Spiritualism iFokus

Spiritualism

Läst 131 ggr
Verna
1

Clairaudience?

Idag hade jag en upplevelse som hänt mig tidigare men nu fick den mig att fundera på om jag faktiskt kanske har en förmåga till clairaudience.
Situationen uppstår ofta i lite bullriga miljöer med mycket människor i samband med att jag lär känna en ny person.
Så idag satt jag och pratade med en ny kollega på lunchen och jag hörde inte riktigt vad han sa. Då frågade jag om jag hade hört rätt och fick till svar att "Nej men jag tänkte det". Övriga runt om undrade vad jag pratade om och killen blev mest förvånad hur jag kunde gissa så rätt.
Detta har hänt flera gånger då jag tyckt mig höra något när personen i själva verket tänkt det.

Annars upplever jag mig inte som medial så skulle vilja veta vad detta kan bero på och om någon medial person kan känna igen sig i detta?

Jane-Lyzell
2

Hej Verna
Du är telepatisk då du hör eller läser andras tankar - inte klart hörande
men det är ju en medial gåva att vara telepatisk läsa andras tankar 😀

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Verna
1

Hej Jane! Tack för ditt svar. Du har rätt det låter mer rimligt! Har du någon tanke kring varför jag upplever detta just när det gäller nya personer jag lär känna? Kan det bero på personen ifråga kanske?

Jane-Lyzell
0

#2: Det beror nog mer på dig själv - ett behov av att veta vad/hur personen tänker

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

NiklasTyreso
0

En ok förmåga att ha oftast, men skitjobbigt om du tvingas jobba med narcissistiska eller personlighetsstörda personer (typ Trump).

Man vill inte höra eller känna vad precis alla har på hjärtat.

Metodik med brus/störningar

Det finns människor som använder brus från ex en radio som inte är inställd på någon kanal. De ställer frågor till andar och spelar in ljudet i rummet, med radions brus. När de sedan lyssnar på inspelningen menar de att det underlättar att uppfatta anderöster genom bruset.

Verna
1

#4:
Ja det verkar vara rätt påfrestande absolut!

Det där med brusmetodiken kanske är något jag borde utforska, som sagt så har jag bara upplevt denna situationen i "brusiga" miljöer! Så det kanske kan vara så att det är min grej.