Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etiketter: andlighetspiritualismmedialitetmentalt-mediumskapmediumskap
Läst 205 ggr
Carmarino
5

Sierskan Saida Andersson

På onsdag den 28/7 kl. 21.00-21.40 sänder SVT 1 ett program om Saida Andersson, sierskan som på 1990-talet var otroligt populär i Sverige. Programmet finns redan nu att se på SVT Play, fram till den 28/7 2023.

https://www.svtplay.se/video/31754026/sierskan

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

På 90-talet var sierskan Saida Andersson störst i svensk tv. Saida menade sig använda en övernaturlig förmåga för att hjälpa tittarna hitta sina borttappade prylar. Journalisten Rasmus Åkerblom var själv ett fan av Saida - nu undersöker han hur det gick till när SVT gjorde henne till fjärrskådande gigant.
[Urskog]
1

Oj är det så längesedan Saida var på tv, minns henne bra och ska kika i svt-lä
länken för det där är spännande att se nu så många år senare 😎

Det jag minns nu så här långt efteråt var att jag då tyckte det var lite dålig bevisföring men å andra sidan så riktade hon in sig mer på att hitta saker så hon jobbade på lite annat sätt än vad jag hade förväntat mig men jag minns att jag tyckte om henne och hon var så mysig att se och lyssna på 😎

Carmarino
1

Vill också minnas att hon mest inriktade sig på att hitta borttappade saker, men jag har för mig att hon även kunde se annat. Hon gjorde bara inte så mycket väsen av det. Bland annat sa hon att hon visste precis när hon skulle dö. Hon avslöjade inte när det var för någon, men jag antar att det stämde när hon väl dog (14/11 1998). 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Urskog]
1

#2 Så minns jag det också och att dottern bekräftade dödsdagen så visst kunde hon annat men vi såg det inte då i tv rutan och det ser jag som en styrka hon hade hon behövde inte skriva alla andra på näsan med allt för hon visste redan 😎

Carmarino
1

#3: Ja, dottern Sol-Brith sa att Saida visste att hon snart skulle dö. Dottern är själv sierska och även tre av Saidas dotterdöttrar. Så det går i arv. 🙂

https://sv.wikipedia.org/wiki/Saida_Andersson

Tarotstollan
1

Det får jag inte missa!👍
Hon jobbade mycket i det dolda och hjälpte polisen mycket, hittade bortsprungna djur mm.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
0

Tack för tips detta vill man ju inte missa :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
0

#2: 14/11 min födelsedag

Carmarino
1

#7: Vilket sammanträffande. 😊

Jane-Lyzell
0

#8: Eller hur 😁

Jane-Lyzell
0

Har sett programmet nu och tyvärr så är det nedvärderande för Saida - vilket inte är så kul 😥

Carmarino
1

#10: Så synd. Fast jag hade det nästan på känn, med tanke på att det är Rasmus Åkerblom som gjort programmet. Han hör till den ironiska generationen vill jag minnas och hans program är därefter.

Jane-Lyzell
1

#11: Ja tråkigt

NiklasTyreso
1

I en värld när andligt sinnade personer kommer med bergsäkra påståenden, som ingen vet om de är rätt, då är det lite befriande med en person som har gåvan att hitta borttappade saker.
Hittas föremålet, då var det sant bevisligen!

Tarotstollan
1

Nu har jag sett programmet och tyckte det var ganska ytligt och intetsägande men kul att se Saida igen.

Har det kommit fram något nytt medium som är känt i hela Sverige?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Urskog]
4

Samma här jag blev besviken och ifrågasätta en person som inte är med och kan försvara sig kändes inte bra.

Däremot var det roligt att se Saida igen, hon var verkligen en mysig härlig dam 🤗

Carmarino
1

#14: Det är väl en del av de som varit med i Det okända som har blivit kända. Mest känd är nog Terry Evans. Har för mig att han brukar svara på frågor i någon tidning. Minns dock inte vilken. Fast lika känd som Saida är han inte.

Sabah
2

Det programmet får inga poäng av mig! Håller med The Wolf, verkligen dåligt att ge sig på en person efter dennes bortgång! Förstår att hennes döttrar inte ville vara med i programmet, så kränkande för dem! 😕
Nedsättande för hela branschen blev det ju också 🙁

💖🧡💛💚💙💜