Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: övningar
Läst 2973 ggr
Jane-Lyzell
0

Övning medial/psychic

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har precis mist en person(död)- kan du känna in vem ?

Man- kvinna - relation- Namn , ålder och  eventuellt mer info ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Aleya
1

Kvinna. Mamma eller moster. Ca 80 år. Varm kvinna som älskade sin familj. Dog plötsligt troligtvis hjärtat.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

powerofthebass
1

Sandra 30-40 . arbete ljusbrunt hår. Relation nära vän. Svårt att läsa av det känns så nära och kärleksfullt i energin som att det är ett syskon

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Fdtr
1

Hua… det här känns mer som ett prov än som en övning.

Det känns som en man, någon som står dig nära men (numera?) platonisk kärlek till. Det känns lite förvirrat här, det kan vara en bror/far men också en fd partner som fortsatt vara en riktigt god vän. Någon du levt ihop med en period i alla fall. 

Det känns som jag har lock för mitt ena öra, något konstigt med det på min högra sida. En skada på höger sida ansiktet?

Jag ser en vuxen man, mörkhårig/svart, för hundra år sen skulle man kanske kallat hans utseende för "exotiskt" eller av vallonblod. 

74 dyker upp, om det är ålder eller födelseår kan jag inte säga. 

När det gäller namn får jag en bild av en gammal skolkamrat som heter Mats Andersson men om det är för- eller efternamn som stämmer med "din" man vet jag inte. Skulle jag gissa så är det förnamnet… M spelar roll här i alla fall. Matses Jan? Om det är ett dubbelnamn skulle jag vilja säga att det ena namnet syftar på något, en plats eller annan person.

Det känns som en stilla sorg… Det kan ju vara för att du arbetar med det du gör men jag skulle ändå säga att det skulle kunna vara ett dödsfall pga sjukdom eller hög ålder. Ni har liksom förstått att det snart varit dags och det kommer inte som någon jätteöveraskning. 

Ibland har det känts som det är två personer inblandade här, har du haft någon annan i tankarna de senaste dagarna? En släkting från längre tillbaka? Jag ser en man med liknande utseende men klädd i kläder som passar mer in på tidigt 1900-tal möjligen. Känns som jag ser på ett fotografi med en man  klädd i mörka byxor och rock och en svart slokhatt. Står utanför en låg stuga i trä med en häst som han håller i tömmarna. Liknande utseende, mörk mustasch. 

Hoppas du känner igen något alls i mitt svammel. Lika bra att skicka iväg innan jag ångrar mig.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Aisha
0

Jag ser en äldre man, kan vara runt 70-80 år cirka. Han var mörkhårig i sina yngre dagar och jag får en känsla av att detta är någon på din fars sida i släkten som gått bort. det känns som att det var mer eller mindre väntat att han skulle gå bort.

lizaohman
0

Jane, hur ska jag göra för att känna in detta? Har bilden någon betydelse? Försöker jag bara fokusera på dig?

Felliiis
0

Jag ser en äldre kvinna.. Modersgestalt, skulle nog säga mormor. Runt 70-80 år. Mer en så får jag inte fram

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

Jane-Lyzell
0

5 fokus på mina anhöriga - gå via mig och be få upp den person som jag frågar efter - lycka till!

[lillalollo]
0

Jag hörde namnet britt-marie

syster eller vän eller båda kanske.

hör ordet "tavla""cello""magnum"

ne är helt utslagen inombords kan inte fokusera alls.

Aleya
0

När får vi svar? 🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Jane-Lyzell
0

Ger svar på torsdag - så fler hinner öva :-)

Tuva-Lena
0

Har inte läst de andra inläggen utan kör på egen känsla så får vi se hur rätt det är..🤔

En äldre släkting vill jag ha det till: farmor mormor eller möjligtvis en make till de båda, bor långt ifrån dig så ni har inte haft så nära kontakt de sista åren, men tryggheten i varandra finns kvar. En stabil person med ett starkt rättstänkande, praktisk och jordnära som du har fått ärva lite utav.🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Indiania
0

En kärleksfull och varm kvinna. Känns som en nära vän till dig!Det är mycket tack vare henne du känner den trygghet som du har i dag. Du känner stor ömhet när du tänker tillbaka….

" Var nära naturen - var när dig själv "

Winta
0

Jag känner av att det är en man. cirka 30 år gammal… Bott utanför staden på landet. Någon från din släkt..

imke
0

Det absolut första som kom var kvinna, äldre och en nära vän till dig.
Någon som betydde mycket. Ordet sjuk kom oxå till mig

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

majlar
0

Äldre man. Vän eller kollega.

[lillalollo]
0

vill tillägga att hon jobbar nog som apotekare eller i en häslobutik eller med naturprodukter..

ochhon har en katt en grå eller brun får inte fram färgen så bra men den är lite randig på ryggen i olika nyanser av grå eller brun och så vit mage.

fick nu upp namnet ann-christine istället….så jag ger upp.

bara vimsar omkring olika saker här.

59, 63 eller 87 år. det är siffrorna som kommer. kan ej tyda på vad de vill säga.

Jane-Lyzell
0

Här kommer svaret ;

Den person som gått över är min gamla faster Britta , 96 år

tyvärr har vi aldrig haft en nära relation - vi har träffats då och då- men en mysig kvinna med mycket bestämda åsikter men led tyvärr av socialfobi (hölls sig mest hemma)

tills hon sista tiden i livet levde upp på ett ålderdomshem och blev en social och glad person - så hon var lycklig den sista tiden i livet.

hon låg på sjukhus när hon dog. Syster dottern var där, gick för att hämta fika var borta i 5 minuter - då passade hon på att dö.ska ge er lite feedback på era svar som inte var så tokiga -

Bra Jobbat !🌺

Jane-Lyzell
1

1.

Kvinna. Mamma eller moster. Ca 80 år. Varm kvinna som älskade sin familj. Dog plötsligt troligtvis hjärtat.(? på hjärtat, jag vet inte)

2. tyvärr inga rätt als

4.

Jag ser en äldre man, kan vara runt 70-80 år cirka. Han var mörkhårig i sina yngre dagar och jag får en känsla av att detta är någon på din fars sida i släkten som gått bort. det känns som att det var mer eller mindre väntat att han skulle gå bort.

Detta stämmer in på min far- min faster bror- och han var närvarande här hemma då hon dog(varsel)

Jane-Lyzell
1

3.

Hua… det här känns mer som ett prov än som en övning.

Det känns som en man, någon som står dig nära men (numera?) platonisk kärlek till. Det känns lite förvirrat här, det kan vara en bror/far men också en fd partner som fortsatt vara en riktigt god vän. Någon du levt ihop med en period i alla fall. (**detta stämmer in på min far, som var närvarande vid sin systers död, andligen)) **

_Det känns som jag har lock för mitt ena öra, något konstigt med det på min högra sida. En skada på höger sida ansiktet?
_

Jag ser en vuxen man, mörkhårig/svart, för hundra år sen skulle man kanske kallat hans utseende för "exotiskt" eller av vallonblod.  (åter igen min far)

_74 dyker upp, om det är ålder eller födelseår kan jag inte säga. 
_

_När det gäller namn får jag en bild av en gammal skolkamrat som heter Mats Andersson men om det är för- eller efternamn som stämmer med "din" man vet jag inte. Skulle jag gissa så är det förnamnet… M spelar roll här i alla fall. Matses Jan? Om det är ett dubbelnamn skulle jag vilja säga att det ena namnet syftar på något, en plats eller annan person.
_

_Det känns som en stilla sorg… Det kan ju vara för att du arbetar med det du gör men jag skulle ändå säga att det skulle kunna vara ett dödsfall pga sjukdom eller hög ålder. Ni har liksom förstått att det snart varit dags och det kommer inte som någon jätteöveraskning. 
_

Ibland har det känts som det är två personer inblandade här, har du haft någon annan i tankarna de senaste dagarna? En släkting från längre tillbaka? Jag ser en man med liknande utseende men klädd i kläder som passar mer in på tidigt 1900-tal möjligen. Känns som jag ser på ett fotografi med en man  klädd i mörka byxor och rock och en svart slokhatt. Står utanför en låg stuga i trä med en häst som han håller i tömmarna. Liknande utseende, mörk mustasch.  (min far klockrent)

Hoppas du känner igen något alls i mitt svammel. Lika bra att skicka iväg innan jag ångrar mig.

Jane-Lyzell
1

6.

Jag ser en äldre kvinna.. Modersgestalt, skulle nog säga mormor. Runt 70-80 år. Mer en så får jag inte fram

_8.. 16
_

Jag hörde namnet britt-marie

syster eller vän eller båda kanske.

hör ordet "tavla""cello""magnum"

ne är helt utslagen inombords kan inte fokusera alls.

vill tillägga att hon jobbar nog som apotekare eller i en häslobutik eller med naturprodukter..(vet inte)

ochhon har en katt en grå eller brun får inte fram färgen så bra men den är lite randig på ryggen i olika nyanser av grå eller brun och så vit mage.

fick nu upp namnet ann-christine istället….så jag ger upp.(min syster gav henne katten och det är min systers namn)

bara vimsar omkring olika saker här.

59, 63 eller 87 år. det är siffrorna som kommer. kan ej tyda på vad de vill säga.

Jane-Lyzell
1

11.

Har inte läst de andra inläggen utan kör på egen känsla så får vi se hur rätt det är..Funderar

En äldre släkting vill jag ha det till: farmor mormor eller möjligtvis en make till de båda, bor långt ifrån dig så ni har inte haft så nära kontakt de sista åren, men tryggheten i varandra finns kvar. En stabil person med ett starkt rättstänkande, praktisk och jordnära som du har fått ärva lite utav.Glad

12.

_En kärleksfull och varm kvinna. Känns som en nära vän till dig!Det är mycket tack vare henne du känner den trygghet som du har i dag. Du känner stor ömhet när du tänker tillbaka….
_

13.

Jag känner av att det är en man. cirka 30 år gammal… Bott utanför staden på landet. Någon från din släkt..

14.

Det absolut första som kom var kvinna, äldre och en nära vän till dig. Någon som betydde mycket. Ordet sjuk kom oxå till mig

15.

_**Inga rätt als, tyvärr

**_

Jane-Lyzell
2

Den fetlagda texten är mina kommentarer och era rätt 🙂

Bra jobbat !

Indiania
0

Tack för feedback Jane! Krya på dig!🌺

" Var nära naturen - var när dig själv "

Jane-Lyzell
1

23 Tack!❤️

[lillalollo]
0

tackar för feedback

det är väldigt nyttigt för då kan man urskilja från vad man fick fram vad det är för tråd man ska följa när man hämtar info därute.

Jane-Lyzell
1

25 vill man fuska och vara oärlig så vist kan man det - men det övar inte upp någon medialitet snarare tvärt om!- vem är du bra för om du kör hottreding!?

[lillalollo]
0

# 26 att urskilja fantasi från information? 

vem säger att det är för andras skull. Har jag skrivit det någonstans. Det kan vara en övning för en själv.

Jane-Lyzell
0

27 för vad då i vilket syfte undrar jag då !?

Har jag missuppfattat något här nu ?

Fdtr
1

#19  Hoppsan!  Tonade in på dig och hade ingen från andra sidan med här hos mig. Ryser alltid till och det pirrar så jag kan skilja på vad som är vad. Såvida dom inte driver med mig och ändrar sitt "signum" för att komma igenom hos mig.

Jag envisas ändå att namnet Mats på något sätt har betydelse, det var väldans tydligt. Kan det möjligen vara en plats? Matsesgården eller något? Kanske kommer en förklaring nån gång framöver…

Tur ändå att du kände igen en del av det  jag fick till mig så jag inte är helt ute och cyklar.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

[lillalollo]
0

Jag svarar med en fråga…vad vill du ha för svar?

För så fort det gäller Cold-readings + positiv reaktion genom att kunna använda detta = attack.

Antingen från ett medium eller folk som läst och disskuterat så mycket om det att de måste dela med sig om att (de vet att det är dåligt pågrund av att andra har sagt eller skrivit det någon annanstans) eftersom det försegår så mycket bluffmakeri just med folk som kallar sig medium och använder detta. 

Men jag är inget medium. Det är en övning där man ska använda cold readings för att få information. Jag hade kanske 3 rätt. Yay me. Det betyder att resten jag fick upp var fantasi. Detta kan jag urskilja med hur tydlig den andra informationen var och hur jag fyllde ut resten för att inte informationen kom blixtsnabbt. Bra då har jag fått lära mig det.

Om man vill fuska eller vara oärlig säger du. I vilket sammanhang. Om jag behöver informationen för att kunna klara mig i vardagen eller kanske i värre sammanhang överleva. Fuskar jag då?

Cold reading och mentalism tror jag en del överlevande barn lär sig hantera väldigt snabbt som växer upp i en väldigt hemsk miljö. Fuskar de då?

och här säger jag punkt slut.

Jane-Lyzell
0

29 Nä Namnet kan jag ite placera - med det behöver ju inte betyda att du har fel 😉

Jane-Lyzell
0

30. Om du inte vill öva - utan endast fuska - så tycker jag inte du ska testa övningarna - de är seriöst utlagda för medial övning till dem som verkligen vill testa sina mediala förmågor!

Nästa gång låt bli vara med i övningar!😎