Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettoff-topic
Läst 6135 ggr
Apootie
1

OT - Tatueringar

Hittade inget om just tatueringar här förutom övningar. Jag ska själv skaffa mig en tatuering om ca en månad (ni får gissa om ni vill 🙂).

Men vad tycker ni om tatueringar?
Kan tatueringar påverka det andliga, eller har de inget alls med det att göra?
Har ni tatueringar, vad betyder de för er isånafall?

åkerhumla
2

Jag ska faktiskt göra min första på onsdag, 35 år gammal men den är väl genomtänkt. Om det påverkar det andliga har jag ingen aning om men förmodligen inte… du tatuerar huden och inte sinnena.

☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

trollemor
2

Haha, jag är 56 och har fått för mig att jag ska fixa två stycken …. ett lejonhuvud med stora vackra ögon och en riktigt "moffig" man ( jag är född i lejonets tecken ).  Den andra lutar starkt åt en enhörning med regnbågens färger på hornet.  😎

Apootie
1

#1 Sant det med att man tatuerar huden och inte sinnena!

#2 Låter intressant!

Själv tycker jag inte att man någonsin är för gammal för att vilja ha en tatuering! 🙂
Jag fyller arton den 22:a mars och har velat ha tatuering ett bra tag nu, men har känt att jag lätt kunnat vänta eftersom jag ändå ska ha den hela livet 😃

Tror ni det finns särskilda spiritualistiska tatueringar? Tänkte på det som du sa #1 om att det inte är sinnena man tatuerar, men kan något kanske influera en att tänka på särskilda vis? Saker som påminner en om saker etc.

åkerhumla
1

Min kommer ständigt att påminna mig om min pappa och min dotter. Hibiskus och en fjäril. Kan lägga in ett foto sen så den är klar :)

Sajtvärd på Lenormand

Apootie
0

#4 Gärna 🙂

Min vet jag inte helt hur den ser ut än, men jag har en viktig detalj som är väldigt personlig för mig, och är själva "syftet" med tatueringen. Någon som kan gissa vad det är för litet motiv som kommer ingå?

åkerhumla
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är tatueringen efter första sittningen, den ska färgläggas nästa gång. Det ser ut som att jag är blåslagen men det är bara utsmetad färg. Sjukt nöjd :)

Sajtvärd på Lenormand

Apootie
0

Wow, fint!! Jag har fått tid den 2:a april för tatuering :)

Jane-Lyzell
0

5 en mus😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
1

Jag har tatueringar gjorde dem 1989- det blev en av mina Drömmar som jag har haft en väldigt stark upplevelse med - sen en ros och en indianfjäder- ska se om jag kan fota dem :-)

Brukar skämta med mina barn - när jag dör kan dom karva ut dem och göra en tavla 😉(lite morbit kanske) men mina tatueringar är en del av mig.

Jane-Lyzell
0

sen om det påverkar det andliga - tja Ja kanske😉

Jane-Lyzell
1

Inte dom bästa bilderna men …..😃

Jane-Lyzell
1

Och😉

Apootie
0

#8 Nära faktiskt! Vill ni gissa mer eller ska jag avslöja? 😃

Fina tatueringar du har Jane! Min svärmor vill väldigt gärna skaffa tatuering med ros.

Jane-Lyzell
0

13 tack - dom är jorda av dock forest och det var hans första tattueringar med skuggning - rosen😃- min arm finns fotad där- något nyare då en nu !

Apootie
0

#14 Häftigt! Hittade tyvärr inte bilden 😕

Själv ska jag till Eds kroppskonst i Majorna Göteborg, kommer göra i dotwork så tatueringen är inte med maskin. 🙂

Jane-Lyzell
1

14. armen kanske har bytts ut - det var ju ett tag sen 🌺

NiklasTyreso
2

Om det spiritualistiskt har andlig betydelse eller inverkan med tatueringar, det låter jag vara osagt.

Enligt gamla testamentet och judendomen ska man inte tatuera sig, så där är tatueringar inte betydelselösa (för då skulle man inte behöva förbjuda dem).

Solsången skriven i religionsskiftet mellan hedendom och kristnandet antyder att hedningarna tatuerade runor på sitt bröst:

"Män jag såg som mycken avund över nästans förhållanden nära. Blodiga runor på bröstet på dem voro märkta för dem till men. "
Solsången, vers 61. http://heimskringla.no/wiki/Sols%C3%A5ngen

Spiritualism var nog en del av hedendomens förfäderskult, även om hedendomen i egenskap av en religion var bredare med myter, riter, fler väsen än vad det mer avgränsade fenomenet spiritism är.
Med ett hedniskt perspektiv skulle jag tro att tatueringar av runorna kan anses inverka på andliga förhållanden och knyta tatueringens andliga innebörd till den som bär tatueringen.

Jane-Lyzell
0

Intressant tolkning😉

Annisangel
2

Har funderingar på tatuering men det är bara på tankestadiet än. Kanske denna som växte fram under en dröm…. Men jag tror inte det påverkar det andliga, mer än att du kanske ännu mer manifesterar något du tror på! Kram

Många Goa Kramar

Annisangel

Apootie
0

#19 Intressant synvinkel 🙂

odjuren
0

Två gaddar.. en svart panter på höger överarm och en tiger på vänster skulderblad.. älskar katter och har alltid velat ha stora vilda katter som husdjur… Pantern började jag planera som 12 åring, då skulle den vara hela vaden sen hela överarmen.. det slutade med att den är ca 13 cm hjög.. Tigern har min kusin ritat och jag har alltid älskat den teckningen! Planerat tatuering nr 3 i snart 9 år…. den kommer när den kommer

//Odjuren

www.odjuren.com

Apootie
0

#21 Kul! Jag har också alltid älskat katter. Har velat ha tatuering sen jag var liten, men denna har jag själv hittat lite design till, och så finns det personligt inprint i den…

Spännande med tatuering 3, vad är det du planerat på då? Ännu ett kattdjur? 🙂

Tycker du att dessa tatueringar stärker dig? Som i att - kattdjur kanske är ett av dina kraftdjur (av de som stannar länge)?

odjuren
0

Num er 3 blir ingen kisse utan mitt namn i runor.. Har en fundering på nummer 4 och 5 oxå…. men då måste jag hitra någon som är EXTREMT duktig på djur porträtt!!!

//Odjuren

www.odjuren.com

Apootie
0

#23 Åh vad kul! 
Ja, man vill ju ha det perfekt eftersom det ska sitta resten av livet!

odjuren
0

Precis!

//Odjuren

www.odjuren.com

Apootie
1

#25 Min tatueringsdag närmar sig fort, känns spännande! är ju min första 🙂

Kenzo
3

Hej jag gjorde min första tatuering 2010 och då var jag 44 år. Det är en blandning av fjäder,drömfångare.

Kenzo
4

Den andra är 3 st hjärtan och det är min man och mina barn

Kenzo
3

den tredje är en skorpion för att jag är född i det tecknet.

Kenzo
3

Den fjärde är en ängel (den som är ovanpå dörren in på Ramsbergsgrden) den är för all min släkt och vänner som finns på andra sidan.

Kenzo
3

och den sista är fredsduvor.

odjuren
2

Första tatueringen, bild tagen på modell för en dag

//Odjuren

www.odjuren.com

odjuren
2

Tatuering nummer två. Bilden tagen just efter att tatueraren torkat rent…

//Odjuren

www.odjuren.com

Jane-Lyzell
1

Åh vilka härliga tatueringar man blir ju sugen på en till 😉

Kul du har vår ängel på armen Kenzo🌺

Apootie
0

Åh vad kul med bilder 😍

Gillar versionen av ditt stjärntecken! Just den stilen har jag inte sett förut! 

Snart blir det dags att avslöja min tatuering, men ni (och jag) får tyvärr hålla er med bild någon vecka till 😭

Apootie
1

Imorgon smäller det!! Har inga bilder än..

Jane-Lyzell
0

Spännande 🙂 Lycka till

Apootie
0

Ja! Tack :)

Apootie
0

Blev inte av idag tyvärr. Men skissen blev helt klart och en ny tid är inbokad 🙂

Jane-Lyzell
0

spännande du måste visa när den är gjord 🌺

Apootie
1

Ja! Det blev finslipande på skiss och så, sen blev det lite tajt med tid. Men känns skönt att få en vecka till även om det är tråkigt att behöva vänta…🙂

Apootie
0

Det blev en tatuering veckan efter, här är den nygjord och jag är så himla nöjd!!

Jane-Lyzell
0

42 snygg - grattis 🌺

Apootie
0

#43 tack :-)