Spiritualism iFokus

Spiritualism

Läst 121 ggr
Siaa88
0

Manifestation

Hej!

Vet inte om jag är i rätt forum men jag undrar lite om manifestation. Man kan ju manifestera det man vill ha in i sitt liv men kan man manifestera det man inte vill ska hända? Om man vet att nått kommer hända om ett år kan man då manifestera så att det inte sker? Jag tänkte hur det blir när det i grunden är en negativ tanke, att man inte vill att det blir så, kan det bli så att det inte hjälper då?

• Redigerat 2022-08-09 11:49 av Siaa88
Jane-Lyzell
0

Knepig fråga - men när vi talar om manifestationer så bygger det på att det man fokuserar på skapar man - så fokusera på det du vill ha inte på det du inte vill ha - för om du lägger fokus på det du inte vill ha är det precis det du får . så hitta en motsatts i positiv anda istället för det negativa som du inte vill ha - och fokusera på det - lycka till 😊

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Vemedu
1

Funkar verkligen denna metod att manifestera något ? vet när jag var yngre så brukadd jag typ fantisera hur jag villle si o så skulle funka dock kmr inte ihåg om de funkade men vet lite gjorde så undrar nu i vuxen ålder om de verkligen funkar och isåfall hur gör man ?Någon som kanske kan hjälpa.

Siaa88
1

#1: tack för ditt svar, det hjälpte verkligen. Förstår hur du menar, att man ska tänka på hur man vill att det ska bli på ett positivt sätt.

Siaa88
1

#2: Ingen aning om det funkar men tänkte att det är värt att prova. Har aldrig riktigt satt mig in i det ordentligt, bara lyssnat på nån podd och läst lite om det. Men tänkte försöka sätta mig in i det mer nu, det va därför jag frågade här :)

Vemedu
1

Okej , jag har ingen aning själv haha därför jag skrev här. Men ska med prova de är typ fantisera fram typ haha .

Jane-Lyzell
1

Manifesteringar och affirmationer hör ihop- man affirmerar fram det man bestämt i sin Manifestering (vad manifesteringen innehåller, vad man vill förändra )Sen hittar man en positiv affirmation för manifesteringen som är i nu form.

Tex Om jag vill bli frisk - så manifesterar jag hur det är att vara frisk, jag är frisk och har hälsan är glad och orkar göra allt jag vill. jag är så glad mm

Affirmation för Manifesteringen kan då bli - "Jag är hälsa nu "

Gör också en symbol för manifesteringen t ex en 🌞 se sen symbolen samtidigt som du affirmerar din affirmation repetera 3 gånger och ha känslan med som det redan är!
försök affirmera minst 3 gr dagligen gärna mera

Lycka till

[Solförmörkelse]
3

Jag är inte en person av LoA men tankens kraft kan vara enorm i våran vardag och många gånger behöver vi göra om våra tankar till mer positiva och se att livet är inte så illa som vi föreställer oss många gånger att vi faktiskt har det bra och det är något att vara innerligt tacksamma för.

TS skriver, man vet att nått kommer hända om ett år kan man då manifestera så att det inte sker?

Varför vill man veta vad som händer om ett år ? varför inte istället leva här och nu och njuta ?

Att manifestera innebär inte att allt bara serveras på ett silverfat för oss vi måste också jobba för det och ha en sund inställning till livet och ta ansvar för det universum vill bjuda oss och med tacksamhet återbörda det som universum gett oss.

Jane-Lyzell
1

#7: 👍

NiklasTyreso
2

Ni talar om andligt som manifesterar i denna värld, d v s magi.

Men psykologiskt fungerar det oxå, någon har sagt:
"Oavsett om du tror att du kan eller inte – har du rätt".

Den som tror den kan ha en chans att lyckas försöker och ibland går det bra då.

Den som inte tror det är någon ide kommer inte försöka och då lyckas inte personen.

Jane-Lyzell
1

#9: Väldigt sant

Heddiz
1

#9: Håller med - det är SÅ sant..

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Pyttelite
1

Kan du manifestera deg fram til lykke, pengar og rein hud?

Ett norsk reportage om manifestation.

Läs mer här:

https://p3.no/kan-du-manifestera-deg-fram-til-lykke-pengar-og-rein-hud/

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Frida Leonore Næss (17) tyr til manifestering, universet, englehjelp og positive energiar for å nå måla sine.
Heddiz
2

Förstår inte norska riktigt och kanske missuppfattade, men man KAN manifestera även saker som man inte behöver jobba för själv…direkt..

Jag är också realistisk, men manifesterade efter 2 saker i måndags och på tisdagen var det uppfyllt utan att jag själv hade gjort något..
Andra kan göra saker så det uppfylls utan att man bett om det..

Även om det är vanligast att man måste göra något - för det dyker nog sällan bara upp tex pengar i källaren…. så beror det också på din livsväg hur manifestation funkar för olika personer också…är det något man ska lära sig så behöver man jobba för det tror jag.

Och man ber aldrig om att BLI glad tex utan man ÄR glad och då är det lätt att fortsätta vara glad och man kan manifestera allt man är och gör…

Jag vill ha en valp, men inte än och jag vill inte manifestera om det än för då har vi en valp om en månad 😅

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"