Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: djur
Läst 99 ggr
Lona
2

När husdjuren "hälsar på"

Jag ville inte diskutera detta i Jane-Lyzells tråd om sin hund då jag tycker att den tråden kan få vara ägnad till just det avskedet, men har ni andra fått hälsningar från era djur som har lämnat er?

Det är fascinerande, oavsett vad som ligger bakom upplevelsen så har mina djur varit väldigt olika. Nikka som jag förlorade i somras kom redan samma kväll som bara en varm "känsla" och hälsade att allt var bra. Sedan dess har hon inte varit här, kanske för att jag egentligen inte behövt det. Jag vet att hon hade det bra hos mig och att hon har det bra nu.💛

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

flocken
2

Många gånger.
Framförallt från axel. Flera dagar efter att fick lämna oss gick han o puttade på mitt ben. O då axel vägde 55 kg så visste jag att det var han.
Detta är något han lärt hundarna som kommit efter honom. De gör likadant.
Även när vår 10 åring var yngre så hade han krupp. Varje gång sonen var sjuk så svävade det små " ljus bollar" i rummet.. Då blev jag trygg o visste att allt skulle bli bra.

Jag har med alla mina hundar anlitat en djurkommunikatör. Samma person till alla hundar. Men nu sist gick det inte. Då skulle bara axel och dexter fram. Även att det var sigges stund

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Jane-Lyzell
2

#0: Tack <3 - jag har alla mina husdjur jag haft som kommer och hälsar på emellan åt - Merlin följde som sagt med hem andligen från vet. Så mysigt ha dem med - men vist saknar man deras fysiska jag

Här har ni ett blogg inlägg från min hemsida om just våra vänner djuren
https://www.lyztran.com/2016/07/14/%e2%80%8bfar-man-ta-djuren-med-sig-himlen-ja-det-far-man/#comment-40632

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Medium Jane Lyzell ger sin förklaring. Många personer undrar vart deras älskade djur tar vägen då de inte längre finns kvar på vår sida av livet. Många plågas också av att få ta dem till veterinären för att avsluta deras liv och går sedan omkring med ovisshet ”om” de gjorde rätt ? Visst är det Läs mer
[Vargnatt.]
4

Säger som flocken många gånger.

Tar ett par exempel för det är omöjligt att skriva om alla besök. Katten Curry fick njurfel och vi kämpade på länge en dag la jag mig på sängen och då satt både Mose och Curry där men Curry mådde inte bra då och drog sig undan och när han satt där bredvid Mose så försökte jag klappa dom båda samtidigt men med Curry fanns ingen fysisk kropp.

Kollade genast där han brukade ligga om han hade dött hemma för han hade börjat dra sig undan men katten levde då tog jag beslutet att nu är det dags när Curry astralt förflyttade sig ur sin kropp det var hans sätt att tala om för mig att nu är det dags.

Efter att Curry gått över sitter jag vid datorn och tror att en annan katt jag har kom gående över golvet, jag hörde honom hoppa ner från sängen och gå genom hallen in i köket och när jag ser efter så är det Curry som gick fram till matskålarna och nosade runt lite sen bara försvann han.

Ett par dagar efter blir Mowglii då 17 år gammal dålig så på måndagen efter gick vi till veterinären för det var dags för honom att somna in så Curry var helt enkelt där för att stötta Mowglii och hämta hem honom.

Eliah somnade bara in på natten efter kastrering 10 månader gammal, han och hans bror blev kastrerade samtidigt och båda vaknade dom upp hemma och var som vanligt men sen hittade jag Eliah insomnad han hade bara lagt sig ner och somnat in.

Kvällen innan kom han och gav mig en kram för den katten kramades lite speciellt och la benen runt om mig hals precis som vi lägger armarna om varandra när vi kramas.

Han visste och samma dag innan vi gick till vet för kastreringen tog jag bilder på båda två men Eliah var den som var en riktig linslus och visade speciellt upp sina stora fossingar för han var en skeppskatt och dom där var så varma kärleksfulla och goa som han klappade mig med flera gånger om dagen. Han visste att han skulle vara klar och han hade sagt till mig en lång tid att han bara är till låns men sånt vill man inte lyssna på för man vill inte att dom släpper taget så ung som han var.

När jag sen hämtade Eliahs urna och bär den i handen på väg hem säger jag för mig själv vad tung den känns och den kändes verkligen tung med tanke på hur lite stoft det blir efter katt och en liten trä urna direkt när jag sa det kommer ett oväntat svar från Eliah det är mina stora fossingar hur sött som helst.

Sen dök han också upp och tog hand om sin bror som sörjde honom så djupt och emellanåt såg jag hur Eliah tog över Noahs kropp för att visa både mig och Noah att han finns med oss. Han hade en hel del speciella saker för sig och det blev så tydligt när Noah fick agera trancemedium och låta Eliah komma igenom.

Det här är bara några händelser men alla har dom kommit tillbaka och visat att dom fortfarande är med och att dom mår bra och är friska där på andra sidan och jag tycker det är så underbart fint av djuren att besöka oss ❤️

Jane-Lyzell
1

#3: Tack vilken fin berättelse om dina katter 😊

[Vargnatt.]
2

#4: Tack själv för ett fint blogginlägg 😎 och jag tror många kan skriva under på hur deras djur besökt dom även om alla inte kan ta in det alla gånger.

I skrivande stund tänker jag på en väldigt strikt kristen familj och för kristna är det här absolut nej nej som vi vet men mamman i den familjen sa vid flera tillfällen att visste hon inte bättre skulle hon tro att katten kom och hälsade på.

Det här var några år sedan, mamman är själv på andra sidan sen några år och jag minns att jag sa det kan du verkligen lita på att lilla fröken besöker er. Det kom flera berättelser om katten som familjen ändå inte tog in för deras kristna tro förbjuder sånt men nog kände dom av katten allt det hörde jag på dom sen fanns rädslan att verkligen våga ta in men besök det hade dom vid flera tillfällen och innerst inne visste dom att det var så 😎

Jane-Lyzell
1

#5: så fint 😊

Tarotstollan
1

Så fina berättelser!🥹😻😍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Heddiz
1

Det ingen hund som hälsat på mig på det sättet - bara genom Drömmar och känningar…Jag vet inte hur jag skulle reagera…
Jag vet att jag gjort mitt bästa för varje individ jag haft och att jag har gett alla mina gamla hundar det bästa liv som en hund kan ha.

Jag har sett dom som mina jämlikar och dom har följt/lydigt mig för att dom velat och aldrig "bara för att dom är en hund som ska lyda" nej bara om dom ville och grejen är ju att dom vill följa en ledsagare som är rättvis o "frågar" dom först.

Dom har haft ett långt bra liv med mycket skoj, rolig träning och god bra mat (Barf och liknande) vilket enligt hundarna var/är viktigt vad dom "sagt" till mig 🙂

Så det känns bra att veta att jag behandlat dom som dom förtjänat - med kärlek som det viktigaste verktyget för att få hundar som mått bra och velat följa mig.

Men jag har blivit helt förstörd när dom gått bort…Dom flesta dog av ålder och ingen sjukdom!? Som om dom väntade på rätt ögonblick o då gick dom och gömde sig på kvällen och sen var dom borta…😭
Vid dom tillfällena var jag inte andlig..och trodde inte på något liv efter detta som jag gör nu…

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Carmarino
1

Känner ofta någon katt som stryker sig mot mina ben, trots att det inte är någon (levande) katt i närheten. Ser också ofta i ögonvrån hur någon går förbi ute i hallen när jag sitter och tittar på teve, trots att det inte är någon katt där just då. Har ju haft en del katter under årens lopp, så jag vet inte säkert vem av dem det är, men det spelar inte så stor roll. Det är roligt att ha dem här ändå.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Jane-Lyzell
1

#8: så fina band du haft med dina hundar och vilken tur du haft de fått varit med så länge- att du känner sådan sorg är att du älskad dem så högt och dem dig.
en vacker dag ska du se du märker av dem andligen 💖

Jane-Lyzell
1

#9: Mysigt