Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettmedialitet
Läst 3141 ggr
Jane-Lyzell
5

Fastnar Andar ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu skulle jag vilja på stå att alla går vidare som dör- men många går emellan världarna för att titta till oss och hjälpa oss över den värsta sorgen - e de någon som fastnar i förlusten är det vi själva - det är det våra nära hjälper oss med att komma ur sorgen och vidare- Många har ett möte med sina kära i drömmen , enda sättet för dem komma nära sk vanliga människor !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

AnnikaIII
8
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nä de fastnar inte men en del dröjer sig kvar frivilligt eller till en en början ofrivilligt beroende på dödsorsak, vad man lämnade bakom sig,…osv. 
Men ingen är utelämnad och övergiven, Jag  är inge stor vän av påståendet att det finns andar nästan överallt som behöver hjälp för att komma in i andevärlden, det finns men är väldigt sällsynt…
Nä ingen fastnar……det är absurt att tro det, dörren är alltid öppen även om det finns de som påstår motsatsen….

Carpe momento

Jane-Lyzell
10

Lika klart som vi föds är det att dö - alla hittar sin väg- ingen fastnar !

Hellas
8

Kan bara hålla med, uttrycket "fastna" är otroligt plumpt och faktiskt lite elakt. Jag vet människor som mist sina nära och kära och som är jätterädd för att de ska ha fastnat. Det finns medium som påstår att barn har fastnat vilket är makabert rent ut sagt. Nej det är dags att de här dumheterna utplånas!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[ghostdoggy]
3

tror snarare d blir jordbundna pga nått som hänt och d inte kan gå vidare el så vill d helt enkelt inte,el så vet d inte om att d är döda,fastnar var ett väldigt dumt uttryck

Jane-Lyzell
8

4. Varför skulle det ?- alla andar som setts som Jordbundna vet dom är döda- säger det igen - ingen är jordbunden de besöker endast sina gamla platser ibland- tyvärr gör alla Tv- program - att det skulle springa runt en massa vilsna själar 😕

[ghostdoggy]
4

nu skriver jag dock inte alla,finns några enstaka som hellre stannar här även om d engång vart i ljuset,d går inte komma ifrån,men det är ju nått d själva väljer,d flesta springer ju i mellan å hälsar på å tittar till,el när d vill ha något sagt,men d finns trots allt d som stannar kvar även om d en gång varit på andra sidan,d är mer på denna sida än vad d är på den sida d ska vara om jag säger så

Agnostiker
3

Vad jag undrar är…. jag har ingen aning men mina tankar snurrar…..hur kan vi vara säkra på att det inte finns själar som inte har gått in i ljuset? Ni uttryckte att en del medium säger att de är kvar och att de har " fastnat " hur kan vi veta att det inte är så…? Kan det inte vara så av olika orsaker….som att de vill inte ta det beslutet då de har saker som de vill ha sagt eller gjort klart innan de går över ? Vad säger ni? ♡

Hellas
11

Jag säger så här, har man som ande beslutat sig för att stanna så har man inte fastnat, sedan spelar det ingen roll vad anledningen är till att de väljer att vara kvar, de har ändock gjort ett val.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Lindyhop]1
1

Ja, visst väljer de och beslutar sej att stanna eller går emellan. Usch, det låter förfärligt att ha fastnat, jag ryser i hela kroppen  när jag hör sånt.

Fredrik1
3

Intressant diskussion!

#5. Det är säkert så i de allra flesta fall. Men svårt att säga helt generellt.

I mitt arbete som medium har jag stött på enstaka andar som varit förvirrade exempelvis på grund av demenssjukdom i samband med dödsfallet och jag har behövt förklara det inträffade för dessa. Om dom varit "fast" eller ej är en definitionsfråga. Dom har behövt hjälp för att komma till insikt om det inträffade. Men jag är övertygad om att de flesta andar för eller senare kommer över till andevärlden. 

Så om du frågar mig, i 9 av 10 fall behöver dom inte hjälp över utan är enbart och hälsar på. I det 10 :e fallet hade dom säkert kommit över förr eller senare, med eller utan min hjälp. 

Jag tror det stora problemet med diverse andliga program på tv att dom istället späder på rädslan och så fort någon hör en knäppning eller känner en närvaro, så tror personen lätt att någon är "fast" och behöver hjälp, just eftersom att dessa program verkar belysa att det "alltid" är så.

Enligt Tibetanska dödsboken (av Sogyal Rinpoche) som byggs på tusenårig buddhistisk filosofi, tar det 49 dagar innan en ande återföds. Men det kan gå fortare med. Här talas inget om att en ande skulle fastna. Däremot att anden kan få en "ofördelaktig" återfödelse om den har en stark vilja att snabbt återfödas och därför tar första kropp den får tag i, utan att reflektera om det blir ett fördelaktigt liv eller inte.

"Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

Jane-Lyzell
6

När du kliver över till andevärlden är alla din fysiska sjukdommar borta även demens

Fredrik1
3

#11. Håller med dig helt, Jane !🙂

- Men med reservationen: När man går över till andevärlden helt och fullt.

Min erfarenhet är att detta inte alltid sker omedelbart utan kan dröja ett tag.

I detta mellanskiktet kan andepersonens egna identifikation med de kroppsliga symptom som varit påtagliga mot slutet dröja sig kvar ett tag. Om personen varit mycket oklar det sista, eller medvetslös, kan det ta ett tag att komma till insikt om den nuvarande situationen som "död". Då försvinner den kroppsliga identifikationen med sjukdomar och dyligt.

Men för att förtydliga:  andepersonen har inte kvar de kroppsliga sjukdomarna, utan kan ha  kvar identifikationen dvs känslan av ha dessa symptom utan att ha dem,  ett tag efter döden inträtt och därför agera som om anden fortfarande hade dessa utan att ha dom. Men det går över.

Men det vanligaste är nog att andepersonen går över direkt och orienterar sig rätt i den nya situationen.

Jane-Lyzell
3

12. Njae - de visar den sista symptom de hade för man ska veta vilka de är - men de är helt klara i medvetandet - de som behöver får ligga på sk sjukhus ett tag tills de har acklimatiserat sig😉

Det tar 3 dygn för en själ nå sin destination - varken mer eller mindre- om det behövs hjälp tar då vägledaren (andevärlden) anden till en väl fungerande cirkel(sk  räddning)- där de lugnt och fint får tala en sista gång med fysiska människor- väldigt sällsynt dock att det behövs.

Det är en mycket kärleksfull handling världarna emellan och som sköts av andevärlden inte av oss.

Ians
4

Jag tror att det löser sig när vi väl är där, dvs vi vet nog vart vi skall och varför! Allt prat om andar som fastnat etc känns mer New Age betonat, och taget från egna fria fantasier. 

Som du skriver Jane, det är nog Vi som fastnar i sorg och saknad, inte de som gått över!

AnnikaIII
9

Tror nog att man inte ska vara så säker på  någonting, vissa andar kan UPPLEVA sig ha "fastnat" även om det inte är så…andra kan stanna kvar nära jorden av egen fri vilja (som vi alla har) och så finns det säkerligen orsaker vi inte begriper oss på men att andar skulle "fastna" generellt NÄ, DET tror jag inte på.

Carpe momento

Sorgfågel
1

Hur är det med människor som tar livet av sig då ? Kan inte deras andar "fastna " , bli jordbundna osv. Det hör man ju iallafall talas om emellanåt. N ästan som om det skulle vara en sorts straff , för att de valt att avsluta livet för egen hand. Vad säger ni om det ?

Jane-Lyzell
7

16. absolut inte, de personer som "tar sitt liv" blir inte straffade för det- men det är ingen lösning för problemen man hade innan övergång de försvinner inte och blir inte lättare lösa från andra sidan.

Sorgfågel
1

Ok. Tack Jane för ditt svar. Jag förstår. Det känns skönt att veta att de inte  "straffas". Men det hade varit ännu bättre att veta att de får frid…..vilket de inte fick under jordelivet.   Jag jobbar i en bransch, där jag tyvärr konfronteras med självmord regelbundet….

Twinflamewolf
16

Självklart straffas ingen det är vi överens om så även att det finns fall där en ande dröjer sig kvar av medvetna val.Men att förneka jordbundenhet där andar verkligen sitter fast i rädsla det är oerhört naivt och okunnigt i mina ögon.

Där det handlar om trauman,dödsfall som har grunder som skapar rädsla både i tro och genom en hastig död där anden verkligen inte vågar släppa taget om den jordiska sfären.

Självklart så vill vi ju alla att alla ska hamna rätt men tyvärr finns dom som exempelvis pga tro på helveten och skärseldar inte vågar släppa taget utan dom fastnar och vågar sig inte vidare i ren rädsla av straff.

Snälla,blunda inte inför dessa eller förneka deras existens för det är dom som behöver vår hjälp inte dom som redan befinner sig i ljuset utan dom som sitter där mellan världarna och känner frustration och smärta.

Var inte blind för dom finns och det är där vår insats behövs inte för dom som redan hittat hem till ljuset utan för dom som verkligen är jordbunden.Dom behöver vår omtanke och förståelse,försumma dom inte ❤️

Fredrik1
10

#19 Håller med dig! Om man på förhand helt förnekar att jordbundna andar existerar, bortser man samtidigt från en stor del av spiritualismens historia där berättelser om detta förekommer. Var och en får ha sin tro. Att säga att allt bara existerar på ett sätt, är ledsamt då man stänger dörren inför andra möjligheter. Öppenhet och nyfikenhet är bättre. Annars blir det som med skepticism, att man på förhand bestämt att något inte är på ett visst sätt :) Ingen har alla svar.

Jane-Lyzell
1

18 . alla får frid

Jane-Lyzell
8

20 ingen som säger de inte existerar - men det är inte som de flesta tror eller ser på tv etc… De så kallade jordbundna andarna är så få att du som medium endast kanske stöter på dem 0-1- kanske 2 gång under din livstid.

[The new Woo]
11

Vissa avlidna som inte förstår att de är döda, kan man säga fastnar mellan världarna, för de förstår inte att de ska gå över till ljuset.

Jag har hjälpt många andar som inte förstått att de var döda, till ljuset.

[Lindyhop]1
3

#23 Hur hittade du de andarna? Och kan det vara så att om man dör snabbt så fattar man helt enkelt inte att man är "död"? Men om man har en nära och kär med starka kärleksband i tankarna ständigt då man lever, har man då inte den personen i tanken  då man lämnat fys-kroppen? Vi är ju samma personer med känslor, tankar o minnen då vi lämnar fys-kroppen. Och borde då inte den personen vara den första att möta en? Jag får inte ihop detta med fastnande andar.

Förklara gärna den som kan.

[The new Woo]
8

Det har varit vid sk hembesök hos folk med problem och har varit allt från andar som har saker de inte hunnit fått sagt, som inte velat gå till andra sidan för de inte velat lämna de efterlevande som de älskar, till andar som inte förstått att de är döda

[ghostdoggy]
4

tack #25 för de som inte förstått att d är döda,har snubblat över en sån åxå..så dem finns vare sig man vill tro det el inte

[Lindyhop]1
0

#25 tack för svaret

Jane-Lyzell
7

23 o 25 självklart vet dom att de är döda- varför skulle de annnars vilja förmedla till efterlevande.

Problemet ligger hos alla sk medium som renner runt och tror att det är så- då skapar sk medium/mediala det för det är deras egen trosbild🤪

[The new Woo]
6

Detta handlar inte om andar som velat förmedla något till några efterlevande utan om andar som tex fastnat i sitt fd hus, och stör dem som bor där nu, när de inte förstår att de är döda och agerar efter det

Jane-Lyzell
6

29, njae - vist kan de bli störda i hus(de som bor där) - men det är av en anledning i så fall andarna stökar om- de andarna vill något men de har inte fastnat - de vet dom är sk döda😉

[Wolf.]2
3

Okey Jane,beskriv störda hus 🙂

Jane-Lyzell
0

31 . Har förtydligat lite (är ju dyslektiker)- se inlägget igen

[Wolf.]2
8

Jo jag vet du har dyslexi och tack för förtydligandet,håller helt med dig att den anledningen är den absolut vanligaste men fortfarande är jag övertygad om att det finns dom stackare som fastnar.

Men men vi ser olika på saken och det får vi ju göra 😉Det kan vara så enkelt att vissa av oss ska ägna oss åt jordbundenhet medan andra inte alls ska möta det.Vi får ju alla olika erfarenheter av en orsak.

Jane-Lyzell
13

Om gud skaparen har skapat allt i perfektum- varför skulle hen skapa döden operfekt?

[The new Woo]
8

30 Du har fel!

Det är inte alltid andar som vill något. Det är också ibland andar som fastnat och inte vet att de är döda. De förstår inte det och därför orsakar de aktiviteter.

Jag läste ovan att du anser att en ande tar tre dygn på sig att gå över. Hur förklarar du där det finns aktivitet i månader och ibland år?

Jag har som jag skrev stött på andar som inte vetat att de är döda och därför inte gått över. Då kan man säga att dom fastnat, eftersom det är ofrivilligt de är kvar.

[Wolf.]2
6

# 34 Oj förlåt glömde svara på inlägget,för varmt tydligen 😉

Döden i sig är perfekt men orsakerna många på vilket sätt vi lämnar jordelivet,under trauman som bara ett enda enkelt exempel av hur många som helst  sen har vi ju den lugnare övergången där man går raka vägen över utan några problem alls.

Tycker The New Woo skriver det bra i # 35 Det är inte alltid andar som vill något. Det är också ibland andar som fastnat och inte vet att de är döda. De förstår inte det och därför orsakar de aktiviteter.

Jag läste ovan att du anser att en ande tar tre dygn på sig att gå över. Hur förklarar du där det finns aktivitet i månader och ibland år?

Instämmer helt med dig The New Woo om man nu lämnar efter tre dagar borde knappt någon som helst aktivitet förekomma världen över.Alla behöver vi olika tid beroende helt på omständigheterna.

[Lindyhop]1
3

#35 jag tycker också Du beskrivit väldigt bra och det "känns" rätt! Jag håller på och läser The fun of Dying och dör finns just ett kapitel"what can go wrong" som behandlar just folk som inte fattat att de är "döda" kan t.ex vara någon som inte trott alla på ett efterliv och då får sej en Glad överraskning - när personen väl förstått vad som hänt.

[ghostdoggy]
4

jag tror inte alla får likadana kunskaper i den andliga världen,vi får dom uppgifter vi ställs inför,d är inte meningen att alla ska veta allt..d jordbundna finns trots allt och d är kanske inte din lott att handskas med just den biten

AnnikaIII
14

Hmm…jag har själv suttit i räddningscirkel och lärt mig att det finns en å annan som stannar nära jordeplanet oftast pga en stark kärlek till materiella ting och även personer ibland.
Men att vara nära jordeplanet är inte samma sak som att fastna…för det gör man INTE, det är omöjligt, döden fungerar inte så.
Även om man är rädd, förvirad, osäker, trött, förtvivlad osv pga av att man inte VILL fatta att man är död så VET man att man är död, det finns en inre kunskap som kickar igång när kroppen är död. Man VET men ibland kan det ta lite tid att låta den vetskapen komma upp till ytan eller kanske sjunker in. 
Det där med 3 dagar är vad själen och kroppen behöver för att lösgöra sig från varandra, det är en naturlig process som sker automatiskt och när det är klart så är kropp och själ för alltid separerad och då kan man inte fastna….det är omöjligt, det är en universell lag, kosmisk lag, naturlag…kalla det man vill…
S.k spöken vet att de är döda, de vet att de inte tillhör jorden längre men  de vill inte engagera sig i andevärlden utan vill hellre vara nära jordelivets energier MEN fastnat har de inte, de kan på en tusendels sekund ta ett djupare kliv in i Andevärlden men inte att förglömma den fria viljan att den har sin tid också och det kan man inte trolla bort.
Begreppet andar som fastnat kan vi tacka romaner, film och Tv-program för….men dessa filmer/böcker är inga bevis MEN en miljonindustri…….verkligheten ser lite annorlunda ut…
Ha en fin dag  😞❤️

Carpe momento

Jane-Lyzell
10

39 du förklar så bra - instämmer🙂

Jane-Lyzell
16

35,36,37,38 

Jag har som Medium inte ännu stött på en ande som inte vet dom är andar- då har jag haft kontakten sen jag varit barn och jag blir 54 i år- jag har stött på rädda andar och andar som håller sig kvar frivilligt - men alla vet dom är döda(fysiskt)

De flesta andar är nära o kära som drivs av sin kärlek i familjen- de är dem som ni kallar spöken.

Minnesenergier(emotionella) kan sitta kvar upp till flera hundra år - men det är inga andar endast fantomer av minnen(väldigt intressant men inga andar)- ett minne eller en fantom kan du inte kommunicera med- de är där som en slags påminnelse. Detta tas felaktigen för andar - dessa energiminnen kan låta och ses, men du kan inte kommunicera med dem.

Tyvärr har Tv och böcker ställt till det rejält om tanken om vilsna själar - säger bullshit ingen är vilsen- alla får hjälpen de behöver av sina andliga följeslagare- ingen lämnas vind för våg. 

Alla har en ledare som hjälper till vid övergång och skyddsänglar- särskilt vid snabba övergångar sätts det in hjälp direkt - de som inte tror får oftast ligga på rehab - för att förstå att livet fortsätter efter den fysiska kroppens död- deras egna ande kommer att känna igen sig- snabbt - då alla har en ande :-) - guds perfekta skapelse.

[Wolf.]2
8

Så med andra ord har alla andra medium kända som okända fel i att jordbundenhet existerar och ni här inne har rätt 😕

Skulle ni påstå också att exempelvis Terry Evans inte vet vad han talar om att det finns dom som fastnar mellan världarna.

Ni må vara blinda i den här frågan men tack och lov är inte alla blinda utan ser,hör och hjälper dom som ni förnekar.

Böcker,tv,radio visst blåser dom upp en del men det har väl ändå inte att göra med den existens som finns,en existens jag anser att alla som ägnar sig åt det här bör vara väldigt lyhörda för.

Alla har ledare som hjälper vid övergång,javisst är det så men det finns dom med sån enorm rädsla och ångest som inte vågar lyssna till ljuset och där krävs vår insats.Dom lyssnar över huvud taget inte på sina guider eller änglar.

Öppna ögonen för det här,att förneka dom är = förneka dom att komma in i ljuset om man tror dom redan är där så kommer dom ju ingen vart utan sitter fortfarande fast.Tragiskt att ni är så trångsynta i den här frågan för det handlar om andar som precis som oss har känslor och framför allt rätten att komma över till ljuset så dom äntligen kan få läkning från jordelivets alla prövningar.

[ghostdoggy]
1

älskar dina inlägg #42 du har så rätt i allt d du skriver 🙂japp handlar om trångsynthet,el så har man blivit itutad d  tidigare att d inte finns, å går samma väg hela tiden utan att titta på alla möjligheter som finns vid sidorna..utan man håller hårt i vad man lärt sig å vägrar kanske inse fakta,,utan d blir..jag vet..alltså har jag rätt..finns skeptiker inom detta område åxå 😃

[Wolf.]2
0

Tack ghostdoggy 🌺Ja det är sant det finns skeptiker inom detta område också 😃

[The new Woo]
7

41 Du säger att du inte stött på någon sådan ande, men jag har och det verkar som fler här har det. Nu är jag inte så gammal som du och varit med så länge men det har jag.

Du säger också att de flesta andar är nära och kära. Du har fel där också, det vimlar av andar som inte förstår att de är döda och därför orsakar aktivitet där de irrar runt och inte vet vad de ska göra.

Eller menar du att platser som har aktivitet i flera år och med olika inneboende skulle vara olika andar som flyttar in och ut med dem som bor där?

Du säger också att alla andar efter tre dygn har kommit till andra sidan. Hur förklarar du platser som har andar och aktiviteter där ibland i flera år?

Du säger också att alla andar har en ledare som hjälper dem, hur förklarar du då dessa andar som fortfarande är fast här och orsakar aktiviteter långt mer än tre dygn?

Sen pratar du om minnen, jag vet såklart skillnaden på en ande och ett minne.

[Mirco]
25

#42 Wolf.

Så med andra ord har alla andra medium kända som okända fel i att jordbundenhet existerar och ni här inne har rätt Ledsen                                     "

"Ni må vara blinda i den här frågan…….."

"Öppna ögonen för det här……"

"Tragiskt att ni är så trångsynta i den här frågan……"

Du som dag ut och dag in predikar om hur viktigt det är att alla har rätt att ha sin tro ifred och sen går in på andra forum och läxar upp folk och skriver sådär! Hur kan du vara så säker på att du har rätt?

Jag får bara inte ihop hur du tänker? 🤔

Jane-Lyzell
21

42 . Du får tro vad du vill säger som jag brukar - Jag vet😉- det är få medium i världen jag litar på - och de främsta mediumen säger samma sak som jag om andar- vist finns sk jordbundna men de är så få att ett medium knappast möter dem alls under sin jordevandring- då lika attraherar lika- är det minimal changs att möta dem- även de ska jordbundna vet de är döda(fysiskt)

alla får hjälp på andra sidan något annat vore grymt - jag avskyr medium som står i tv och påstår att t ex barn fastnar - Nedrans rapparkalja. Fria fantasier kallas det för!, sorry men det gör mig upprörd som medium.

Jane-Lyzell
17

45 Har du det eller är det fria fantasier om hur du tror det är? utifrån storrys som andra säger om andar eller frånTv.

Inga andar irrar runt - på andra sidan är det mer ordning och reda en här :-)

se mitt inlägg om andlig aktivitet om andar på platser 41

[Wolf.]2
8

# 47 Med andra ord har enbart du rätt Jane och massor med underbara duktiga suveräna medium fel,är inte det att sätta sig lite över andra.Jag svarar som dig Jag vet !

Jane-Lyzell
18

49 många kallar sig medium men få är utvalda- du får själv göra dina bedömningar 😉

AnnikaIII
22

*Wolf….käre vän…vad vet du om den  här frågan…hur många andar har du pratat med och hur vet du att det är andar och vad lägger du i ordet "andar" ?? 
Döden är en övergång av något slag och det finns många sorters andar men INGEN utav dem har fastnat någon stans…och vad det gäller t.ex Terry som du nämner så tycker jag personligen (han är även en personlig vän till mig, har känt honom sedan tidigt 90-tal)) att han är inte precis något praktexemplar ang. medium och mediumskapets kunskaper och lärdomar. Men en trevlig man för det.
Nej man får nog studera lite extra i gamla böcker och skrifter och ha åtskilliga samtal med andar innan man säjer att andra har fel eller rätt…
Jag anser att vi har inte svar på de stora frågorna ännu men vi kan ana åt vilket håll det lutar och en sak är säkert att det är mycket få som ens begriper skillnaden på olika paranormala fenomen och "kontakter" då allt dras över en kam och kallas för andekontakt. 
Det är sällsynt med andekontakter som ett vardagsfenomen men desto mer vanligt med platsminnen som kallas för andekontakt. 
Jane vet vad hon pratar om, jag vet vad jag pratar om också efter 60 års möten och kontakter med olika typer av andar, paranormala fenomen, energiminnen mm men det är inte lika spännande och intressant kanske….då människor älskar att bli skrämda och söker sig sensationer och fenomen….och det är absolut inte så kul att undersöka om det möjligen finns en naturlig förklaring…utan det ska helst vara något mer eller mindre läskigt och skrämmande och under tiden står de mer vetande i form av andliga följeslagare och ler och väntar på att människan ska vakna och skala av sig önsketänkande och felaktiga slutsatser. 
Men allt har väl sin tid….kan jag tänka.
👍

Carpe momento

[Wolf.]2
5

Vi har helt enkelt fått olika erfarenheter inom det här men Annika du tar upp en väldigt viktig sak,spänning och dramatik för tyvärr finns det mycket av den varan där ute vilken jag hoppas ska raderas ut.Andra sidan är ju ingen lek utan man ska ta dom på fullaste allvar.

Visst kan man läsa mycket bra i gamla böcker och en hel del har ju skrivits av många gamla kunniga spiritualister genom årens lopp,en del som ser jordbundenhet andra inte och åter har vi olika erfarenheter med oss i våra bagage.Även om många bra böcker skrivits så föredrar jag att hämta kunskapen från källan,andra sidan dom om några vet eftersom dom redan befinner sig där och det är dom jag litar på inte vad människor säger till mig.

Ni skriver om ålder och hur många år ni ägnat åt det andliga,visst det skulle jag kunna göra också men andligheten handlar ju inte om nån tävling och antal år är betydelselösa för en del lär sig snabbt medan andra behöver betydligt mer tid på sig.

Nåväl nu är det så vi har olika erfarenhet kring jordbundenhet så jag ger mig nu i diskussionen för alla står vi upp för det vi erfarit inget konstigare än så och precis som du skriver Annika så har allt sin tid😎

AnnikaIII
18

Det finns en mycket enkel lösning på problemet (om det nu är ett problem) det är att FRÅGA anden….te.x "är du död" eller liknande och man får alltid svar tillbaka som bekräftar att de vet att de är döda….alla borde ställa den frågan, ha en dialog med anden. Om du inte får några vettiga svar tillbaka så försöker du förmodligen diskutera med ett platsminne. Svårare än så är det inte. 
Nä, det är ingen tävling men ålder och erfarenhet brukar i de flesta fall på vår jord ligga steget före de med mindre erfarenhet, så fungerar det på livets stig. 
En ande skulle aldrig uttrycka sig med termer, som "jag är inte död och jag har fastnat i nåt….." utan en ande berättar om platsen de befinner sig på, svarar på frågor, berättar om upplevelser och hur de mår. Förfaringssättet till denna dialog finns i gamla böcker eller äldre spiritualister kan också berätta.  (fast det finns inte många kvar nu, de är i andevärlden) 
Själva Andligheten har jag bara ägnat ca 40 år…..men andlighet och spiritualistiska upplevelser är ju inte samma sak….för upplevelser har jag haft sedan jag föddes.
Ha en bra dag…☔️

Carpe momento

[The new Woo]
11

48 Vad är det för en nedlåtande och förnärmande attityd du har? Att mina möten med andar som fastnat skulle vara fantasier, hur kan du bara skriva så här.

Jag säger sen inte att andarna irrar runt på andra sidan, utan att de gör det för att de inte gått över dit, för att de fastnat mellan världarna.

Kan du vara vänlig och svara på hur det kan finnas aktivitet ibland i flera år på platser, som sen rensas av medium, om alla går över efter tre dygn och ingen blir kvar som du säger.

Jane-Lyzell
10

54 -Det står i mitt inlägg 41 - svaret på din fråga 🙂

Jane-Lyzell
11

Annika III du skriver så bra 🙂

AnnikaIII
12

Tack Jane, du är go du ❤️ älskar ord och har ju författat en del också….stor kram på dig….😃

Carpe momento

[Wolf.]2
4

Tänk att man skulle lägga sista ordet Här JANE…..hmmm.Nåja förlåt men om ni visste hur fel Ni har men hur som så drar jag mig ur er tråkiga trista diskussion och står för mitt att Jordbunden het finns,😎

Var rädda om er mina vänner❤️

Jane-Lyzell
12

Jag brukar säja att de som skulle behöva gå kurs är alla medium som har sina egna sanningar- tänk va bra om alla vi slog våra kloka huvuden samman - som det är nu rider de flesta en enmans saga, tyvärr…….

Jag hoppas mycket på T.A.K  Medium och healers i samarbete - vore ju fantastiskt om vi kan börja samarbeta😃

så kanske gamla irlvarelser kan få nytt ljus i dagens förståelse för nutida mediumskap - förr trodde man på magi i dag vet vi att mediumskap inte är magi utan ren vetenskap emellan världarna.

AnnikaIII
16

#58  I Andevärlden finns inte begreppet rätt och fel och det kan jag säja att ingen har varken det ena eller det andra och det är ingen här som har skrivit det heller Wolf, förrutom du ?? 
Ingen har varken rätt eller fel….vi pratar om erfarenheter och upplevelser, begrepp och kunskaper inte om rätt å fel! 
Godnatt å sov gott.

Carpe momento

[The new Woo]
11

59 Här verkar det vara bara din sanning som ska gälla.

Jane-Lyzell
11

61 inte alls 😉

[The new Woo]
12

62 Jag kan inte annars se varför du kallar andras upplevelser för fantasier då. Mycket konstigt agerande må jag säga, det har jag aldrig upplevt förr.

Jane-Lyzell
11

63. Jag har inte kallat dina upplevelser för fantasier - jag skrev man ska vara säker på att det inte är fantasier och veta skillnaden.

Pia B
6

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mitt favoritmedium Per Trollsveden och ett annat medium Annica Frantz pratar om jordbundna andar som fastnat. 4:40 se 5:54 också.

[ghostdoggy]
7

är det här jag alltid varit rädd för på denna sajt,jag är inget certifierat medium..kallar mig inte ens medium,tar inte ens betalt,har inte gått utbildningar för att kunna utge mig för att vara nått,har gått den hårda vägen sen barnsben,men fyfaan vad jag älskar dem på den sk andra sidan =)har haft många härliga möten å allt handlar inte bara om nära å kära,d finns så mye mer😃..men för att återgå..d går lixom inte skriva nått här utan att bli ifrågasatt el så blir man inte trodd,d spelar nog ingen roll vilka erfarenheter vi har härinne så länge vi inte har era erfarenheter inom området,så är det eran lag som gäller oavsett om vi är fl st som säger samma sak.sen ska ni förlöjliga oss å tuta i oss att d helt plötsligt ska handla om platsminnen,emotionella minnen osv..men jag antar att vi alla som säger att jordbundheten finns .."för jag vet 🙂"har nog fört en dialog med anden,som sagt håller med om att d är få..men att ignorera å säga att d inte finns e nästan absurt,men behöver inte bevisa d för er..är ju ni som e skeptikerna 😂mina kunskaper kommer inte från böcker,tidningar,tv osv..utan den kommer direkt från källan som vi kallar andevärlden..säger som wolf ..avslutar åxå här..så ni får stånga er blodiga genom att säga att det inte existerar😛

Jane-Lyzell
10

66. ingen säger att de inte existerar- de gör det men de är så ovanligt att få medium/mediala stöter på dem under en hel livstid på jorden- tyvärr gör filmer o TV det till en cirkus och de som sitter framför apparaterna tror att de man ser på Tv är sanning.-Olycklig kombination-

andevärlden är kärlek och inget att vara rädd för eller bli skrämd om- vår nästa existens🙂

Kan inte göra något åt vad du tycker om oss här inne - det är upp till dig att diskutera här inne eller inte - lycka till🌺

Jane-Lyzell
3

65 Trevlig intevjuv🙂

Pia B
0

Tittade på ett gammalt avsnitt av Det okända igår med Vendela Cederholm som handlade om jordbundna andar

Denna kommentar har tagits bort.
Pia B
5

Ett avsnitt av Det okända med Terry Evans där han möter demoner.

Jag har för mig jag läst här att demoner inte finns?

http://www.tv4.se/det-ok%C3%A4nda/avsnitt/det-okanda-del-1-177150