Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: övriga-mediala-områden
Läst 2973 ggr
Tarotstollan
7

Ande tystnad.

Min kompis berättade något annorlunda för mig igår och nu undrar jag om det är någon av er som kan tala om vad det är och varför det händer?

Hon har ända sen hon varit liten hört andar prata runt henne hela tiden, det kan vara ett fruktansvärt tjattrande ibland säger hon. Då hon ber dem lugna ner sig så gör de det men det är aldrig helt tyst, någon gång!
Jag sa att hon tydligen var helt öppen och kanske borde stänga ned sig, åtminstone lite.
Då hon pratade med ett medium som känner henne väl, sa mediumet att eftersom hon var så van vid detta tjatter skulle det innebära för henna att hon fick börja leva ett helt nytt liv om hon skulle stänga ned helt. Det skulle bli så konstigt att höra denna tystnaden att det inte ens var säkert att hon skulle kunna hantera tystnaden!
Då sa hon att hon heller behåller tjattrandet än riskerar att hennes liv skulle behövas ändras så radikalt, för hon har inte själv ont av detta tjattrandet det är bara normalt för henne!

Så igår säger hon: jag glömde berätta detta för dig men varje gång jag träffar dig eller är i din närhet så tystnar rösterna, jag hör ingenting säger hon!
Jaha, säger jag men jag gör ingenting och märker ingenting så undrar varför det blir så?
Vi frågade mediumet idag om detta men hon visste inte säkert vad det kunde bero på.

Är det någon här som vet varför rösterna runt henne tystnar när jag finns runt henne?🤔
Jag själv är inte medial för 5 öre, så jag varken vet eller märker någonting!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
2

Troligen känner hon en trygghet i dig - vilket ger denna efekt😉

Röster är inte alltid andevärlden - utan kan ha med hennes egen bakgrund att göra - det måste ni reda ut vad ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarotstollan
1

Hon är adopterad från Indien och vet inget om sin bakgrund!
Hennes andar hjälper henne med saker som att varna henne för cyklister och annat eftersom hon har väldigt dålig syn bl.a.

Jane-Lyzell
2

Det är hennes skydsguid/änglar🌺

Ians
3

Då vore det ju synd att stänga ner. ..stackarn kan ju bli överkörd ;)

Tarotstollan
2

Nej, hon skall inte stänga ner sig. Bättre att ha det som jag haft det hela livet, än att ändra på något som jag kanske inte ens orkar med sen säger hon.

TezzD
5

Då är det ju så enkelt som så att när hon är i din närhet så finns du där och hennes skyddsänglar litar helt på dig och hon är trygg i ditt sällskap till fullo så dom behöver inte tjattra 🌺😊

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Tarotstollan
6

#6. Tack Rosalee, jag tjatar rätt bra om trottoarkanter, hål, staket, människor, cyklister och annat ja….kanske det ja!

Fast de tjattrar mest hemma hos henne och där har jag aldrig varit, ännu! Så det måste väl vara andar hemma hos henne eller brukar guider tjattra så mycket hemma hos folk?
Dessutom är det ju flera, några av dem är ju hennes släktingar här på denna sidan, som gått över.
Ute är det mest som pling ljud hon hör, att det plingar mest som varning, typ klockor när det är en cyklist som kommer. Alltså cyklisten har ingen klocka på cykeln som ringer utan hon hör det ändå.
Kanske att de använder just ett pling pling ljud för att hon skall associera det med en cykel, men hon hör det ljudet även när hon går på en väg som är lite mörk och avsides och hon egentligen inte borde gå där!

Jag sa att hon skulle undvika dessa platser när hon hör denna varnings klocka och hon sa att hon skulle lyssna lite noggrannare på varnings ljudet i framtiden!

Skall väl hem till henne också så småningom, skall bli intressant att höra om det blir tyst då också!

TezzD
4

Jag tycker att detta är mäkta intressant!
Hör av dig när du varit hemma hos henne och berätta gärna hur det gick! Hon ska skatta sig lycklig som har sådana skyddsänglar runt omkring sig. Hon får ju definitivt inte stänga ner sig.

HjärtaRosalee

Tarotstollan
8

Ja, jag har också blivit nyfiken. Skall försöka komma ihåg och skriva här när jag någon gång varit hemma hos henne. Förhoppningsvis dröjer det inte så länge.

TezzD
2

👍

HjärtaRosalee

Hellas
3

Intressant, hur har det gått?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tarotstollan
5

Skall faktiskt hem till henne i morgon! Skall bli spännande.

Jane-Lyzell
3

spännande 😉

Ians
3

Håller med Jane, ska bli spännande att höra vad du har att berätta.

Tarotstollan
5

Ja, nu har jag varit hemma i hennes lägenhet och har fått reda på att hon har en portal i vardagsrummet där andarna kommer igenom i ett. De kommer ut genom en vägg och går rakt fram och ut genom ett fönster!

Två mediums har varit där och fixat lite så att det blivit lugnare. Fattade inte riktigt allt hon berättade men hon ser som stjärnglitter när de kommer seglande ur portalen och nu mera håller de sig på golvnivå eller vad det var hon sa.
Ibland kan hon se att de bara sticker in huvudet och tittar ut på henne. Ibland ser hon som pulserande guld cirklar och då vet hon att snart dyker det upp någonting i denna cirkeln, dessa cirklar kan hon se precis överallt i lägenheten. Mitt på en dörr eller var som helst.

Dessutom berättade hon att ofta när hon står på balkongen tidigt på mornarna precis när solen kommit upp och månen fortfarande är uppe kan hon se som stjärnglitter som kommer ifrån månen och det är runt henne och sen försvinner det. Detta endast när både sol och måne är uppe samtidigt, aldrig annars!
Nu när jag var där så var tjattret på ett minimum, det var oftast helt tyst men de följde med oss från rum till rum och var väldigt nyfikna på vad vi nu skulle göra.

Hon frågade mig hela tiden om jag hörde något eller märkte något, det enda jag hörde var ett klirr inne i hennes glasdörrar i bokhyllan som står inne i hennes vardagsrum och då var vi i köket! Dessa bokhyllor står precis vid portalens öppning! Hon sa att det håller på och knäpper, klirrar och dunsar hela tiden.

Dessutom ritar och målar hon mycket och har gjort ända sen hon var liten. Dessa bilder hon får ned i huvudet känner hon att hon måste rita ned nästan direkt när hon får dem till sig, allt jag kan säga är att det var en av de mest spännande och vackraste saker jag sett! Han ju bara se lite som allra hastigast men jag sa att jag måste få komma tillbaka och titta på dem lite mera ingående, de var helt fantastiska!

Annledningen till att jag var hemma hos henne var att jag skulle visa henne tarot- och orakelkort! Dessutom skulle jag visa henne lite om hur man tolkar och går tillväga när man börjar! För hon är intresserad och funderar på att själv börja lägga tarot.
Kan undra nu om det kommer att påverka aktiviteterna i hennes lägenhet?
Skall fråga henne i morgon.

Så fortsättning kanske följer…..

Elpida
4

Hmm, nu måste jag ställa en följdfråga på det här. Bara för att man tonar ner sin öppenhet innebär det väl inte att man skulle bli avstängd från sina skyddsänglar? De finns ju med alla, troende eller inte, och hjälper oss när vi ber om det. Man behöver väl inte vara öppen medialt hela tiden för att få deras varningar?🤔

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tarotstollan
4

Jag kan tyvärr inte svara på det men Jane och co. vet nog.

Kan tala om, så här dagen efter😉 att kompisen har haft det väldigt tyst i sin lägenhet under natten som gick. Hon har inte blivit störd i sin sömn heller utan sovit totalt drömlöst under natten och sov dessutom 2-3 timmar längre än vad hon brukar! Så hon var väldigt förvånad när vi träffades.
Jag å andra hand har visserligen sovit men drömt att jag hållit på och givit healing hela natten!  Drömde att jag var i en stor samlingsal, det var tre äldre damer och jag, de tjatade på mig hela tiden att nu får du skärpa till dig och sätta igång någon gång, det är fullt med folk utanför som vill komma in. 
Jag svarade att jag vill inte, det är inget som intresserar mig och jag tycker inte det är kul!
Gjorde sen healingar på löpande band totalt ointresserad av det jag gjorde och tittade inte ens på folket jag hjälpte.

Vaknade flera gånger under natten och var uppe (toa, drack vatten, kollade katterna mm) och varenda gång jag somnade om så var det samma visa med tjat om healing…

Jag var rätt trött när jag vaknade!

Tarotstollan
4

Kom ihåg denna tråden och tänkte att jag skulle uppdatera lite. Även om det kanske inte är så spännande!
Min kompis har nu kommit på om varför en del av detta tjatter är omkring henne, hon har också varit hos ett medium som förklarat för henne vad det mesta av vad alla dessa andar vill henne mm. Det har med hennes privata utveckling här på jorden och med det kosmiska att göra, så det går jag inte in på! Det är hennes privata resa!
Även om det är mycket intressant och hon undrar hur hon skall lösa det här!

Kom också ihåg att fråga henne för några veckor sedan om tystnaden runt henne när jag är med.
Den har nu slutat och det är fullt tjatter runt henne när jag är med också, som det brukar vara.
Hon sa att nu är det ibland ännu värre än det var innan "för nu tjatar dina andar på mina andar att jag skall få dig att öppna upp och sätta i gång" eller något åt det hållet!🤪

Så jag är verkligen villrådig om hur / vad / när och om jag skall göra något!
Och vad jag skall göra, eftersom jag är som jag skrev tidigare "inte är medial för 5 öre"?

Kanske får börja med att meditera igen?🤔🤔

Jane-Lyzell
3

18. Oj ser jag glömt svara här innan ditt nya inlägg- jag skulle vara glad om din vän- talade med någon annan en medium- någon professionell inom psykiatrin-  oavsett vad det är - är det inte klokt gå runt ha tjattrande andar hos sig hela dagarna - det kan göra vem som helst knasig!

Det bör få ett stopp!

Tarotstollan
1

Ja, Jane hon har pratat med olika mediums men hon säger själv att hon inte har så ont av det. Det är en vanesak för henne.
Dessutom detta senaste medium hon pratade med har speciella kunskaper som hjälper henne. Han är så djup i det han jobbar med att han inte ens har tillstånd från andra sidan att avslöja allt han får fram.

Det hade varit kul om du hade träffat honom och sett vad du hade fått fram om detta.😃

Jane-Lyzell
1

20. Bara det du säger nu om det mediumet ;

" Han är så djup i det han jobbar med att han inte ens har tillstånd från andra sidan att avslöja allt han får fram. "

Gör mig djupt oroad och ger stor varningsklocka!

Tarotstollan
1

Jag vet inte så mycket om det, det jag vet är vad min kompis sagt om honom.
Jag kan skicka pm till dig med en länk som går till det han sysslar med om du vill?

Jane-Lyzell
1

Gör gärna det :)

arnet Ammer
3

16 > skyddsänglar? De finns ju med alla, troende eller inte, och hjälper oss när vi ber om det. Har alla det vad hjälper de en med?

Elpida
2

#24 En skyddsängel finns där och vakar över dig, hjälper dig i olika situationer - om du vill och ber om det med hjärtat på rätta stället. Det kan vara allt från att be om en säker bilresa till att välja rätt bank när du ska låna pengar osv. Det kan vara stort som smått. Man måste vara lyhörd, alla svar kanske inte kommer på en gång och det kan ha att göra med våra livsöden. Doreen Virtue har skrivit en hel del om änglar, deras hierarki och hur de jobbar om du vill veta mer.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

arnet Ammer
0

Hur vet man att änglarna skyddar en? Ska man be om skydd varje gång man kör iväg med bilen och hur vet man att man har hjärtat på rätta stället?

Ians
2

Ja du arnet Ammet det kan man fråga sig hur man vet att man har hjärtat på rätta stället.

Tror att Elpida menar renhjärtat, dvs med gott uppsåt, och med en vilja att följa råden man känner att man får. En del människor ber men följer sällan känslor de får eller svaren, då spelar det ju ingen roll hur mycket man ber till något där ute i universum, om man ändå tänker framhärda i att göra på sitt eget sätt.

Iallafall är det min tolkning av att ha hjärtat på rätta stället 😉

som svar på din andra fråga om man skall be varje gång man sätter sig i bilen?

Ja det bör man nog göra, varje resa är en Ny utmaning, både för dig som kör/åker och för dem som skall vaka över dig.

millam
0

Det här låter för mig som lite oroande, precis som Jane säger. Hoppas det går att lösa!

Man kan ju bara be dom hålla låg profil, tjattra mindre… det borde väl gå prata till dom om det handlar om andar? Dom brukar göra som man ber om bara man är tydlig och ber direkt från hjärtat.

Känner till andra som hör tjatter, men bara vid vissa tillfällen.

Frågan uppstår också om man borde utesluta en fysisk orsak till o börja med?