Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettandlig-inspiration
Läst 2371 ggr
Jane-Lyzell
2

Synkronisitet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni märkt att ibland spelar "tiden" en i händerna - menar saker och skeenden blir solklara och går ens väg! - spännande är det !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Engla Angel
3

Jag tycker att det är mycket spännande med synkroniseringar. Ibland klaffar allt och man undrar vad som egentligen händer. Många gånger händer det saker som man inte förstår rent logiskt. Min bästa berättelse är när min mamma för ca 12 år sedan, berättar att hon plötsligt nämner min pappas kusins besök, som orsak/ursäkt till att avböja en inbjudan från ett annat par i bekantskapskretsen. Det var helt taget ur luften, för hon ville bara ta det lugnt den kvällen. Mina föräldrar hade inte hört av pappas kusin på tio år. Min pappa och hans kusin var som syskon under uppväxten fram till 10 års åldern. Mamma berättade för mig att "ursäkten" bara flög ur henne och hon blev själv förvånad att hon nämnde just pappas kusin som orsak. Det otroliga med denna historia är att samma kväll ringer denna kusin upp min pappa och säger att han är på väg till Stockholm nästa dag och vill träffa mina föräldrar! Sedan besöker han oss i familjen under helgen och blir så glad över återföreningen. Han kommer ner (från Norrland) nästa helg och därefter berättar han för min pappa att han vill flytta ner till oss i Stockholm och börja ett nytt liv. Pappa säger att han ska hjälpa honom med flytt och allt praktiskt. På torsdag påföljande vecka får min pappas kusin en hjärtattack hemma i sitt kök i Norrland. Allt visade på en naturlig död. Så märkligt alltihop.

Jane-Lyzell
0

1 Oj vad häftigt - tack för du delar - synd att han gick över förstås men vilken ynest få återförenas innan 🌺

Engla Angel
0

Ja en otrolig historia om man tänker efter. Min pappa har aldrig tyckt att det är så konstigt det som hände. Han tror att det var en märklig slump, inget annat. Jag tror att det fanns en mening.

Jane-Lyzell
0

3 Håller med dig - Jag tror inte på slumpen 😉

Elpida
1

Absolut!

Förra året när jag blev varslad och uppsagd hann jag inte vara hemma mer än någon vecka när vår gamla terrier blev sjuk. Han blev riktigt dålig och efter en vända på sjukhus och vårdande hemma i 3 veckor fick vi göra oss av med honom. Skitjobbigt naturligtvis! Strax efter skaffade vi en valp, och det hade vi inte kunnat göra om inte jag var hemma. Efter ytterligare en månad köpte vi även valpens mamma. I slutet av december var båda "inskolade" och jag kände att jag nu hade tid att gå tillbaka till ett jobb igen. Det dröjde ca två veckor och sen hade jag fått ett nytt jobb. DET tycker jag är tajming.

Konsten är ju att förstå att det inte alltid är så att vi kan se planen men måste förlita oss på att den fixas till vårt bästa - om vi bara ber om det<3

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
0

5 ja verkligen så- att förstå vi är alltid rätt utan att vi förstår 🙂

Hellas
1

Ja det är helt otroligt egentligen, allt faller oftast på plats utav sig självt, det ena ger det andra i exakt rätt tidpunkt och tillfälle.
Fantastiskt!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/