Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: inspiration
Läst 1276 ggr
Jane-Lyzell
3

Andlighet och medialitet

Hur har Andligheten och medialiteten förändrat din världsbild ? eller har den inte det ?

Vad är de stora stegen som du själv har tagit för att bli mer andlig och medial ?

Vad har varit världsomvälvande för dig ?🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Cahira
0

Jag har alltid varit oppen men storsta skillnaden for mig ar att jag ser doden annorlunda an de runt mig. For mig ar det ju inte "aldrig mer" och sadar sa jag sorger annorlunda.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Jane-Lyzell
0

Håller med dig där Cahira - svårt sörja när man vet livet fortsätter😉

Cahira
1

Jag sorger att inte fa krama dom langre, men jag vet ocksa att de slipper sin onda kropp om de hade smartor osv.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Jane-Lyzell
0

så sant🌺

mayolica
2

Ja det har förändrat min världsbild mycket, men jag upplever inte som att jag skulle ha tagit några "steg "för att bli mer andlig och medial?  Det känns mera som att jag flyter med i den andliga och mediala utvecklingen,  jag får till mej nya insikter och gör som det faller sej naturlig.🌊

~ mayolica ~

Jane-Lyzell
1

5. vad bra 🙂

[Lindyhop]1
2

Alltid tillsammans -  inga farväl - möts igen.❤️

ALPHIRA
1

Men är andlighet och medialitet samma sak enligt er?

Jag tycker man kan vara andlig utan att vara medial.

Men man kan inte vara medial utan att vara andlig.

Eller?

[Lindyhop]1
1

#1 precis man sörjer helt annorlunda. #8 Men kan man inte vara medial utan att vara andlig? Vad innebär det egentligen att vara andlig?

Jane-Lyzell
0

strävan efter det goda att vårda sin egen och den stora anden är andlighet- strävan till villkorslös kärlek i hjärtat för alla❤️

[Lindyhop]1
2

Ok var ungefär vad jag trodde. Men kan någon då vara medial utan att vara andlig? Tänker bl.a på snickaren som lånar ut sin kropp till anden Ambres han är säkert en hygglig man men andlig??? Eeller behöver man inte vara medial vid såna situationer? Vad tycker ni???