Toppar och dalar
Hej alla đ Helt ny hĂ€r pĂ„ det hĂ€r forumet (Ă€lskar bredden hĂ€r) och ganska ny (lĂ€s: vĂ€ldigt) inom det hĂ€r med meditation Jag har Ă€gnat de tvĂ„ senaste mĂ„naderna Ă„t att försöka lĂ€ra mig att meditera. Varje dag avsĂ€tter jag 20 min Ă„t mig sjĂ€lv för det hĂ€r syftet. Och precis som med allt annat som man ska lĂ€ra sĂ„ gĂ„r det sĂ„klart upp och ner. Vissa dagar kan jag inte slĂ€ppa tankarna alls och de studsar hej vilt frĂ„n alla hĂ„ll och kanter. Andra dagar kommer tankarna sakta och jag har möjlighet att se dem passera liksom. De dagar nĂ€r tankarna kommer lĂ„ngsamt i meditationen och jag ser dem pĂ„ distans lĂ€mnar mig alltid pĂ„ vĂ€ldigt gott humör. Avslappnad, pigg och fokuserad. Nu Ă€r det dock sĂ„ att de senaste 2 veckorna sĂ„ har meditationen blivit ryckig. Det börjar bra, tankarna saktar in men sedan vet jag inte vad som hĂ€nder. Jag upplever att jag blir helt formlös, kan inte riktigt kĂ€nna var kroppen börjar och slutar och det kĂ€nns som jag Ă€r i en bubbla, helt utan tankar och det Ă€r inte speciellt obehagligt. Det hĂ„ller dock bara i sig en liten stund för sedan kĂ€nns det som jag rycks eller pressas ut, jag rycker till och sĂ„ fĂ„r jag börja om frĂ„n början igen. Efter de meditationspassen dĂ€r det hĂ€r intrĂ€ffar, av sju pass sĂ„ hĂ€nder det i snitt fyra ggr, sĂ„ har jag alltid ett tryck bakom ögonen (lite som en semihuvudvĂ€rk). Trycket försvinner alltid efter ett tag och efter att jag druckit vatten GĂ„r jag ner för snabbt i meditation nĂ€r det hĂ€r hĂ€nder? Hur hanterar jag det? Hur gör jag för att inte pressas ut bubblan sĂ„ snabbt (om det Ă€r det som gör att jag fĂ„r tryck bakom ögonen efter)?
- Redigerat 2020-09-10 13:50 av Niklas
Hej Frolly och vĂ€lkommen in pĂ„ forumet đș
Det lÄter som du gÄr lite för djupt i din meditation och att du dÄ gÄr ur meditationen för snabbt - prova korta ned tiden lite.
SajtvĂ€rd pĂ„ spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Ăr"
Tack snÀlla! Jag ska absolut prova det
2 bra - berĂ€tta gĂ€rna hur det gĂ„r đ
SajtvĂ€rd pĂ„ spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Ăr"