Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: övriga-mediala-områden
Läst 2775 ggr
Elpida
0

Automatisk skrift!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag var uppe på Ramsberg senast testade vi automatisk skrift. Jag har tänkt fortsätta med det, men det har inte blivit av.. förrän idag. Började morgonen med meditation och healing, sen tog jag fram papper och penna. Tycker att det blev mycket tydligare denna gången så det här är verkligen något jag måste fortsätta med!

Kan ni urskilja några ord?

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

TezzD
0

på översta rader så ser jag 
"se mer" eller "se ner"

Ska kolla mer sen 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
0

Jag tycker mig se engelska ord "open" o "only" vad har du hittat själv?

oftas upprepas samma ord eller namn eller meningar i början tills man synkroniserat med varandra ordentligt - kul du börjat igen - lycka till🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har kollat lite till

HjärtaRosalee

TezzD
0

Amber ser jag nu, ska nog vara Ängel

HjärtaRosalee

Elpida
0

Gumman var det ord jag själv tyckte mig urskilja. Annars är det Lugh, vilket jag inte riktigt vet vad det skulle stå för. Det roliga är att det kändes mer som att det ville forma sig denna gången, mer uppstyrt. Jag kan se massor av bokstäver men inte riktiga ord. Det ska bli kul att se vad det blir av det här!=)

"Du har alltid två val"

AnnikaIII
3

Elpida…här kommer lite om LUGH…fint sällskap du har måste jag säja, kan ju vara din inspirationskälla. ❤️

Lug, Lugh eller Llugg (latinsk form Lugus) var i den keltiska mytologin på Irland en hjälte från Dannanfolket.

Lug anlände till hovet i Tara och blev snabbt representant för en ny generation hjältar som överskuggade den äldre generationen. Han beskrivs som framstående i alla konster och i besittning av övernaturliga krafter. I sagorna nedgör han övermäktigt egna och nationella motståndare.

Gestalten Lug härstammar förmodligen från den kontinentala keltiska guden med det latinska namnet Lugus som givit namn åt städer som Lyon, Leiden och Carlisle och fortfarande firas 1 augusti.

Carpe momento

Jane-Lyzell
2

coolt🙂

Annisangel
1

Kan vem som helst testa på automatisk skrift? Hur gör man??? Detta låter väldigt intressant!!!! Coolt ;)

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
1

8 Vist kan alla prova men som med allt - behövs kunskap också

Hellas
2

Kul, det hade jag glömt bort, tror att jag också ska sätta mig, tack för inspirationen 😃

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Elpida
0

#6 Wow, Lugh är nämligen det som står väldigt tydligt. Nästan lite för sig själv. Känner mig tacksam!😘

#10 Vassego' 😃

"Du har alltid två val"

[Bettanbop]
3

Straxt före Jul satt jag och skrev ett brev på datorn till någon som mådde dåligt. Tänkte igenom vad jag skulle skriva och börjar forma de första raderna. Sedan reagerar jag på att jag skriver ordet oss. Börjar då titta på texten och upptäcker att jag inte alls skrivit det jag tänkt, där stod något annat men ändå inom samma tema. Hade alltså inte medvetet skrivit texten.

Kan det vara en automatskrift jag gjorde?

Elpida
0

#12 Jag tror att det kallas inspirerad skrift, men är osäker.=)

"Du har alltid två val"

Jane-Lyzell
0

12. kan vara automatiskt om du inte var med i tanken vad som skrevs- om de först kom i tanken var det inspirerad skrift som Elpida skriver!

[Bettanbop]
0

Först var det min egen tanke jag skrev, men som sen övergick till något annat som inte var min tanke.

Vad är det för skillnad på skrifterna?

Jane-Lyzell
0

15 kan varit både och då- skillnaden är medveten skrift igenom din hand och omedveten. anden har kontroll över handen/pennan

[Bettanbop]
0

Jag jag har en känsla av att det kan ha varit lita både och, och att anden var en ängel 🙂 efter texten att döma och att vi pratar mycket änglar.

Förlåt Elpida att jag kapade din tråd lite 🤗

Jane-Lyzell
2

17. de första 3 åren ska man nog inte fästa så stor vikt på varken text eller budbärare😇

Elpida
0

#18 Det är lugnt😃

"Du har alltid två val"

lizaohman
1

Texten lutar lite åt vänster. Har du provat kolla i spegel?

Elpida
1

Nä det har jag inte gjort, ska kolla Liza😊

"Du har alltid två val"

TezzD
0

ja testa spegeln! :)

HjärtaRosalee

Apootie
0

Intressant! Lägg gärna ut bilder med spegelvända bilder 🙂

Snillinen
1

Så där såg mina första texter ut för många år sedan, skrev dem med blyertspenna på ett kollegieblock. Men det var jobbigt att skriva rent alla de handskrivna texterna, så en gång fick jag en idé i huvudet: testa med datorn…

Och det funkar mycket bra. Jag får korrekturläsa texterna efterhand, men det är ok. Jag kommunicerar med min guide, som har berättat att han heter Lemel. Hans svar är alltid kärleksfulla och stöttande. Det är fantastiskt att ha en sådan hjälp i livets turbulens!

Elpida
0

Jag har nu kollat med spegel men tycker det verkligen blev upp och ner så det funkade inte. Dagens skrift blev ungefär likadan, lite mer bokstäver som går att urskilja men för dålig penna. Blev så svagt att det knappt gick att se. 😮

Kanske ska testa datorn nästa helg😉

"Du har alltid två val"

lizaohman
0

Upp och ner? Testa vid kanterna istället. Man vet aldrig…