Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: off-topic
Läst 333 ggr
Ians
0

Vad gör ni idag 21 Maj

Godmorgon,

Vaknar ni lätt och glatt, eller känns dagen lite dyster? En liten stund med meditation kanske skulle sitta fint, för att skaka liv i själen 😉göra den beredd på dagens aktiviteter.

eller en stunds yoga för att få igång kroppen, själv gör jag nog både och faktiskt. Behöver sträcka ut kroppen efter gårdagens promenad på kvällen, och så behöver sinnet få sitt, efter en stunds yoga eller Qi-gong så stillar sig kroppen tillräckligt för att det skall vara möjligt för mig att koncentrera mig tillräckligt, för att meditera.

Jag kör just nu 21-dagars meditationen med Deepak Chopra, en jätte bra kickstart har det blivit för mig, när det gäller just meditation. Andra har andra sätt att komma igång på, huvudsaken är att man kommer igång som jag säger.

Här är länken till  tråden med Janes meditation:

http://spiritualism.ifokus.se/discussions/532ae0828e0e7421960013ab-min-gava-till-er-meditation?discussions-

En jätte bra meditation, men den var inte tidsbegränsad, så för mig som har svårt att komma igång ordentligt så blev det liksom inte av. Men Den kommer jag att använda mig av ordentligt nu när jag börjar fatta varför man skall meditera.

Önskar er alla en fin dag, var rädda om er och dem runt er.

Jane-Lyzell
1

God morgon eller god middag kanske jag ska säga- haft sovmorgon idag, nja inte till nu men 11.00(länge) kör också 21 - dagars meditationen spännande med sanskriten hur man låter den arbeta ett bra fokus för dem som har svårt stilla sinnet.

Kul du ska börja använda min meditation😃 Jag gör den själv så gott som varje dag - om jag missar så märks det i själen.

ska snart göra choppras meditation sen blir det solen☀️

Ha en fin dag alla🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"