Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: vägledning
Läst 3225 ggr
TezzD
2

Kanalisering för budskap

Innan jag skulle somna igår så satte ja mig till ro för att kanalisera.

Jag bad inte om att få något specifikt. Jag bad endast om budskap för alla… samtidigt hade jag papper och penna brevid mig… Jag vet inte vem som skickade budskapen.  Men här är dom.

_*För att få inre frid är mödan värt besväret.
_*Vrid nyckeln åt rätt håll. 

_*Liknelser är något alla söker
_

*Föda, hälsosam, du måste äta bättre 

*Livet är en gåva, förspill det ej som en droppe i bägarn.

*Kamasutra allas drottning är här för er. (Dom skojar nog lite med mig)

*Medvetandet är inte något man får, det är något du tar kontroll över.

*Förrädiska diskussioner måste få ett slut.

*Hör vår bön om glädje & frid på jorden, ni är hörd.

*Förlåt dig själv om & om igen.

*Stilla ditt inre, fokusera mer.

*Låt inte herren vilseleda dig han kommer endast med kärlek.

*Följ med i uppståndelsen.

*Upphöjningen sker snart.

*Kontraster är något vi alla borde tänka över.

*Livet är oändligt och inte bara i kroppslig form.

*Världen går under utan kärlek.

*Dela med dig…

När jag skrivit ner detta så frågade jag vad jag kunde göra för att hjälpa och bli en bättre person, bättre på att hjälpa andra på rätt väg. Det tog en stund och jag skulle just lägga mig, när jag får till mig MOSES. -Böckerna, där finner du svar. 2:17. Först förstod jag inte att det var svaret på min fråga då det hade gått ett bra tag.

**Jag vet inte vart jag ska leta eller vad det betyder, men jag hittade det här **moses/2.17

dock på engelska.
Jag fick känslan av att läsa nr 2 och nr 17.
Dom säger såhär:
 2 And the earth was without aform, and void; and I causedbdarkness to come up upon the face of the deep; and my cSpiritdmoved upon the face of the water; for I am God.

17 And I, God, set them in the firmament of the heaven to give light upon the earth.

Nr 17 tar jag mkt personligt, men det kan jag förklara en annan gång,. 

Budskapen är till er alla, fritt att tolka så det funkar i er livssituation. 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

daisy55
1

Tack för att du delat med dig. Och nu kommer en kanske dum fråga ; kan du förklara närmare vad upphöjningen innebär?

TezzD
1

Kortfattat så innebär det att människorna ska bli upplysta. 
Jorden blir mer och mer andlig och vi kliver snart in i den femte dimensionen, därför krävs det att alla blir upplysta inför denna frekvenshöjning.. 
Kärleken ska segra på jorden men den kan inte göra det om inte människorna blir mer andliga, om man säger så 😉

Hoppas du förstår, annars får jag bli mer djupgående.🌺

HjärtaRosalee

AnnikaIII
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för att du delar.❤️

Jag dristar mig till att förklara vad jag ser i "upphöjning"
Det är en tänkt förhoppning om att jordens folk ska bli mer insiktsfulla och ta sitt ansvar inför de som har det sämre. 
Att bli upplyst är att se broder och systerskap i allt som lever på vår jord. 
Andligheten är en del av grunden i all tro och kan se olika ut för alla. 

Någon upplysning kan inte ske om en större del av mänskligheten inte har mat för dagen, är sjuka och skadade, inte har nånstans att bo eller befinner sig i ett krigshärjat land, upplysning handlar om medmänsklighet, tron på de goda, rätten till ett drägligt liv men när de som verkligen kan hjälpa inte gör det , inte vill, inte orkar, inte förstår så hjälper det inte med att tro. Man måste gå till handlig. 

Ps. jag personligen tycker inte att begreppet "frekvenshöjning" har någon som helst förankring i verkligheten utan för mig är det en mänsklig fabricering av en eller annan anledning. Ds

Carpe momento

TezzD
1

Tack för din bättre förklaring Annika! 🌺

HjärtaRosalee

Jane-Lyzell
4

Tack för inlägg Rosalee och det men kanaliseringar är ju fint men det är ju färgat av sinnet det egna - liksom bibeln är färgat av människan!

Anika - presis så är det om vi inte kan komma till spiritualismens 2 prinsip(som tycks vara på gång) att vi alla är systrar och bröder och vi måste dela med oss till alla- så ingen svälter eller lider nöd - då har vi vår höjning!

såg ett mycket bra tv program om just detta i går kväll på kanal 1- ska se om det finns på svt play!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2

Hellas
1

Jättefinst tack så mycket!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Kyllan56
0

Spännande och fina tankar Rosalee!

# 3 och # 5

Håller med er! 

Själv tror jag att samhällelig utveckling är dialektisk och att en reaktion på den girighet som idag existerar på vår jord kommer att komma snart. Förhoppningsvis svänger snart pendeln över till sin antites och gör människor mer givande  och osjälviska. Kanske önsketänkande, men det finns också mycket godhet och altruism på vår jord. Det är inte minst Nelson Mandela ett tecken på.

Det är människors medvetenhet och osjälviska vilja/handlingar att hjälpa sina bröder och systrar som skapar o "frekvenshöjningar". Inte något som kommer utifrån.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
1

8 se på filmen jag länkar till 🙂

TezzD
0

#5 Ja det var ju de budskap som jag fick av mina vägledare. Tror jag ;-) så visst kommer dom inifrån :-) men det är några som är bra för alla tycker jag :-)

HjärtaRosalee

Kyllan56
0

# 9 Jag har försökt se om den kommer i repris på tv. Jag har bara 10 Gbit att surfa för per månad så jag måste hushålla. Jag ska se den i slutet av månaden.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
0

11 försök se den- det är värt det - 😎