OT: Vintergatans plats...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
… i Laniakea superkluster.
https://www.youtube.com/watch?v=rENyyRwxpHo
Laniakea, or "immeasurable heaven" in Hawaiian.
Helt OT - men så vackert & …..ogreppbart. 🤔
---
Det finns så mycket vi inte har en aning om att det finns (en del vet dock mer än andra…host, host👍).
Så sitta på höga hästar & säga att det inte finns andra dimensioner är bara trångsynt & okunnigt.
Det visar bara att de inget fattat & lever i sin begränsade, fyrkantiga lilla värld.
---
"Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad". Kinesiskt ordspråk
"Även när alla experter är överens, kan det tänkas att de har fel". Bertrand Russell
"Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något".
"När man inte vill se, hjälper varken ljus eller glasögon".
---
Vi med våra stora egon (särskilt männen) - men ack så små & naiva vi är!
Stora egon gör att män klagar på riktiga domslut - DN.SE
http://www.dn.se/sport/stora-egon-gor-att-man-klagar-pa-riktiga-domslut/
//L
Vackert 😉
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Såg denna bild och läste även tillhörande artikel… Och Det får mig att undra. Om nu någon vågar dra fram en teori, typ eller vet. Men är vi "bundna till jorden" i den bemärkelsen att våra andar och då kroppar just nu med då, är bundna till jorden.? Eller tror ni möjligtvis att vi om vi nu skulle ha fler än ett liv, då spendera det på ett alternativt ställe. P.s synd att jag missade forumträffen och hoppas att ni hade det toppen! E lite "rädd" att jag är för obegåvad. Mycket som hänt i mitt liv gör att jag tvivlar men innerst inne finns tro och framförallt hopp!!!

#2 Vilken fantastiskt bra fråga Smulan! Det undrar jag oxå, vad är det som gör att vi (om vi nu faktiskt gör det…) kommer tillbaka till just jorden för att leva om våra liv? Är det för att vi är lägst intelligenta rent andligt i våran värld? Eller kan vi återfödas i en annan galax? Jag tänker på att det ju finns även parallella universum, är vi i samma utveckling även där?
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
2 Tack vi hade det mysigt på forumträffen - Nää inte är vi bundna till jorden - det finns flera platser anser jag🙂
#0. Så otroligt vackert och spännande!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Åh tack Lynxx! Vad härlig film!!! :)
Många Goa Kramar
Annisangel
Var vi återföds beror enligt mig på vad man ska lära sig eller hjälpa till med. Forskarna pratar inte bara om dimensioner (upp till 11 stycken beroende på vilken teori man anslutit sig till) utan även om multiversum, d v s många universum. De liknar hela tjofräsen vid en ost där varje hål är ett universum. Skulle ju kännas som att gå om en klass om man bara kunde återfödas på jorden. ☀️
Jag sitter här och undrar jag om vi inte har tillgång till flera dimensioner samtidigt… Jag tänker på när forskarna hävdar att vi bara använder en del av vår hjärnas kapacitet. Andligen vakna människor och nyfikna på andligheten kanske bara börjar "erövra" de där andra procenten som legat slumrande…? En tanke från mig…
Många Goa Kramar
Annisangel
kvantfysik 🙂
Ja precis Jane! :)
Många Goa Kramar
Annisangel
Väldigt intressant.. Har som i någon tidigare tråd nämnt att jag inte alls känner av andevärlden nu när jag är gravid. Men vissa dagar har jag känslan av att "det här kan vara sista gången jag vaknar"/typ existerar samtidigt som jag andra dagar kan känna att jag är mycket mer än en kropp och vetenskapen är bara den vi blivit tilldelade att ta del utav. Jag har en tro att de som är skeptiker/ateister inte skulle fixa att ha vetenskapen om mer än "den här världen" och därav har vi fått våra begränsningar. Jag tror på karma. Och även om jag inte är högt kristen så tar det enormt emot att svära, trotts att flera familjemedlemmar använder f* ordet flitigt. Något jag ofta kommer på mig att säga isf är typ "herre Gud" och "men Gud". Jag vet inte, men jag vill ändå tro att vara mitt bästa jag, är något som lönar sig i längden. Sen kan jag väll inte påstå att jag är en ängel rakt igenom, men även solen har fläckar. Jag tror att det finns en mening med allt och vissa saker händer inte bara av en händelse, men ändå känns framtiden så ovis men ändå spännande. Jag hoppas även av hela mitt hjärta att dagen då mina ögon sluts så öppnas en annan värld.
http://apod.nasa.gov/apod/ap140916.html
Ett väldigt vackert foto (tycker iaf jag) med Vintergatan i fonden.
(klicka på bilden så öppnas den i större format)
Som skrivbordsbakgrund kanske?
Deras Fb-sida: https://www.facebook.com/AstronomyPictureOfTheDay
Där finns många, många andra läckra rymdrelaterade.
//L