Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: spiritualism
Läst 1366 ggr
Carro_e_k_aron
0

Pojk behöver hjälp

Well… Vet inte riktigt hur man skall formulera detta men… Det är en liten pojk, 6-7 år, dog på 30-40 talet som hänger efter mig och vill att jag skall hjälpa honom hitta sin mamma så dem kan gå till pappan som är på andra sidan… Vet inte varför han hänger efter mig, och jag vet inte heller hur jag skall hjälpa honom… Kan inte riktigt med att ignorera honom längre heller.. Vad gör man nu då?

Sjöstjärna
3

Ta kontakt med ett bra medium i närheten av där du bor som kan hjälpa pojken över.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

WooWoon
7

Bara tala om för honom att han är död och att han ska gå till ljuset att hans mamma och pappa är där.

Jane-Lyzell
0

Ledsen men inget barn fastnar emellan världarna - det är oförlåtligt på stå det- du måste ha feltolkat!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Carro_e_k_aron
6

Feltolkat och feltolkat, jag ser honom ju och mediumet ser honom med? Hur feltolkar man det?

wissan
1

Andar kan iklä sig vilket utseende och ta vilken roll de vill…det är allmänt känt. Det du kan göra är att ställa frågor och ibland samma frågor fast på ett annorlunda sätt varje gång, och får du olika svar så kan du lugnt lämna den där pojken åt sig själv, förmodligen är det ett busfrö som du råkat på.

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

Jane-Lyzell
1

4. att ni ser honom är inte samma sak som att han skulle vara fast !

Ians
0

Intressant fråga detta!

Olika medium har ju olika uppfattning om detta, det där med att fastna mellan världarna. Vetisjutton 🤔 vad man skall tro om det egentligen, men jag lutar mer åt det som Jane och Wissan säger faktiskt. 

Att ni skall ställa frågorna på lite olika sätt och se vilka svar ni får, så ni blir på det klara med vad detta egentligen är. 

Får jag fråga Vem som såg denna pojk först? Du eller mediet?

[Vandringen Med Wolf]
12

Ledsen men inget barn fastnar emellan världarna - det är oförlåtligt på stå det- du måste ha feltolkat!

Gruff Jane 😡skärp dig människa och medium feltolkat jo tjena  😕

Vänd er till oss på Druid och Shaman så får ni veta sannngen

Jane-Lyzell
1

8 . lika ödmjuk som vanligt ser jag 💣

[Tigerbeer55]
2

Kan det inte bara vara så att gossen trivs att hänga med dig och går mellan världarna lite som han vill? Behöver ju inte betyda att han fastnat.

nyoon66
2

Har lite svårt och först när ni säger att barn inte kan fastna mellan värdarna .

Vad är de för skillnad  på barn och vuxna andar eller energier enligt er..?

Jag jobbar som medium..

[Vandringen Med Wolf]
6

# 8 Ta det inte så hårt Jane,vi brukar ju inte tycka lika du och jag i den  här frågan det vet vi ju sen tidigare.Jag kommer in och gruffar i vanlig ordning  just för jag har en önskan om mer öppenhet för jordbundenhet men ta det inte personligt  för många med dig förnekar och då får vi ju se nåt bra i saken att en del av oss ser och kan ta hand om dom jordbundna.

Tror jag skrev här inne för längesedan att vi får alla olika uppgifter,en del ska möta dom andra inte så jag hänger ju inte dig personligen Jane 😕jag bara går lite bitskt åt i diskussioner där jag som du har erfarenhet av saker , inget svårare än så vi står båda för våra egna erfarenheter vi fått vara med om 😊

Ians
3

Egentligen tror jag att anden alltid är i samma ålder, så pratet om barn och vuxna rör för min del den fysiska kroppen.

Då ställer sig många den frågan varför man föds som barn och måste lära sig saker från noll, om anden är "vuxen" hela tiden.

Vi föds hit för att gå igenom en utveckling, vårt minne av en annan dimention döljs bakom en slöja för att vi just skall börja vår vandring från skratch , och där igenom utvecklas och för att vi inte skall färgas av de erfarenheter som vi haft från innan. Det vi lär oss här och nu är ju kunskaper som vi inte haft innan. Och att luta sig på gammal visdom/ erfarenhet är inte utvecklande alls, då kommer vi att göra på samma sätt som vi gjort innan. Däremot kan Vissa känslominnen  säkert ligga kvar och smyga sig igenom "filtret" och detta får många av oss att dras till vissa saker även denna gången, utan att vi begriper varför. 

När vi sedan går över igen så dras slöjan bort och vi får åter igen tillgång till de kunskaper som vår ande haft, tillsammans med de erfarenheter den tagit till sig genom vår vandring här.

Att sedan andar visar sig i olika skepnader är ju för att vi skall känna igen dem, som de de var när de vandrade här. Annars vore det ju meningslöst för dem att försöka ta konstakt igen, om inte igenkännings faktorn fanns där.

Men personligen tror jag inte att de som dör som barn, fortsätter att vara barn på andra sidan, utan de återgår till den ande som de var innan de föddes hit.

Jane-Lyzell
0

11. intressanta tankegångar och håller med dig 🌺

nyoon66
2

Med andra ord så har ju  

Carro_e_k_aron

rätt i de hon skriver..

Alla har vi vår sanning och de är just vår sanning vi ska gå efter. finns inget rätt eller fel när de gäller de mediala så länge vi håller oss till vår sanning.

Så ibland  kanske man ska tänka två gånger innan man skriver eller pratar… :-)

Ians
1

Vem är det som anmält mitt inlägg i #13 ? 😮Hade varit bättre om man tog en diskussion istället, om vad som i såfall är fel, fel, fel i min tankegång.

nyoon66
0

Tycker du ska skriva inlägget  än gång till Ians

Jane-Lyzell
0

15 Nej tyvärr inte.

nyoon66
0

Jaen ????