Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettövningar
Läst 3507 ggr
Kyllan56
0

Inkänningsövning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade ett gammalt julkort i mina gömmor. Vad kan ni säga om familjen?

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
1

spännande - hoppas många övar 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
0

Ska ta en stund under natten och försöka känna in. Återkommer imorgon med vad jag känt.

TezzD
3

Det känns som att pojken längst ut till vänster är lite "speciell" Som om han har någon slags gåva, vad vet jag inte, men han är duktig på någon extraordinärt sätt. Han är snäll, lugn och lite blyg och tillbakadragen.
Pappan (som jag antar att det är) längst till höger kändes mycket sträng och principfast, men han har ändå sinne för humor och han är en glad person, men mkt bestämd.
Mamman i mitten (jag tror att hon är mamman) hon är lycklig utåt men det är något som grämer henne inombords, kanske är hon orolig för något? Familjen betyder allt för henne och hon lever endast för familjen.
Flickan, en sprallig, superglad, snäll, bestämd liten dam som vet precis vad hon vil i livet (Just då) Senare i livet så står det kanske lite mer oklart, eller så följde hon sina drömmars väg. Jag får upp att hon ville bli sjuksköterska.
Det var mycket bus i denna tjej på yngre dar.
Den minsta pojken får jag inte in så mkt om. Han var busig och hittade på mycket hyss. 😉 Och han var det barn som inte alltid gjorde det pappa sa. Det gjorde de andra barnen. Pappas ord var deras lag.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Kyllan56
2

Tack Rosallee! 🌺

Kyllan56
1

Är det ingen som känner sig manad att försöka? Jag skickar pm till dig som gör ett försök för att ge feedback på vad du känt.

Tarotstollan
2

Pojken till vänster har en orb över sitt huvud eller är det bara ett fingeravtryck?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Kyllan56
1

#6 Jag vet inte vad det är, har inte sett det tidigare. Förmodligen ett fingeravtryck.

Jane-Lyzell
1

Putt

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
1

Oj! Denna familj har kämpat genom svårigheter. Jag fick direkt en känsla av en särställning med pojken till vänster i bild. Alltså han vill vara en del av familjen men av någon anledning blir det ingen egentlig kontakt emotionellt sett. Han är intelligent och kreativ med en stor vis själ för en så liten kropp. Pappan känns pprincipfast och håller fast vid sina åsikter. Mamman känns mer undflyende, men är det något som rör hennes barn blir hon stark och ryter i så pass att fadern kan ibland ändra åsikt för att hennes argument är så starka och övertygande. Vilken härlig familj! De andra barnen kände jag inte så mycket runt just i denna svängen. Tack för övningen!

Många Goa Kramar

Annisangel

Kyllan56
2

Tack Annisangel!

Jag har sänt dig ett pm med feedback!

Strövaren
2

Jag känner att det är något speciellt med pojken längst till vänster, att han är väldigt bra på något speciellt och extra ordinärt. Annars ligger min fokus på mamman, hon strålar ut en sådan styrka och moderlighet men det är även något mer som är speciellt med henne som jag inte kan sätta fingret på. Resten av familjen känner jag inte av speciellt mycket så det finns inget att spekulera om när det gäller dem tyvärr.

Kyllan56
0

#11 Jag skickar dig ett pm och berättar om familjen!

Verna
2

Jag tror att pappan inte är så snäll och glad som han ser ut. Hmm.. jag får en vemodig känsla när jag tittar på bilden, det kniper till i magen, det är något som inte stämmer. Leendena är inte hjärtliga. Flickan känns sprallig. Får en känsla av att den äldre pojken och pappan inte kommer bra överens. Den yngsta pojken får inte heller jag någon speciell känsla av. Möjligtvis att något hemsk kommer att hända honom senare i livet. Mamman är känslomässigt avstängd/dämpad! Dessutom kan det vara så att pappan lever ett dubbelliv.. Han kanske har en till familj?

Ja en liten tanke om vad jag tror :)

Kyllan56
0

Tack Verna! 🌺

NiklasTyreso
2

Jag kan inte låta bli att reflektera över om vi låter våra schablonbilder av hur familjeliv var för 50 år sedan och om våra könsstereotypa normer projiceras på personerna på bilden, snarare än att vi hittar de unika hos just den här familjen.

Skulle inte en aktningsvärd pappa för 50 år sedan vara en bestämd, respektabel ledargestalt för familjen? Kanske till och med lätt arg om hans position hotades? Var det inte normen?

För femtioår sedan var det nog norm att kvinnor skulle vara snällare, vänare och försiktigare än idag, men för att vi idag ska kunna känna respekt för en sådan kvinna måste vi berätta att hon visst kunde bli arg och hade skinn på näsan och kunde hävda sig, för det är norm idag.

Att beskriva personernas personlighetsdrag är vanskligt, för alla uppvisar har nästan alla personlighetsdrag man kan tänka sig någon gång. Allt man skriver om personlighet går att hitta belägg för om man vill. Pappan var nog både arg ibland och snäll ibland, för det är nog nästan alla. Om jag vill beskriva en person som vresig och butter, kommer jag inte bekräfta den som säger att personen var snäll, även om personen också var snäll ibland. 

Specifika detaljer om familjen som särskilde dem från andra familjer det skulle vara mer intressant att läsa. Vad arbetade eller kom barnen att arbeta med? När och hur dog personerna och vilka lever idag?  Hur många syskon hade mannen och kvinnan? Vilka boendeformer har de olika persoenrna haft? Hur många barn fick barnen? Hur många äktenskap och skilsmässor?

De specifika detaljerna man kan pricka in säger mer om medial förmåga än hur mycket vi kan beskriva personligheterna och deras relationer.

Jag tar fasta på lillebror på bilden, den yngste. Alla andra ser tydligt glada och positiva ut, utom han (tycker jag). Kanske hade han jobbigt i rollen som lillebror (min spekulation), kanske var storasyskonen jobbiga mot honom (min spekulation)? Ändå tror jag att det finns en positiv grundkänsla hos honom också.
Eftersom lillebror på bilden ser minst positiv ut (tycker jag) projicerar jag det på lillebrors framtid: Om någon av syskonen skulle få en knäckt självkänsla, mer grubblerier och mer motgång i livet i jobb och kärleksförhållanden så tippar jag därför på lillebror.

Problemet är att mitt tips inte är grundat på övernaturlig inspiration.

Älvan
1

Det känns som det finns ett till barn i familjen. Död? Dog i magen/tidigt. Skulle även kunna vara ett halvsyskon som faktiskt inte dog tidigt. Det känns helt enkelt som en familjemedlem saknas på bilden.

Älvan
1

Är pappan stark troende eller präst. Auktoritär sort. Sträng religion.

Kyllan56
0

#15 Lillebror är den som yrke- och kärleksmässigt har gått bäst för. Han är gift med den kvinnan han träffade för 32 år sedan och har ett bra yrke. Storebror däremot blev tidigt narkoman och dog när han var 44 år.

Kyllan56
0

#16 det stämmer att mamman fick ett tidigt missfall innan de övriga tre barnen föddes.

#17 Han var mycket auktoritär, men ateist ut i fingerspetsarna.

Älvan
1

#19 För min del är vissa ateister närmast religiösa. ;) Det döda barnets energi tog stor plats i bilden.

Kyllan56
0

Tack Älvan!🙂

Elpida
0

Nu sitter jag på jobbet så det här blir en snabbscanning.

Ser inget elakt i pappa, bestämd men glad. Mamman kanske inte alltid är så glad. Hon försöker dock, även om hon är lite mer vemodig.

Som sagt, storebror särskiljer sig lite. Det jag kan se är att det står en flicka bakom honom. Hon påverkade honom förmodligen ganska mycket. Kan det vara så att det förlorade barnet var en tänkt syster?

Befintliga syster i bilden ser glad ut, men lite så där "överglad", kanske lite svårt att sätta gränser för sina känslor. Lite sådär svårt med de sociala koderna, vad som är lagom å  sådär. Kan inte sätt fingret på det, men en härlig unge som gör på sitt sätt!

Ja som sagt. Lite snabbt avläst, men det är alltid lika rolig övning!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus