Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: andlighet
Läst 6421 ggr
lollolovee
1

Orbs, små andar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De flesta vet väl vad robs är. De kan finnas på foton som stora eller små lysande 'pluppar'. Jag funderar lite över den här bilden. Är det någon mera än jag som ser ansikterna?

Jane-Lyzell
0

ande orber kan se ut så - om inte bilden är fejkad!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
1

Människan ser ansikten överallt beroende på en psykologisk disposition som har visat sig viktig för social gemenskap och människan som art. Maria i molnen och Jesus i potatisar. Med det sagt så ser även jag tydliga ansikten och många har vittnat om att de ser figurer i orber. Tror jag att det är andar som visar sina ansikten? Jag vet inte men är öppen även för andra förklaringar än den rent akademiska. Det blir mer ql att leva då…🤔

PS. Det är ju onekligen en något spöklik omgivning!

Jane-Lyzell
1

2 nu har vi haft just ett ande ansikte i orb - som blivit igenkänt här på en elev - så vist finns det andliga orber - det är ju det vi blir ljus❤️

lollolovee
0

Jag har bara aldrig förstått, eller sett ansikterna i dem förr.

lollolovee
0

Jag ser även en liten pojke (5år?) stå och smälla i kökslådorna för att sedan bli straffad, ser inte hur, bara att starka och barska nävar drar bort honom därifrån, ner mot golvet. Jag hör skrik.

lollolovee
0

Sorry, fel tråd!

lizaohman
0

#3  Jomen det är precis vad ansiktsigenkänning är. Man tycker sig se ansikten och gärna ansiktet på någon man känner igen. En muslim ser inte Jesus i en potatis, han kanske ser sin farbror. Vilket inte på något sätt säger emot att orber finns, att vi blir ljus eller att någon på andra sidan väljer att visa sig i en orb. Det kanske är ett enklare sätt att manifestera sig för en när och kär, vad vet jag!

Det är inte bara ansikten som kan ses i orber, ett mycket välkänt medium såg små figurer, alltså inte bara ansikten, som rörde sig. Andra ser mönster och färger. De senare är ofta tillskrivna fukt på linsen eller i luften.

#0 Min uppfattning av denna bild är att fotografen uppenbarligen har sett något i det där hörnet eftersom han tagit ett fotografi utan uppenbart motiv. Jag känner inte fotografen så jag kan inte säga att jag litar på henom, men just motivlösheten är för mig en indikation på att det kan vara äkta orber. Sedan kan man ju trixa även med äkta orber för att det ska bli en aha-upplevelse. De "säkraste" orber är enligt mig när en fotograf fotat inomhus i en någorlunda dammfri omgivning och det dyker upp energispår eller orber runt en och samma människa fler än en gång. Jane, du hade en sådan bildserie om jag minns rätt, när din son fyllde år (tror jag det var). Jag har sett rätt många sådana foton runt just barn!

Jane-Lyzell
0

Ja det stämmer - men intresant är det och så länge det inte finns forskning om det så blir det som det blir :-)

lollolovee
0

Tack för alla svar! Jag hade ingen aning om det här med ansikterna!

TezzD
0

👍

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.