Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: off-topic
LĂ€st 1159 ggr
Jane-Lyzell
2

Fukushima - Katastrof

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

SajtvĂ€rd pĂ„ spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lynxx
1

Om detta Àr sant - sÄ visar det att mÀnniskan Àr bra pÄ att utrota sig sjÀlv & andra högtstÄende livsformer.

Japan har ju dessutom drabbats av tvÄ atombomber, under WW2 - med den strÄlning det innebÀr.

Utvecklingen till högre livsformer fÄr vÀl börja om frÄn, typ, bakterienivÄn.

---

Sedan vi lÀrde oss klyva atomer & tillverka atombomber, ur vilken kÀrnkraften utvecklats - har vi avskrivit vÄr rÀtt att existera.

Under alla olyckor har skadorna varit förödande; Harrisburg, Tjernobyl och Fukushima.

Även effekterna av provsprĂ€ngningarna av atombomber vid exempelvis Bikini-öarna under 40- och 50-talet.

Tjernobyl fortsÀtter att kosta, eftersom betongsarkofagen över kÀrnkraftsanlÀggningen faller sönder och mÄste repareras.

VÄrt arv till kommande generationer, Àr vÀl inte direkt glÀnsande (om Àn strÄlande).

---

Det verkar dock som att livet har en enastĂ„ende förmĂ„ga att överleva i den miljön - vem kunde tro att det fanns ngt. liv alls i Tjernobyl numera? 

Det Àr visserligen ett vÀldigt strÄlskadat liv - med svÄra mutationer. Inget annat att vÀnta - men ÀndÄ, det finns fÄglar m.m. Hur lÄng tid det tar innan strÄlningen i den miljön blir sÄ lÄg, att det slutar skada arvsmassan, har jag ingen aning om. Om inte sarkofagen underhÄlls - lÀr det vÀl ta en evighet elr. tvÄ.

Video om skadorna pÄ livsformerna kring Tjernobyl idag (5 min):

http://feber.se/vetenskap/art/299958/djurlivet_i_tjernobyl/

inget upplyftande direkt. 😡

---

"Det Àr mycket nedslÄende att leva i en tid dÀr det Àr lÀttare att sprÀnga en atom Àn en fördom." - Albert Einstein

//L

Maikailoa
1

LÀget vid Fukushima Àr lÄngt vÀrre Àn vad man kan tro, och vÀrre Àn vad Michio Kaku berÀttar hÀr. Han antyder att dom skulle kunna rÀdda situationen, pÄ lÄng sikt, genom att gjuta in reaktorerna, om man Àven kan gjuta underifrÄn; Men det handlar inte bara om hÀrdsmÀltor/ melt-downs, det handlar om melt-outs; reaktorhÀrdarna har försvunnit ner genom golvet och ingen vet var dom Àr.

Ingen ingjutning kan ske underifrÄn.

Jane-Lyzell
1

Detta var över 1 Ă„r sedan - man kan undra hur det ser ut i dag đŸ˜•

Lynxx
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den talande tystnaden frÄn maktens korridorer kring detta - kanske sÀger en del.

đŸ€«

//L

Jane-Lyzell
0

ja fy đŸ€ą

Maikailoa
1

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

Dana Durnford Fukushima Is A Nuclear War Against Earth