Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: övriga-mediala-områden
Läst 1348 ggr
Ians
2

Hur vet man?

En fråga som ställdes i en annan tråd. Hur vet man om ett medium är äkta eller inte? Själv jar jag några rikt märken som jag har god hjälp av. Dels att det personen säger skall vara något som klingar igen kännande i mitt inre, inte något som bara är taget ur luften. Som tex något som åter kommit som ett tema den sista tiden i olika tankar eller händelser. Och att jag vet vem det är som vill prata med mig, de som verkligen vill komma igenom brukar inte bara luddiga och vaga om vem de är. Utan kan ganska klart ge bevis på vilka de är. De som gör stora ansträngningar för att få meddela sig har oftast något viktigt att säga till mottagaren. Blir det allt för luddigt vem det är eller vad den vill så beror det oftast på att den som skall förmedla antingen försöker att tolka det den känner allt för hårt eller har ingen eller en mycket diffus kontakt och då känns det rätt meningslöst.

Jane-Lyzell
1

om du tycker det är bevis för dig - det mediumen för fram så är det riktigt om inte så är det inte det.- ganska enkelt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2

Jag anser det bättre att inte gå till medium om man är tveksam- bättre hitta sin egen inre vägledare.

Idag är det en djungel och jag brukar säga du ska inte tro på det som kommer ur ett sk mediums mun om det inte är direkta bevis för dig själv.

Kyllan56
6

Först och främst vill jag säga att på 80-talet "sprang" jag till en massa vad jag trodde var medium. Jag har träffat många och väldigt få har i mina ögon varit "äkta". Ett tips är att redan när man ringer till ett medium säga att när jag kommer till dig så kommer jag efter vi har hälsat inte säga ett ljud och inta ett så neutral ansiktsuttryck jag bemästrar och fråga om det är Okej. Ett äkta medium kommer bli glad ett inte så äkta medium drar sig kanske ur. Så redan där kan man ha en grov selektering. Att inte ge några uppgifter som går att spåra. 

Av alla de medium jag träffat är det bara två som jag upplever var "äkta".

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Elpida
3

Det sista är riktigt bra Kyllan. Man "ger inte bort" något till mediumet innan eller under sittningen, det är mediumet som ska leverera - inte du!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ians
0

En jätte bra tanke Kyllan 👍att man redan innan man bokar gör klart för "mediet" att man inte tänker bjuda på något gratis. Så får de själva rannsaka sig och tänka efter om det vill jobba så.

Och vet varför klienten har "attityd" 😉 och att här är det bara att leverera, klienten är inte anti, utan vill bara ha bevis som blir klockrena och inte färgade av klientens eget babbel. Annars har jag förstått det som att det är svårt att jobba med människor som ger väldigt liten respons, pga att man känner som att de är mycket skeptiska och tappar fokus.

De flesta av oss vill ju ha en god stämning i möten, och det är lätt att man inte känner det om personen sitter där som ett blankt blad. OM man inte vet att det finns en mening med det.

Men en fråga då. Innan du går har du någon feedback stund, för mediet så att den kan få klart för sig hur du upplevde sittningen?

Jane-Lyzell
1

Problemet är att för dåligt erfarna sk medium agerar medium för tidigt- ett duktigt medium levererar information och söker endast bekräftelse på om personen kan känna igen kommunikatören/anden.

sen ger man budskap ifrån den igenkända anden.

feedback ska komma efter själva seansen.