Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: medialitet
Läst 3244 ggr
Rithelo
4

Att läsa av sjukdomar

Jag läste detta i tråden Medial vs. Medium: "Det kan sen användas till att tolka i sittningar - som handtydning, taro-medial vägledning(läser av auran) en del i healing med - läsa sjukdommar etc. spådommar etc…" En liten undran då: (jag förstår att ingen kan garantera såklart…) om ett medium (eller en medial person, jag vet inte vad han är, men han gör avläsningar av människor via kontakt med sina guider och den avlästa personens guider) säger att han inte får några indikationer på att det finns någon allvarlig sjukdom hos personen han läser av, kan man lita på det då? Han säger att han annars brukar få indikationer i avläsningen på det. (Då brukar han, på etiska grunder, visserligen inte förmedla det.) Inte heller hans fru som sysslar med healing kunde känna av några sjukdomsvibbar då hon gav healing till personen och hon menar också att hon brukar kunna få någon känsla av det i vanliga fall. Vad tror ni? Jag misstänker att detta inlägg ser lite rörigt ut, men klockan är sen så ni får ursäkta, *skrattar*

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

[letter]
1

Menar ni människor som kan vara psykisk sjuka? Att en medial eller ett medium kan läsa av att någon är psykisk sjuk?, Har hört talas om att djur så som hundar, hästar eller katter m.m… är bättre än människor på det om man ska tro det? :/

Rithelo
1

Nej jag tänkte på fysisk sjukdom.

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

[letter]
1

Ok, förstår nu :)

Rithelo
0

Jag förkortar frågan lite: kan man som medium/medial när man läser av en person eller ger healing känna av om personen lider av en sjukdom. Eller via sina guider få indikationer på att så är fallet?

SpiritualLight
1

Ja, det kan man få om man får tillåtelse från klientens "högre jag" att det är OK. Men det är inte alltid det är OK utan det är väldigt individuellt. En känslig fråga!

Kärlek, kraft och vitalitet till Dig Blomma

AnnikaIII
5

Det handlar väldigt mycket om etik och moral här….ett medium eller en medial person FÅR inte komma med någon som helst diagnos, det kan vara livsfarligt att säja sådant som " du är frisk, jag ser inget sjukt hos dig" vi har inte rätten till det och INGEN kan vara säker på något sådant. 

Det är lika illa att påstå att någon är sjuk, bär på en farlig sjukdom….det är ett stort NO NO  när man jobbar med healing. 

Men man kan naturligtvis känna av både det ena och det andra men man SKA INTE förmedla detta….varning varning enligt mej…

Carpe momento

Rithelo
0

Tack för era svar! #5 Känner man som medium då av att man inte kan avläsa något sådant, att man inte får tillåtelse, eller känner man då bara inte av något alls -som om personen inte vore sjuk?

SpiritualLight
1

Arbetar man spiritualistiskt (dvs. har kontakt med en anhörig till klienten) och den anhörige säger gång på gång att klienten ska gå till läkaren för en hälsokontroll så skulle nog jag framföra budskapet - med fingertoppskänsla. Som medium måste man hålla sig till etiska regler och jag har hittills inte fått info om sjukdomar som mina klienter är ovetandes om. Jag vill överhuvudtaget inte ha information om sjukdomar om klienten inte uttryckligen bett om det. Därför kanske jag inte får den informationen heller.

Kärlek, kraft och vitalitet till Dig Blomma

allhealing
0

När man känner av/ läser av någon existerar all information om personen ifråga. Den som har förmågan att läsa av ner på sjukdomsnivå kan därför se sjukdom.

Det handlar inte om att göra en diagnos. Det handlar om att hjälpa en person återfå sin balans. All form av sjukdom är en kropp som befinner sig ur balans. Att hjälpa en person åter sin balans betyder inte att man behöver se vad det är som är ur balans och därefter diagnostisera det. Det räcker med att ha förmågan att hos en person medvetandegöra orsaken till varför kroppen är ur balans. Personen kan sedan göra ett nytt val. Väljer jag att kvarhålla obalansen eller väljer jag att återfå balansen. Jag hjälper sedan personen ifråga att själv uppnå denna förändring. Genom min närvaro och förståelse av hur hela det här händelseförloppet utspelar sig. Detta i sig kräver givetvis en enorm kunskap från min sida som jag även utgår från att även alla andra har som arbetar med det här har. Människan är en ömtålig varelse som måste hanteras med respekt och värme.

Ja jag vet. Eftersom jag redan nu läser av den starka känsla ett sådant uttalande skapar hos vissa individer. Det du just nu upplever om du väljer att RE-agera på det jag skriver, är en hos dig, av dig självvald programmering av hur du väljer att definiera det du kallar verklighet. Om du i det programmet du väljer att leva efter beslut du tagit som inte överensstämmer med det jag skriver. Ja, då uppstår friktion mellan din åsikt och min åsikt.

Om du dessutom blandar in dina känslor i den upplevelsen kommer känslorna att svalla inom dig. Jag som medial har förmågan att i "förväg" läsa av sådana här känslomässiga tillstånd hos den som läser texten.

Läs texten igen när känslorna svalnat. Läs texten igen om några dagar och förstå att det jag skriver inte lämnar ut någon. Att det jag skriver är ett samspel eftersom den som söker hjälp kommer till mig. Det är alltså personen själv som uppsökt mig. Det är därför personens eget val som gör att personen beslutat sig för att undersöka om det jag har att erbjuda kan vara någonting att välja.

Det är för många kontroversiellt att göra någonting som sträcker sig utanför den världsbild man är van att hålla sig inom. Men om vi redan visste allt, varför är vi då rädda?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[Rumpstek]
0

De har kommit fram till att även människor kan lukta sig till om någon är sjuk, så det är troligen det som mediumet går på.

allhealing
0

Eftersom det existerar lika många uppfattningar på planeten som det existerar personer skulle jag vilja ställa följande fråga.

Hur förklarar den som nu känner sig manad hur följande är möjligt att uppnå?

Person ett är en medicinskt intuitiv person. Person ett har ingen tidigare kontakt med vare sig person två eller person tre.

Person två och tre har följande relation till varandra. Det kan vara en livslång bekantskap, det kan även vara en helt ny bekantskap bara minuter gammal.

I det här fallet vet person tre om att person två har en eller flera sjukdomar. Person tre vet dock inte vilken eller vilka dessa sjukdomar är. Person två visar inte utvändigt upp några symptom på sjukdom som person tre kan identifiera. Person tre har således enbart förmågan att observera det som sker med sina fem sinnen.

Hur kan person ett utan att aldrig ha träffat personen två med en eller flera sjukdomar, utan att någonsin ha sett en bild på person två ifråga, utan att någonsin haft någon som helst information om person två ifråga,

hur kan person ett med person tre som enda länk till person två få fram någon som helst information om person två med sjukdom,

speciellt eftersom den enda koppling person tre ger person ett är att person tre tänker på person två i mindre än en sekund.

Person fyra är en för person ett, två och tre sedan tidigare helt okänd person. Person fyra kliver in handlingen när person tre tänkt på person två.

Person fyra inväntar ett samtal från person tre att nu har person tre tänkt på person två som har en eller flera sjukdomar i sin kropp eller är på väg att få denna eller dessa sjukdomar manifesterade i sin kropp.

Först nu kontaktar person fyra person ett och ber person ett berätta om person tvås sjukdom alternativt sjukdomar.

Hur är detta möjligt?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

mayolica
1

# 10 Visst kan sjukdomar lukta.  Jag brukar känna olika sjukdomslukter som återkommer hos olika personer med samma sjukdomar, men det betyder absolut inte att jag alltid helt säkert kan känna alla sjukdomar på lukten.  Även om förmågan att lukta till mej sjukdomar finns där, så är det inget jag håller på med.  Dom gånger jag lägger märke till"sjuka lukter" kommer det spontant, det är ingenting som jag medvetet har gått in för att öva upp och använder.😇 

Att medium skulle gå på lukten tror jag inte? kanske några gör det? men knappast alla. Jag vet inte ens om alla känner på lukten?   Det finns många andra olika sätt att läsa av.
 Jag brukar känna känslor och smärta,ibland får jag bara till mej saker. Även om man "brukar" kunna känna av om något är "fel" eller inte,kan man inte vara säker på att man alltid känner allt som eventuellt kan finnas?  

Den som är orolig för eventuella sjukdomar bör uppsöka läkare.

~ mayolica ~

[VSK]
1

Hur luktar Spondylos ?

lizaohman
2

Jag var på kurs en gång där det ingick att stå bakom en främmande person och försöka tona in på denna för att se om det fanns problem. Jag såg en tecknad bild utav ryggraden och en likaledes tecknad fot. Det stämde med försökspersonen. Men jag funderar nu ifall det bara är kroppsliga, rätt ytliga sjukdomar man kan känna av på det sättet. Hm.

Rithelo
0

#9 All healing Nu vet jag ju inte om det är mig som trådstartare du menar när du skriver att känslorna svallar, men jag svarar på det ändå- de känslor som ditt inlägg gav hos mig var inte upprörda utan mer frågande. Hur gör man när man väljer att agera på det en healer visar upp? Hur gör man för att inte bara stängs till och gå vidare?

allhealing
0

#15,

nej det var inte ditt inlägg som var katalysatorn till mitt inlägg.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

Jane-Lyzell
1

9 och 11 - Stort frågetecken - vem skriver du till ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
1

Rithelo- som svar i Ts - så blir det svårt säga om den du varit till går att lita på då man inte vet vem!

En duktigt healer bör kunna ge lugnande besked- om personen är orolig för någon sjukdom - med det bör alltid uppföljas med läkarbesök!

Healing är komplimenterande till skolmedicinen inte istället för!

Jane-Lyzell
2

Vist kan sjukdomar lukta !

allhealing
0

#17,

mitt inlägg nr 9 är en reflektion kring det trådstart skriver om.

Mitt inlägg 11 är ett från min sida inkännande av hur vissa personer som läser det inlägget framöver i tiden kan reagera inom sig när de personerna läser mitt inlägg 11. Helt enkelt att de re-agerar på det skriva. För att förekomma att det blir en himla lång tråd där det ska argumenteras var syftet med min text att förekomma detta genom att rumphugga en sådan debatt eftersom den enbart har som syfte att gå i försvar, dvs re-agera för att försvara det synsätt man har som mer korrekt och sant, dvs i den/de personernas verklighet. Dvs att en persons verklighet är mer sann och verklig eftersom man från ett visst perspektiv kan bevisa att den är sann från inom det perspektivet.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

Jane-Lyzell
2

20 . allvarligt så blir det konstigt och rörigt och väldigt otrevligt😮

idailsk
1

Allhealing - rörigt och svårt att förstå vad du vill få fram :-)

Kram Mila Kär

TezzD
0

Håller med 21 22, det blir väldigt mycket och ganska rörigt Allhealing, tyvärr. 
Försök gärna att spalta upp informationen lite mer och gå inte för brett och tätt- 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.