Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettmentalt-mediumskap
Läst 1422 ggr
Jane-Lyzell
3

"Mentalt mediumskap"

"Mentalt mediumskap"

(en person skrev en fråga i Leslie Flint tråden om hans bok;

***Hon skrev ; Varför inte mediumen av i dag kunde som Leslie flint veta och ge namn etc…dagens medium verkar inte kunna  det , det är det jag inte fattar!!!****

Frågar var varför medium har så svårt tala om vilka andarna är och det blir rebusar/kryptiskt ibland! i dagens mediumskap.

Jag svarar ;

Man kan inte blanda ihop Leslie flint med dagens medium - - de Personen talar om är mentalt mediumskap (storseanser) Leslie flint är fysiskt mediumskap- STOR SKILLNAD!

Jag Jane kan igentligen inte förstå varför mentalt mediumskap fått sådan stor plats i dagens medium- då det är det minst bevisförda mediumskapet. Men förstår på ett annat sätt att det är det som är det första mediumskap man stöter på som medium.(då man är född med det) Tyvärr sätter sig alldeles för få i utveckling (cirkel)

Alla medium bör ha sin egen utvecklingscirkel igång - för sin egen utveckling- den cirkeln pågår förevigt.så länge mediumet är aktiv och troligen slutar man aldrig.

Kunskapen därute i dag är undermålig därav kommer få medium till en acceptabel standard och de börjar springa innan de kan gå och det är det vi ser i medium sverige i dag ! Kunskapen brister och alla gör lite som de tycker………

Förr i tiden satt medium i sina hemcirklar idag sitter få i sådana därav ser vi ingen hög standard. Det finns några få mentala medium av i dag - som är duktiga - resten är nog inte så mycket att hänga i Julgranen . tyvärr - få medium av i dag mäter upp till gårdagens mediums kvalite`- just på grund av att det brister i tålamod att utvecklas.

Gordon Higginson - var ett enastående mentalt medium - Doris Stok ennu ett- De levererade Namn adress osv- finns två medium av idag som gör det som jag känner till och det är Colin Fry och Gordon Smith.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"