Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: vägledning
Läst 1324 ggr
IngloriousBastard
2

Nöjd/inte nöjd, Finna ro!!!

Hoppas att det här inlägget hamnar under rätt kategori. Tror det.

Hur ska man lära sig att följa sitt hjärta? Eller rättare sagt, veta vilket som är det rätta av alla val man har? Hur ska man kunna känna ett lugn? Kunna känna sig nöjd och tillfreds med det liv man har? Vart finns haken? Har jag helt enkelt gjort fel val? Är det därför jag inte kan känna mig lugn? Känner mig helt förvirrad nästan jämt, jag kan känna att jag är supernöjd med mitt liv för att kanske en timme senare känna att "jag måste bort härifrån, NU!". Det pendlar från dag till dag, timme till timme…. 

Ibland hatar jag huset jag bor i, tycker det är fult på utsidan och på insidan, fel fönster, panel, planlösning.. Vill bo i ett äldre hus med mer känsla. (Även fast allt är fixat jättebra på huset vi bor i nu, och det är ok-gammalt, vi behöver inte lägga ner så mycket mer pengar på det) Sen helt plötsligt är det bra. (Det är ju inte direkt bara att köpa sig ett gammalt hus med dragiga fönster och tunna väggar, hus är dyrt och med ett sånt hus blir det förmodligen dyra räkningar, jag vet. Fast egentligen bryr jag mig inte. Det finns raggstrumpor och kofta.)

Ibland vill jag flytta ifrån min sambo, köpa ett hus själv. Få allting exakt som jag vill, ett mysigt gammalt hus. Renovera själv, göra allt själv. Odla och fixa rabatter, måla.. Träffa min själsfrände (något jag har funderat mycket på sista tiden), himlastormande kärlek. Nån som verkligen förstår mig. Sen helt plötsligt tycker jag att min sambo är bra (ok). Det är väl kanske för att allt pirr är borta, men det försvinner väl när man varit tillsammans ett tag? Vi är ganska olika, han är så himla, vad ska jag säga, uppe vid ytan, och jag är lite längre ner, förstår ni? Hans känslor är som ett rakt streck, det går lite mera upp ibland bara kanske, mitt är som höga toppar och djupa dalar.

Ibland är jag jättenöjd med mitt yrkesval, känner att jag är jätteduktig på det jag gör (frisör, är faktiskt ganska bra) för att helt plötsligt bara krypa in i mig själv, in i mitt skal och bara fundera på vad jag ska utbilda mig till. Känner mig helt urkass och förstår inte varför folk ska vara så jävla noga med sin frisyr, sitt hår, en liten petitess i det stora hela. 

Har tidigare (ca 1 år sedan) gått på kurser i medial utveckling, men då blev mina funderingar värre, och större, tex meningen med livet. Någon som vet? 

Jag har en aning om att detta har med andlighet att göra. Men jag vet inte hur eller vad. Blir arg/besviken ibland för att dom (andarna) inte visar sig för mig. Har känt mig iakttagen senaste tiden hemma, men då blir jag ju rädd, haha… Och vara hemma själv i mörkret det törs jag absolut inte. Har sett/ser på för mycket skräckfilm, så är rädd för diverse otäckheter ;)…

HUR kan man INTE veta vad man ska VÄLJA? Jag har velat fram och tillbaka (i mitt huvud för det mesta) i ca 2 år. Det är oftast på kvällen (konstigt nog!?) som jag känner att jag vill fly ifrån allt.. Det känns som att det är något som drar i mig, det är något som pockar på mig, efter uppmärksamhet men jag vet inte vad det är för något. Jag är en sökare som inte vet vad jag söker efter. Det är SJUKT jobbigt. Är det någon som har något förslag? Eller känner igen sig?

Jane-Lyzell
1

Oj- ja det är tufft när anden pockar på för utveckling-och gammalt skräp ligger i vägen- tror du skulle behöva en professionell terapeut som kan hjälpa dig med din ambivalens.

Ibland behöver man hjälp vända skutan rätt och förstå sitt eget beteende .

Kanske behöver du ta lite medicinska tester med- som t ex prov på sköldkörteln (vilket kan ge liknande symptom som du har)

angående det andliga är det ju bra du söker - men fokusera rätt :-)

Ett råd blir sluta se på skräckfilmer……..

det skapar bara mer av det du inte vill ha inom dig.

Försök fokusera på det positiva i hus, man etc…. se det som är posetivt inte det negativa- läs gärna boken "Be så ska du få" - av Ester o Jerry Higgs

Meditera för att stärka din ande - har presis gjort en  youtube film för det använd den varige dag - så ska du se du börjar blir starkare både andligt och fysiskt.

http://spiritualism.ifokus.se/discussions/532ae0828e0e7421960013ab-min-gava-till-er-meditation?discussions-1

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

IngloriousBastard
1

Ja det är svårt ibland, saker man gör utan att kanske ens tänka på det, varför man gör som man gör. Vore nog ganska bra att träffa en terapeut, har tänkt tanken själv, så man kommer någonstans. Slutar haka upp sig på saker..

Tog faktisk ett prov på sköldkörteln för ett tag sen, ett år kanske, men det visade inget.

Det är svårt att fokusera rätt när man inte vet vad det är man söker efter, vad meningen är liksom. Vart mitt fokus ska vara. Både i det andliga och övriga. (Ska träffa ett medium om några veckor, hoppas få lite svar då iaf)

Läste lite om boken, den verkar bra! Så den ska jag absolut läsa, tack för tipset! :)

Ska kolla på din meditationsfilm, tack! Har prövat lite förut, har haft någon app i telefonen förut. Lätt att hjärnan vandrar iväg. Det får man träna på! :)

Tack så hemskt mycket för att du tog dig tid att läsa och svara på mitt inlägg! Tack för alla tips!

Jane-Lyzell
0

Om du redan misstänkte sköldkörteln för ett år sedan - då är det dags ta ett till prov- du känner (intuitionen) själv före det visar sig på tester . långt i förväg ,så ta ett nytt prov!

Du verkar sund o klok i dina egna brister så du ska se du får ordning på dig snart - Lycka till🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

IngloriousBastard
1

Tack Jane!

Kyllan56
2

#0 Jane har redan gett dig mycket kloka svar. Ambivalensen är en del i förändringsprocessen hos en människa. Vad man tycker och känner pendlar mellan det nya och gamla innan man hittar syntesen av de båda. du upplever att du mår dåligt av att inte veta vad som gäller. Två år av denna frustration förstår jag är jobbigt. För att utvecklas andligt tror jag man behöver utvecklas på ett personligt plan först. Att det är viktigt för dig att få reda på vad som kan ligga bakom ambivalensen. Jag upplever att du vill ha förändring, men att rädslan för förändring hindrar dig att förändras. Det kan vara så att ambivalensen kommer utav att dina känslor säger en sak och ditt förnuft en annan. Det optimala är att känslor och förnuft kan smälta samman och ett beslut tas. Men om det inte sker hamnar du i en moment 22 situation, där det som kommer ut av det hela är att du mår dåligt.

Precis som Jane så klokt säger hade jag tagit kontakt med en terapeut som kan hjälpa dig att se de krafter som ligger bakom din ambivalens. 

Jag har själv varit i en sådan period av mitt liv och fått hjälp att komma ur den.

Jag hoppas innerligt att det löser sig för dig!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”