Inte besatt, men...
Det är kanske inte så många inne så här i vårtider, men jag tänkte vädra något och hoppas på många reaktioner. Utan att direkt sikta på besatthet så funderar jag mycket på att andar påverkar mig en hel del. Faktiskt så mycket så att jag ser saker som inte finns, sånt de vill visa för mig. I vardagen, inte bara när jag fungerar som medium. Detta gör mig lite osäker på hur mycket som jag uppfattar i RL som verkligen är korrekt. Jag kanske är påverkad av andar mycket mer än vad jag begriper! Är jag för öppen? Kan det vara skadligt? Det är vad jag funderar över och ber er komma med lite input. Detta är vad som väckte frågan:
I parken på Löfstad Slott finns ett minnesmärke som systern till riksmarskalk Axel von Fersen dy satte upp. Jag går ofta i parken och har förstås läst texterna på monumentet men inte speciellt lagt det på minnet. Ganska standard så att säga. Många gånger när jag är i närheten av monumentet så känner jag hennes närhet och sorg tydligt. En gång var jag en bit bort när jag plötsligt och tydligt hörde "ÄLSKAD" i mitt annars döva vänstra öra. Sedan lägre"älskad, älskad, älskad". Jag vände mig om och var nära monumentet men på andra sidan av en strimma vatten. Jag och maken gick ut på ön där monumentet står och plötsligt ser jag texten "Älskad. Saknad." inristad på stenen. Jag brydde mig inte om att läsa hela texten men kommenterade detta för min man att det även står på stenen hur älskad brodern var. Vid ett senare besök läste jag hela texten igen och blev helpaff när jag inser att "Älskad. Saknad." inte alls finns där!! Jag letade på nätet ifall de bytt ut texten, men icket. Den har varit densamma hela tiden.
Håller jag på att tappa greppet om verkligheten?
Nää det tror jag inte du behöver vara rädd för - det är nog endast dina egna andliga vänner som säger du är älskad ❤️
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Nä, det tror jag inte även om det var min första reaktion att vad trevligt att vara älskad hahaha :) Dessutom så är det ju det där med "saknad".
😃
#2 Jag tror du var i kontakt med ett större medvetande och kände av denna kärleksfulla och längtande energi som finns där.
Vi kan plocka upp olika känslor från de levande som från de döda när vi är öppna för det. Och du fick t.om in texten och det tycker jag var bra jobbat 
Ett lätt exempel är att gå in i en lägenhet eller ett hus så kan man ofta känna vad det är för energi där.
Tack för svar :) Men jag hörde en kvinnlig röst också.
Om vi nu antar att jag har rätt i att jag brukar känna av von Fersens syster Sophie Piper vid broderns minnesmärke och fick ännu starkare intryck denna dag så kvarstår min fundering. Är det naturligt för en medial person att vara så omedveten om att bli "manipulerad"? Det är ju stor skillnad på att plocka upp något och veta om det och att se saker som man faktiskt tror finns där. ❤️
5. Ja du de är ju dom som talar med oss - så vist kan det vara så- att hon kunde nå dig just där och då- en speciell plats alltså😉
Manipulerad vill jag inte säga - allt har en mening- det är din att fatta varför🌺
Och ja det du beskriver är vanligt som medial eller medium!
Tack Jane 🌺
Då tar jag det som att det bara är att gilla läget, men hoppas att med mer erfarenhet så kan jag upptäcka när det inte är mina egna ögon som tolkar omvärlden. Jag får försöka tänka igenom vilka varningssignaler som uppträder. Jag minns till exempel att texten före "Älskad. Saknad." var något dimmig/ur fokus, men det tolkade hjärnan som att övrig text var ointressant och brydde sig inte om den. Även det faktum att jag redan hade öronkontakt med anden är ju en situation där man potentiellt kan räkna med att få ytterligare information via andra sinnen.
Det jag hör är det inget problem med, jag hör bara andar på mitt nästan döva öra.
Känslor var förvirrande i början, men när jag känner t ex frustration och sorg väldigt plötsligt så är jag vaksam. Ibland räcker det med en fysisk förflyttning för att känslan ska försvinna *poff*.
8. det är även det som är högsensetivitet - du är öppen- lite för mycket - dra ihop dig själv (auran) lite mer ska du se det blir mindre av dessa effekter.

Jag tror inte heller att det handlar om manipulation - mer om att lära sig hur kontakten fungerar och kanske lite mer samtal med din huvudguide som kan hjälpa till och styra upp kanske? Sen är du nog som Jane säger väldigt öppen =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
I och för sig är det meningen att jag ska vara öppen när jag är i parkområdet eftersom jag m fl tränar inkännande där - tror inte det framgått av tidigare text. Men att snacka lite med dörrvakten kan nog vara ett gott råd. Man vill ju inte att verkligheten ska vara manipulerad till den milda grad att man inte förstår att det man ser inte finns. Jag vill ju VETA när det är en ande som påverkar mig. 🤔
Finns det en grad av öppenhet som dörrvakten inte kan rå på? Att jag liksom bjuder in vad som helst helt odisciplinerat? Men jag har aldrig fått in något skräpigt typ en okynnesande.
Att dra ihop auran och sedan trä på en strumpa av ljus använde jag mig av på Auschwitz för att inte få in för mycket. Kanske jag öppnar en ny tråd om det.
Om vädret är fint ska jag tillbaka till Löfstad imorgon. Den här gången är jag beredd. Come on allihop! 😛
PS. Det blev en otrooligt rolig och händelserik spökvandring på Löfstad i vintras - alla sinnen fick sitt. Guiderna var lite bleka om nosen och tvivlarna med. Öppnar kanske en tråd om det också.

#11 Jaaaa, skriv och berätta! 🙂
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ja tack, berätta! Vill gärna läsa om de erfarenheterna. 🙂
Önskar jag kunde säga nåt om dina funderingar nu, men tror det är sånt få egentligen kan veta. Andarna kan ju påverka oss på olika sätt, har aldrig funderat över om det kan ske även om man sagt nej. Man tycker ju att "dörrvakten" kan hålla på avstånd sånt du inte vill ska vara nära.
Kan dom verkligen hålla allt sånt på avstånd, då borde det finnas en anledning till att du ser/hör det du gör. Frågan är vilken anledning.
Ja, berätta det är jätteintressant!👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!