Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: spiritualism
Läst 1335 ggr
[Lindyhop]1
5

när är det dags att dö?

Vad tror ni? Är det helt spikat och förutbestämt när vi ska gå vidare eller finns det "olika utgångar"som någon har uttryckt det? Dvs påverkar ens livssituation och händelser i livet då tiden är inne? Det finns ju medium som säger sig få till sig om man har långt kvar eller inte (fast det senare säjer dom inte antar jag. Vad säjer ni som jobbar som medium får ni veta när en person ska gå vidare? Och vad tror ni alla om förutbestämt "utgångsdatum"? PS ursäkt om frågeställningen är virrig, men jag är en smått virrig person. Och nyfiken…

Jane-Lyzell
5

Ja du-Jag tror faktiskt inte man ska veta det- man ska inte leva sitt liv rädd för döden- man ska leva sitt liv i vetskap om att de kommer ske en dag!

Vist kan man se på människor som inte har långt kvar i jordelivet- men inget man berättar om - finns liksom ingen mening berätta det- ingen mår bättre av att veta.

Jag vet när jag själv ska gå , eller snarare ett sista datum- där jag inte kan vara kvar mer. Helt övertygad om vi har flera utgångar ur livet och vi väljer själva när vi vill passera till nästa värld.

gillar inte dessa förutsägelser om dödsdag en del håller på med - man får passa sig så det inte blir självuppfyllande profetior. Att få ett dödsdatum kommer alltid ligga där i bakhuvudet- inte bra.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
4

Alltså, jag och namn, jag skulle kunna sparka mig själv - om jag trott det skulle förbättra minnet… Men i alla fall, en författare Betty (inte Shine) skrev en bok efter en nära-döden-upplevelse. Hon blev mött och förd till andra sidan och där visad en del saker, varefter hon fick välja ifall hon ville tillbaka till sin familj på jorden eller inte. Hon valde att återvända men blev lovad att samma sekund som hennes arbete var helt färdigt så skulle hon hämtas till Andra Sidan. Hon fick också i uppdrag att skriva boken för att stävja myten att vi återföds till jorden i ett kretslopp. De allra flesta av oss lever en enda gång på jorden är budskapet. Det arbete vi tagit på oss att utföra på jorden varierar enormt. Till exempel så blev hon visad en utslagen människa, en uteliggare i rännstenen. Hon fick veta att denna själ inkarnerat på jorden av en enda orsak, nämligen för att väcka medlidande hos en advokat, som just när Betty tittade, kom ut genom porten och fick syn på den utslagne mannen.

Jag minns att jag älskade boken, förutom just den där biten att reinkarnation inte är det som gäller (även om det är möjligt att återvända till jorden) utan det är frågan om inkarnation. Många världar och dimensioner och allt det där (forskarna talar dessutom om Multiversum numera, d v s att det finns många Universum). Nu, bara 20 år senare, så fattar jag och har släppt tanken på reinkarnation.

Jane-Lyzell
2

2. oj låter som en bok i min smak 🙂- försök komma på vad den heter :-)

[Lindyhop]1
2

Jag är inte ett dugg rädd att dö tvärtom. Men det finns nog många som mår dåligt av s.k spådomar huruvida de ska få si och så långa liv. #2 Den boken vill jag också gärna läsa, kommer nog gilla den.

Kyllan56
2

Låter också som en bok i min smak. Jag har gått från att tro på reinkarnation till att inte göra det. 🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Lynxx
3

Tack o Lov, om man slipper återvända till detta helvete igen.

Mig har de inte minsann inte gett ngn möjlighet (näradöden-upplevelse) att välja om jag vill återvända elr inte.

/L

[Lindyhop]1
5

Samma här, tycker att reinkarnationstanken är känslokall. Ett medium lär ut att man är på andra sidan ca 40 år och sen återfödsman. Detta har gett många efterlevande vars nära,kära och älskade gått bort ångest ; tänk om de inte hinner återförenas då? Gräsligt säger jag. Detta gör mig inte glad, det är fel, det känns ända in i hjärteskruttet! Tror inte på reinkarnation alls. I så fall för ett specifikt syfte men inte att alla cirkulerar automatiskt.

Jane-Lyzell
6

7. Håller med dig där - sådant gör mig arg- vist finns våra nära o kära där den dagen vi kliver över- då blir det fest🌺

[Lindyhop]1
2

#2 var det möjligtvis Omsluten av ljuset av Betty j.eadie du läste?

Jane-Lyzell
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

😉

millam
5

Läste "1"- kunde bara hålla med. Precis så tror jag också.

Har dessutom, efter att ha svävat mellan liv och död ett par gånger, förstått att det är jag själv som bestämmer fullt ut om jag vill utnyttja en utgång eller inte.

Jag valde att stanna kvar. Gillar inte frågor om hur länge kommer jag att leva osv. Som en person i familjen kom och sa att hon visste precis i vilken ordning vi (syskonen) kommer att gå bort. Vad svarar man? Jag stoppade henne direkt och sa att jag inte trodde på det, och att jag inte ville höra ordningen alls. Att vi ska koncentrera oss på att leva i nuet, inte i det förflutna eller i framtiden. Skaffa intressen, bor man ensam funderar man för mycket ibland. Och diverse annat.

Förvånansvärt många oroar sig eller är rädda så mycket för framtiden att dom inte vågar/hinner leva i nuet!

Lynxx
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag var & fick healing såg jag detta (hände vid ett par olika behandlingstillfällen - men samma healer) - påminner lite om det Betty Eadie beskriver - med en central punkt av ljus, med flera mindre runt den. I mitt fall var allt blått - som på bilden.

Jag har dessutom sett ett stort öga ngr. gånger, oavsett vilken healer jag behandlats av.

-------

Boken finns i ngr. exemplar (som beg.) bl.a. här - om ngn. e intresserad:

BOKBÖRSEN - Betty J Eadie: Omsluten av ljuset.

http://www.bokborsen.se/page-start?issearch=1&sall=1&scat=0&maincat=1&extendedsearch=1&mediatype=0&sallstr=&screator=Betty%20J.Eadie%20

/L

lizaohman
2

Ja, framsidan ser precis ut som jag vill minnas den - lånat ut boken och vips försvinner böcker. Just andliga böcker verkar ha ett eget liv och hamnar där de ska, tror jag. Vilken tur att någon visste vilken det var och var man kan få tag på den. Härligt! ❤️

Älvan
1

Lynxx Jag ser ett öga nästan varje gång jag mediterar. Vad är det? :/ Intressant detta om vi återföds eller ej. Även tanken om att vi har flera utgångar under livet. Jag funderar på ofödda barn som dör i magen. Varför skulle de så tidigt välja en utgång? De har ju knappast hunnit lära sig någonting?

Jane-Lyzell
3

14. att se ögon kan ha psykologiska betydelser - att se sig själv !

De ofödda barnet är dem vi kallar" hjälpare"- små änglar som vill lära sina föräldrar olika saker. Inte meningen de ska vandra här……

Man får i dessa fallen se bortanför det jordiska tänket!

Älvan
1

Tack Jane för svar! :) Ögat ser alltid ut som med medlidande, lite allvarligt, men nyfiket. Det kanske är min ande som skådar sig själv? :/ Det med barnet stämmer med säkerhet. Jag tänker ändå på om det inte är orättvist att de inte får uppleva livet? Eller får de det? (Om det inte finns reinkarnation får de ju inte chansen) :/

Jane-Lyzell
1

16. det beror på hur du menar med reinkarnation - ett barn som inte blir fött har aldrig levt(anden) i denna dimetionen- i min värld lever vi för evigt(fast i olika existenser.

enligt Buddha är reinkarnation ett misslyckande - att gå tillbaks är att inte ha lärt.

enligt min förståelse inkarnerar vi i olika fysiska existenser och det har vi en evighet på att göra - Jorden är bara en del av hela existensen.

[Lindyhop]1
1

Vad menar du med olika fysiska existenser? Hoppas nu att du inte är inne på att vi riskerar att bli daggmaskar eller liknande, gillar inte sånt! Kan du inte vara bussig och förklara lite närmare?

Jane-Lyzell
2

18. Andra platser likvärdiga Jorden😉

[Lindyhop]1
2

Ok då fattar jag! Tack.