Drömmar
Någon som kan något om drömtydning?
Jag drömde att jag blev uppringd av en person som hade problem med sin affär. Han jobbade dygnet runt o hade problem med att få personal…… som vanligt när folk ber mig om saker låter de uppgivna o jag ställer upp, för att vara snäll. Trots att jag var tvungen att göra knut på mig själv, för att ha tid med detta…..detta brukar vara fallet även i verkliga livet….. Försökte i drömmen få min stora dotter som inte har jobb, att tända på idén o hjälpa till, men hon gjorde sig oanträffbar….. vilket hon gör även i verkliga livet.
Rätt som det var stötte jag vid en baktrappa på ett otrevligt gäng som jagade mig med en sönderslagen flaska….jag flydde in i trappan, där var det råttor. Men dem sprang jag förbi. Nästan uppe på nästa plan där det fanns en dörr känner jag hur något som kommer uppifrån, liksom snuddar mig utefter ryggen och jag känner hur detta något med vassa klor tar tag i mig.
Och attackerar mig, slickar o biter…… en gigantiskt stor Fladdermus…den slickar o biter, slickar o biter och river mig i ansiktet…. så kom jag upp på avsatsen till nästa våning o får upp den tunga dörren…….och lyckas komma undan både Fladdermusen o de som förföljer mig…..Vaknar o har en skräck känsla en lång stund efteråt!
Jag är inte kunnig inom drömtydning, men jag tycker att det är kul med symboltolkningar. Här är mitt bidrag.
Jag drömde att jag blev uppringd av en person som hade problem med sin affär. Han jobbade dygnet runt o hade problem med att få personal…… som vanligt när folk ber mig om saker låter de uppgivna o jag ställer upp, för att vara snäll. Trots att jag var tvungen att göra knut på mig själv, för att ha tid med detta…..detta brukar vara fallet även i verkliga livet….. Försökte i drömmen få min stora dotter som inte har jobb, att tända på idén o hjälpa till, men hon gjorde sig oanträffbar….. vilket hon gör även i verkliga livet.
Du beskriver att detta har en stor liknelse med vad som sker i ditt verkliga liv, vad känner du inför detta? Varför tror du själv att du drömmer om det här?
Trappor kan både betyda något positivt eller någonting negativt.
I ditt fall gick du upp för trappan, det låter positivt, du höjer dig till en ny nivå.
Råttor brukar vara obehagliga, känner du obehag inom arbetet? någonting annat som du arbetar på, jobbar på/med?
Någonting uppifrån kommer och attackerar dig, något du inte kan styra över. Vet inte vad fladdermusen symboliserar.
En dörr betyder en möjlig öppning, väg. Enligt Anna-Lena Wikströms drömtolkningslexikon betecknar dörren våra förhoppningar om ett lyckligt liv, men också en andlig tröskel att ta sig över.
🌺
"Man måste ge lite mer än man tar"
Vilken otäck dröm, Ians. Jag hittade någon som skickat in en dröm till en "drömtydare", som blivit biten av en fladdermus. Kanske svaret kan ge dig ett svar.
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
http://spiritualism.ifokus.se/articles/4f4cebb5d3b4fd6dde0029a4-drommar-och-dess-betydelse
De flesta Drömmar är aspekter av os sj'älva - så kanske länken kan hjälpa dig tolka - då du är den bästa tolkaren själv av dina Drömmar :-)
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"