Vad är detta jag upplever/ser?
Hej!
Ibland då jag ligger i sängen och ska sova så ser jag så vackra mönster då jag blundar. Detta sker alltså i vaket tillstånd och inte i något drömtillstånd. Jag har aldrig sett något liknande men det är så himla vackert med massa olika färger samt guld och silver. Är det någon som vet vad detta är för något som jag ser? Man skulle kunna likna det något orientaliskt mönster eller mosaik på något sätt .. vet inte hur jag ska förklara..
Sedan undrar jag - på min högra sida, närmare exakt inne i öronhålan, så känner jag en kittlande känsla hela tiden. Det känns som en energivåg eller en energivirvel på något sätt och det gör sig till känna flera gånger varje dag. Nu de senaste 2 dagarna har det varit så nästan dygnet runt i omgångar. Känslan av denna "energivåg" eller hur man nu ska förklara den, kan även sprida sig ner till min högra kind samt nedåt hakan och det är lite frustrerande då jag känner detta men inte ser eller hör något.
Kan någon förklara eller har några idéer om vad det är jag upplever?
Tacksamma hälsningar,
Med Kärlek och ljus
Namaste,
Emell
Jag undrar också vad mönstret är för något. Ibland kan jag se mönstret även när jag tittar upp i taket. Då har jag precis vaknat och kanske har vaknat för snabbt? Det känns lite konstigt också just då men inget obehagligt. Kan se det ca 1 minut och sedan blir jag för vaken, tror jag. 😃
Ser oxå vackra mönster och virvlar med färger när jag blundar ibland. Dock inte jämt :-) Funderar jag med :-)
Those who don't believe in magic will never find it 
#1 och #2
Skönt att höra att man inte är ensam iaf av att se detta.. Om ni får veta vad det är för fina mönster, hör gärna av er. 😉
Med Kärlek och ljus
Namaste,
Emell
'Jag ser också färger ibland, oftare förr. Brukar likna det med ett Kalejdoskop 🙂
#3 Vi skrev samtidigt så jag såg inte ditt svar förrän nu. Skönt att det är fler som är i samma färgglada båt 😂
#5 Exakt! Du satte huvudet på spiken. Det ser precis ut som mönster man kan se i ett Kalejdoskop!!
Jag är så nyfiken på vad det är för spännande saker vi ser bakom ögonlocken..
Med Kärlek och ljus
Namaste,
Emell
Ser inte alla mönster och färger när de blundar? Det har jag alltid trott. Trodde det var en naturlig reaktion på ögonlockets tryck mot ögonloben. Eller något sådant.
Men jag kan förstås ha fel… Ni tänker alltså att det har med andlighet att göra?
Man ser alltid lite när man blundar, ögonens nerver och trådar somfinns i ögonlocken… men detta är speciellt. det är starka färger och mönster som uppkommer.
Mycket vackert… jag kan även se massa färgglada prickar och pluttar när jag har ögonen öppna om det till ex är mörkt eller dassigt ute.. någon mer som gör det?
Rosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.
Jag är inte neurolog, men en rimlig gissning är att det är ett understimulerat syncentrum i kombination med en hjärna som håller på att koppla ner inför sömnen. För mig är fenomenet som starkast när jag är lite bakfull.
#8 Jo då. Kan se allt möjligt också när jag har ögonen öppna. Blixtar, prickar, mönster.. Har aldrig tänkt att det har med andlighet att göra dock, trott att det var det som kallas ögonmigrän.
Tack för alla svar!
Förresten, är det ingen som har upplevt den där kittlande energivågen i sitt öra också som jag oxå skriver om i inlägg #0 ? 😎 Jag känner det ju så ofta, så jag tänker att det är något jag borde ta reda på vad det är - men tyvärr så har jag ingen aning.. Frustrerande är det i af..
Med Kärlek och ljus
Namaste,
Emell
Jo jag har ofta kill i öronen som kommer och går, men har inte förknippat det med andligheten 🙂
#12, okej!! Va skönt att du vet det iaf, hur er kontakt visar sig. Känns det som spindelnät typ när det är i ansiktet eller kan du förklara närmare hur det känns? (haha jag känner själv desperationen i mitt inlägg. Men jag vill så gärna ta reda på vad som händer, då jag blir gaaalen på detta surrande, och killande och virvlandet överallt.)
Är osäker på om det är min guide - han verkar isf så himla påträngande..
Med Kärlek och ljus
Namaste,
Emell
#13 För mig har det inte alltid varit så (kill och kittlande känsla i örat, surr och spindelnät m.m ) utan det har ökat i samband med att jag utvecklat mig medialt… Så därför tänker jag att det hör ihop.. men jag kan ju vara helt fel ute..
Med Kärlek och ljus
Namaste,
Emell
Alla känner vi olika. Men jag tror definitivt, om det är så att du fått dessa förnimmelser under din utveckling, att det är dina guider och vägledare som försöker få dig att förstå att dom finns hos dig när du behöver dom, för råd och stöd. 🙂
På mig blir det som ett "pirr/tingel" i hela kroppen.
Det började dockmed tingel i huvudet (Som spindelnät i ansiktet, fast i hårbotten) Sedan har jag lärt mig att tyda det lite mer och nu har det ökat till heeela kroppen 😉
Till exempel… om jag ställer en ja eller nej fråga, så slappnar jag av… andas ut och se om det händer något. Är det ett ja så kommer det en energivåg genom hela kroppen.
jag fick reda på om det var ett ja, genom att igen fråga om det betyder ja. Och då kom det igen!
Testa! 😃
Rosalee
#16 Aha, det ska jag testa! Tack för tipset Rosalee 🌈
Kanske det är så att mina guider/vägledare har "ökat" sina signaler just för att jag inte lyssnar! När jag känner det där kill, surr, sus, nätet o s v så slår jag ju bara bort det och tänker "Sluta kittlas" o s v o s v
Så vad ska de göra? Jo - öka kontakten och kanske är det därför som det känns så påträngande. Bra, jag ska tänka så iaf nu och försöka lyssna bättre - och på så sätt se om jag får kontroll över detta virvlandet. Tack igen, du fick mig att börja tänka i andra banor!
Med Kärlek och ljus
Namaste,
Emell
Tack Rosalee, bra förklarat, ska också fråga mina guider och kolla om det är samma för mig 🙂
Tack Rosalee här också! Då vet jag vad jag kan göra när jag öppnar upp lite mer och känner mer saker i framtiden. 🙂
Det är ju inte säkert att det funkar på alla, men jag tror faktiskt att de flesta kan känna på det viset. :) Viktigast är att slappna av och andas ut så man känner sig tung i underlivet ungefär… svårt att förklara. Men om man gör så första gången så kan man känna guidens närvaro, sen efter hand så räcker det att andas och slappna av så kommer svaret :)
Men som sagt, första ggn. Är det bra om man testar att andas ut så djupt o slappna av önda ner i bäckenet.. Tinglar det i kroppen då så är din guide där och då kan ni bara köra på 👍
Lycka till! 🌺
Rosalee
Upplevde det med att se mönster i olika färger förr när jag var yngre.
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Hrm.. jag får inget grepp om min guide.. 😇
Med Kärlek och ljus
Namaste,
Emell
Hej, väcker liv i en gammal tråd (förhoppningsvis). Upplevde precis det ni beskriver, men till skillnad från er så är det väldigt skrämmande för mig. ”Mönstren” rör sig hastigt och byter riktning oförutsägbart. Efter ett intensivt collage av olika mönster så börjar jag se ansikten. Ansikten på otroligt skrämmande människor/monster. Det kan vara figurer taget ur skräckfilmer eller bara otroligt skrämmande. Men det är just mönsterna som skrämmer mig allra mest. Kittlandet i ena örat som ts beskriver känner jag också av. Känns som att ett litet djur har tagit sig in där.
#24: Tror det är dina egna rädslor som spökar för dig - samt att hjärnan släpper på bilder man inte behöver behålla vid sömn .
Fråga dig själv vad du är rädd för ?
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"