Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: off-topic
Läst 827 ggr
Jane-Lyzell
1

Sköna Söndag:-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Härligt solen skiner på himlavalvet och min förkylning är på tillbaka gång- kan ju inte vara bättre☀️Hoppas ni alla får en fin söndag!
Solen är ju tydligen i magnetiskt polskifte nu och de närmsta 2 veckor framåt - detta sker vart 11 år - vilket jag då snabt konstaterar skedde när min yngsta son föddes :-)

Har en syster dotter i Kiruna och hon raporterar om spektakulära Norrsken just nu där uppe - så vist händer det saker i atmosfären - frågan är hur påverkar det människan !?

Idag är det även 5 år sedan min syster gick över till andra sidan- tänk vad tiden rinner iväg - käns som igår😭

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarotstollan
1

Beklagar Jane!
Ja, tiden går fort alldeles för fort och ju äldre man blir desto fortare går den!

Denna dagen startade med en fruktansvärd nackvärk men med lite hjälp av värktabletter, värme och massage så mår jag relativt bra nu, men är fortfarande stel och öm i axlar och nacke.
Hade planer på att ta tag i en del grejer men det får jag skjuta framåt tills jag känner mig bättre.

Just nu är det -0,6 grader och stjärnklart med en vacker fullmåne på gång bakom huset, snart kommer den fram på balkongsidan och då kan jag njuta av den ordentligt!
Synd vi inte har norrsken här nere, det är ju så otroligt vackert!
Ha det bra alla!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
1

Kramar om Jane❤️

Fullmåne också, hoppas Ni får sova gott, har lagt era "juveler" på laddning i fullmånens sken och bara njuter av magin i natt.

Månen reser i Oxen. 

Dagens tips: Följ en detox diet. Drick mycket vatten eller örtte.

Människokroppen: Månen i Oxen påverkar hals, sköldkörteln, nacke, struphuvud, tonsiller, underkäkens tänder och öron.

Kroppsvård: En period som lämpar sig för masker, wraps, hudrengöring och för avkoppling och avgiftande massage.

Hem: Färg och lack (färger torkar bra).

Trädgård: Rotdag med stigande kraft. Denna dag är lämplig för sådd och plantering av träd, buskar, häckar, och rotfrukter som är avsedda för förvaring, konservering och lagring av rotfrukter, skapa en kompost.

Chakra: Månen i Oxen påverkar Muladhara (1: a chakrat), och Vishuddha (5: e chakrat). Du kan harmonisera dessa chakran med följande färger, stenar och essenser.

Färg: röd, ljus blå
Stenar: Agat, Hematit, Röd jaspis , Granat Röd korall Röd rubin , Akvamarin, Turkos kalcedon

Essenser: Ceder, Ros Äpple, salvia,  Eukalyptu

Sakta ner och ta dig tid att vårda din kropp och vår planet. Detta sensuella och jordnära tecken inbjuder till uppskattning av den fysiska världen och rika sinnena. Ta en promenad genom skogen, strosa i trädgården, bli masserad eller få en ansiktsbehandling, spela lugnande musik. Detta tenderar att vara en mogen, lugna och reflekterande måntid, en tid att bara vara.

Tålamod, noggrannhet, uthållighet och praktiska göromål ökar. Månen i Oxen gynnar sysselsättningar som kräver långvarigt och ihärdigt arbete, men det är också bra tid för fullständig vila, att ha bekvämt och mysigt. Det är en bra tid för att behandla växter. Det är bäst att undvika att allt som kräver fart, beslutsamhet och snabbtänkande.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jane-Lyzell
0

Tack bägge två - hoppas du mår bättre snart tarotstollen och tack Pagan för inlägget mycket lärorikt 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"