Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: meditation
Läst 1337 ggr
madede
1

Slappnar av för mycket?

Hej på er! Jag har mediterat mycket de senaste månaderna, och är nöjd med min utveckling. T.ex. så får jag mycket energi av det och jag känner mig i allmänt mycket lugnare och gladare.
Men en sak som börjat komma nu på senaste tiden är att jag liksom får en känsla av att munnen ska öppnas. Som att jag slappnar av så mycket att käken mest bara hänger där. Det är känns väldigt olustigt och det brukar sluta med att hela meditationen störs utav att jag tänker på att hålla käften stängd hela tiden.

Jag har läst lite på nätet och hittade några råd som t.ex. att låta tungan nudda gommen lite lätt och att le lite skulle också hjälpa. Ska prova dessa nästa gång.

Men jag undrar nu om någon av er märkt av detta? Det är lite roligt samtidigt som det är irriterande, sitta där med öppen mun liksom… Haha! :) Eller om ni råkat ut för andra lustigheter med kroppen under meditation?

Förövrigt så älskar jag den här sidan, alla är trevliga och öppna och ni ger ifrån er så härlig energi allihopa! Kram på er!

[WiieSoet]
0

När jag gick i grundskolan hade vi meditation 2 dagar i veckan - Fråga mig inte varför, men i varje fall så blev det så för mig med. Störde mig mycket på det. Slutade alltid med att jag öppnade ögonen för att kolla om någon sett det. Haha, inte bästa koncentrationen. 

Det där med att le fungerade inte för mig, så jag la mig ner istället och det fungerar skitbra 😎

Jane-Lyzell
0

Härligt du delar med dig - jag tror du går lite för djupt och troligen sitter lite för bekvämt😉- se till hålla en rak ställning när du mediterar(sittandes) så ska du se det blir bättre.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

WiieSoet
0

Hej, tog bort min konto ett tag men nu är jag tillbaka. Har ni lust att ta bort mitt inlägg? Vill börja om på nytt :)