Söker svar behöver hjälp
Hej Detta kommer förmodligen bli ett långt inlägg. Tycker det är ganska skönt att vara lite anonym då mina tankar i detta inlägg avslöjar något djupt inom mig. Jag är snart 40 år, en mamma som lyckats bra med det mesta här i livet trots hårda prövningar. Jag har gått igenom många svårigheter men alltid tagit mig stark ur alla situationer. Saker jag upplevt bla. förlorat min förstfödda alldeles förtidigt, nära att förlora mitt andra barn, misshandlad i mitt första äktenskap, skilsmässa både av föräldrar och mina egna, gått ur en sekt följderna utfrysning av vänner och familj, utsatt för sexuellt övergrepp, mordhotad, förlorat min yngre bror alldeles förtidigt, många av dessa anses som traumatiska upplevelser. Förutom de traumatiska jag upplevt finns det måna obehagliga upplevelser som många av oss alla går igenom i sin vardag som även testat mitt tålamod. Trots allt detta är jag en enormt stark och lycklig själ. Jag tänker alltid med kärlek och värme. Människor älskar att vara med mig, prata med mig öppna sitt innersta för mig. Människor klamrar sig fast vid mig som om jag vore en magnet. Människor får energi av mig. Jag älskar människor och ser inte dem som gör fel val i livet som svaga människor utan som väldigt unga barn, ibland i vuxenkroppar. Jag känner att jag besitter en större vishet än många, ändå upplever många mig som väldigt naiv. Men jag väljer att alltid se det goda i varje människa. Detta är kanske en gåva, men det är sådan jag är i grunden och har alltid varit. Jag undrar vad det är som håller mig uppe, varför jag inte är mer bitter, har sett människor bli bittra av mindre prövningar. Jag känner att jag är unik, men inte bättre än någon annan. Jag har bara väldigt lätt för att välja kärlek och känna kärlek till skillnad från många i min närhet. Jag är full av kärlekens energi. Nu till min fråga, hur gör jag för att nyttja min fulla potential, jag känner att jag har mer att ge. Att jag är ämnad för något större än bara det vardagliga. Att hjälpa människor som går igenom olika prövningar. Att ge styrka, energi och kärlek. Jag vill Hela människor från deras lidande. Anledningen till att jag vänder mig till ett forum som detta är att det känns inom mig att det är något andligt, spiritualistiskt över det hela. Något jag inte riktigt kan styra över själv. Så jag vänder mig till er och söker några som är likasinnade och känner igen sig i detta som kanske har kommit längre i sitt sökande och som kan ge mig svar/vägledning hjälp att hitta min rätta plats på denna jord. Mvh en mycket fundersam själ…
Din historia berör mig och jag hoppas du finner den hjälp du behöver för att komma vidare!
I vissa delar känner jag igen mig i din historia. Precis som du tar jag mig ur jobbiga situationer som jag drar lärdom av. Är också naiv och godtrogen trots att jag samtidigt är rätt smart, vilket inte är motsägelsefullt i mina ögon. Att alltid tro gott om människor, innan jag stött på motsatsen är min grundsyn på människor. Practical jokes, går jag ständigt och jämt på, men det bjuder jag på, för man måste kunna skratta åt sig själv och inte ta sig själv på så blodigt allvar.
Det som jag tror är mitt starka ess och som gjort mig till de maskrosbarn jag en gång var är min obotliga optimism och förmåga att lägga jobbiga tankar på "hyllan", för att plocka fram dem när jag orkar ta tag i dem igen. Precis som du vägrar jag att bli bitter, eftersom man då tackar nej till livet. Det i kombination med att se gott i människor, att arbeta på att inte döma dem, och att se att man har en uppgift i livet är en gåva.
Ens livsuppgift har man en gång själv valt och ju närmre man är den desto mer tillfredsställd blir man. Människor som du är tyvärr sällsynta i vår giriga värld och det gör mig glad och inger mig hopp för mänskligheten, att stöta på människor som du.
Så jag tror att din optimism, god(trogen)het och värme drar folk till dig, för vem vill inte värma sig hos en människa som ser en, inte dömer, och utan egen vinning är villig att hjälpa sin nästa. Där i ligger din karisma och magnetism. Du har mycket att lära många! ❤️
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
mrs Tussilago välkommen in på forumet🙂
Att se det goda i folk är en gåva - men den gåvan kan ge brända vingar många gånger (är lika dan själv)
Men man får se det som en god egenskap som också vittnar om ens egen godhet!
du har varit med om mycket- som skulle knäcka vem som helst - men en då klarat dig igenom och nu känner du det finns något du ska göra med detta , dina erfarenheter- spontant dyker Healing upp hos mig om dig, kanske kombinerat psykoterapeut.
finns många sätt att hjälpa sina medmänniskor, ta kontakt med föreningar som du vet du kan hjälpa andra med i samma situation som dig… inom de olika områden du varit med om- det du får göra är att känna in vad av det du brinner för mest att hjälpa!?
Många Medium/mediala som ska arbeta medialt/mediumsistisk går igenom tuffa liv- men alla med tuffa liv är inte nödvändigtvis lämpade för det- som du skriver du är stark- låt din inre styrka tala om för dig vad du ska lägga fokus - låt hjärtat tala!
Läs så mycket du kan här inne om spiritualismen för att se om det är det din själ strävar efter- lycka till❤️
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Tack båda två för era svar. <3 Jag tror jag behöver träffa någon som känner igen sig i mig och kanske är någon av er en av de jag behöver träffa?
Om någon av er som svarat eller läser detta känner sig manad får ni gärna skicka pm till mig.
Mvh