med att göra den resan något annat vore omöjligt.
Det negativa som de ska tv mediumen känner in är sk psykic energi ( energispår som finns kvar efter levande personer) Och har det bott en ondsint person där så är det det som sitter i väggarna inget annat.
Alla människor lämnar energi spår efter sig och som sensetiv kan man känna in sådant - men det är inga andar.
#5: ok… Jo någonstans så gissade jag på att dom i den där tv - serien hittade på saker för att få tittare och skrämselprogram verkar ju många gilla på något sätt..Som rysare!
Eller jag tänkte mer att dom tog bort "tråkiga saker" och LA TILL när det tex var energitryck kvar av någon som varit lite trumpen..
Att det då var en jätte ilsken stor man som - i vissa fall så sa dom väl om jag inte minns fel att dom blivit berörda av "den ilskne mannen typ" så då undrar man ju om dom som var med OCKSÅ spelade teater…🙄
Tråkigt när dom gör så--jag blir inte rädd för sånt alls längre, men kanske andra blir det-yngre personer, barn, osv…men sen är jag en gammal skräckfilmsälskare som har sett all skräck du kan tänka dig 😅
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Har du sett den där filmen som dom säger, men jag har tvivlat och nu tror jag inte den är sann efter det du skrivit…Iaf den handlade om en familj och främst om kvinnan KATIE eller likn och hennes man, barn o syster främst.
Dom hade upplevt spöken som små…
Men den tyckte t.o.m- jag var lite läskig för det blev värre och värre och spöket följde efter Katie..var dom/hon än flyttade..
Tex scener Alla luckor öppnades samtidigt i köket.
Täckena drogs bort från dom när dom sov
Ja dom börja filma allt..
Man såg mest scener från kök o sovrum hela tiden (vardagsrum)
Det hände så mycket att dom tog dit mediala, präst osv för att filma, osv och få hjälp av prästen att få "anden/demon" att lämna dom, men har för mig det hände något med dom 2a g…
Det var flera filmer och första filmen sluta med att dom flyttade.
Sista filmen var samma grejer fast värre saker mot dom som hände- tex blev dom neddragna från sängen
och dom hade kameror så dom filmade hela natten..
Det sista som hände var att katie blev besatt av "något" och gick upp och bröt nacken på hennes man/sambo…
Sen gick hon lugnt därifrån med deras dotter och har aldrig setts igen..
Jag tror ju det är påhitt numera, vad tror du?
Vi såg den för 20+ år sen så om du inte minns så fattar jag, men det kan inte vara sant…va 😁
Det är den enda lite läskiga film om spöken…
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#7: Det låter som en spökhistoria eller rysare
allt sådan är påhitt !
sen skulle jag vilja säga att poltergeists fenomen - svenska buller fenomen är oftast telekinesi från personen själv som bor där (deras egna rädslor som spökar)
Ibland ande - när o kär som vill få deras levande nära o kära förstå de lever vidare och att de inte är döda.
så fort det förstår vem det är slutar dessa fenomen.
Alltså ingen som är ond
#8: Dom hittar på så mycket för att få tittare helt enkelt…men man har ju undrat när dom visade mycket av dom här spök serierna tex där dom åker runt till gamla herrgårdar, slott, osv och sovit över för att filma på nätterna..
Då har jag tänkt…VARFÖR ska dom filma just på nätterna i såna här reality serier med tex dom här jonna o jocke med gäng som åkte runt och sov på olika ställen..
Kommer spökena bara fram på nätterna eller ? 😃eller är det för att göra det mer läskigt…Jag blir inte rädd, men det finns säkert dom som blir det..
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#9: Ja du det gör allt för tittar siffror ……
#9: Jag har aldrig sett deras program, bara reklam för det. Men så mediekåta som de två är så har jag svårt att tro något annat än att det bara är fejk.
Om det varit meningen att jag skulle styras, då hade jag kommit med fjärrkontroll! 😋
#3: Hur vet du så säkert att de inte finns? Bara för att det inte finns några demoner i din värld? Även om det bara är hjärnspöken/fantasier/sömnparalys/rädslor/psykoser.. Är det inte så att alla skapar en egen värld, både en inre och en yttre, utifrån sina sinnen, föreställningar, värderingar, minnen, förväntningar osv? Det finns inte en verklighetsuppfattning som är exakt lika som en annan, utan varje människas är unik.
Om det varit meningen att jag skulle styras, då hade jag kommit med fjärrkontroll! 😋
#5: Jag tar ALLT jag ser i media med en nypa salt. Inte ens tv-nyheterna talar 100% sanning. Angående dessa spökprogram där kända medium bjuds in: jag har inte fått något bevis för att det är äkta, men inte heller bevis på att det inte är det. Det är kul att titta på "Det okända" och liknande, sen funderar jag inte så mycket över huruvida det är på riktigt eller om det finns ett manus och folk som är med får betalt för att säga det o det.. Jag tror dock jag har svar på din fråga om hur seriösa medier kan ställa upp på sånt: Money money money! Självklart får de väldigt bra betalt för det! Och alla är beroende av pengar för att kunna leva.
#12: som jag skrev hjärnspöken och hjärndemoner finns det gott om endast i människans sinne
#13: Kan bara hålla med
#14: Men är inte allting vi upplever endast i vårt sinne?
#16: Nä inte bara en del saker är ju fysiska som vi ser andra människor t ex - vist vi tolkar det vi ser i sinnet men det är ju skillnad på hjärnspöken och fysiska faktiska skeenden
#17: Jag har en annan åsikt men det är OK.
🙂
Om vi för en stund kliver åt sidan vad gäller demoner, hjärnspöken, tv, film med mera så efterfrågar TS om en ond ande kan "överskugga" jag skulle vilja använda ordet överlappa och vad gäller ond så måste vi ha i åtanke vad en ande var med om under sitt liv det här betyder inte att anden är ond det betyder istället att anden försöker göra sig igenkänd och visar bitar ur sitt liv som kanske inte var helt enkelt.
Människor möter med och motgångar ibland är livet enkelt ibland är det ett rent h-vete för människor sen när dom går över så är det här en kommunikation från anden som vill visa hur den hade i sitt liv.
Alla vi som hängt med i många år och som utövat det andliga på olika sätt vet att andarna kommer med känslor dom kommer med förklaringar på hur dom mådde under sina liv och där är det upp till oss att förstå och ta ett steg tillbaka där vi inte ropar ond i första taget.
Anden i sig är aldrig ond däremot kan anden ha levt ett liv som ond människa och det är en enorm skillnad när dom visar oss hur deras liv var och många behöver få en befrielse i andeform komma till tals och få utrymme för det dom gick igenom under sina fysiska liv för att kunna släppa och gå vidare.
En del kallar det för jordbundenhet och visst det kan det kallas men jordbundna det är vi som lever här anden är inte jordbunden men anden kan behöva få prata ut som sitt och därför visar sina känslor som han eller hon hade under sitt liv och här misstolkar vi oerhört stort att det rör sig om onda andar när det handlar om någon som behöver utrymme och förståelse från oss hur deras liv var och dom behöver som oss fysiska få ge utlopp och göra sig av med det gamla för att kunna gå in i det nya på andra sidan.
Alla vågar inte släppa taget om det jordiska, varför jo för att religioner och vi människor skrämt dom med ont, mörkt och förbannelse så som brinnande skärseldar och satans hem om vi inte sköter oss här ja då hamnar vi i helvetet.
Nu är vi åter på människornas uppfunna vägar som vi talade om i healingtråden det här är människans sätt att förhålla sig till jorden där det finns ont där det finns straff men det finns inte i andevärlden så att en del andar har svårt för att gå vidare handlar om rädsla för vad dom lärde sig här på jorden och där kan dom behöva hjälp av oss medier för att våga och släppa taget om jordiska livet.
Ingen straffas ingen blir utanför men några är så drillade av en ond fysisk värld att dom dröjer sig kvar av rädsla genom religioner med straff den dagen dom går över i andlig form och det är dom andarna som behöver befrielse dom måste få komma till tals dom kan göra det genom överlappning dom kan göra det genom annat men det viktigaste är att dom får synas och bli förstådda men är dom onda nej det sker sällan även om det händer så är det en sån oerhörd bråkdel och något vi sällan sällan tack och lov fina universums ljus behöver ta tag i ❤️
#15: Om du vet vilka WUG är så borde du sett att dom inte vill skrämma folk…tex har dom haft live-shows med flera olika gäster varje år.
Dom berättar främst om esoteriska saker och vad som VERKLIGEN hänt/händer och antagligen kommer hända i världen--Även andra mer intressanta saker som hur man kan leva i sitt ljus -att tex (fred/frid/kärlek börjar inom oss alla) och att vi alla har kraften att leva ett liv med "mirakler"..och det har dom rätt i..
Jag blev frisk tack vare att jag fick kontakt med mitt högre jag och kunde manifestera att jag redan är frisk, osv, osv..
Det dom berättar har dom fått till sig från sina högre jag och deras guider som vi alla har och kan få kontakt med- Ett sätt är genom kundalini yoga som gjorde att jag fick kontakt med mitt högre jag..😊
Så att dom skulle vilja skrämma folk tycker inte jag stämmer! Utan dom tillsammans med många andra "liknande med you tube kanaler" vill hjälpa folk att förstå verkligheten på riktigt på olika sätt, framför allt hur man kan må bättre genom att nå sitt högre jag - man finner kärlek (i sig själv) o en stor kunskapsbank med positivitet)
Som när man fått en nedladdning eller en mycket spontan ide säger folk att det kommer från sitt högre jag…Som man skriver ner som under trans och inte riktigt kommer ihåg att man själv skrev allt det där typ.
Jag tycker inte bara deras kanal utan andra liknande har väldigt bra tips och dom är till STOR hjälp om man mår dåligt…Verkligheten är på väg att avslöjas i vanlig media så sakteligen…
Men det kommer dröja så är man nyfiken som jag är så finns det massor med kanaler på youtube med väldigt intressant innehåll och vad man än gör/jobbar med så är det till hjälp att hitta sitt högre jag/( (vissa kallar det högre jaget för gud.?) ..😊😎
The more I love my Dog
"Mark Twain"