Inbillning? Ande?
En sak jag har gått och grubblat på flera månader nu och bara måste få höra er åsikt om..
De hela började med att jag var med min faster och köpte några nya kristaller hos en kvinna som håller på med energier, tarot och lite sånt.
Efter besöket hade kvinnan tagit kontakt till min faster och frågat om hon kan få dra ett kort till mig. Min faster ringde mig och jag tänkte varför inte. Kortet jag fick handlade om min eller nån av mina närmaste födelsedag, minns inte riktigt allt kortet sade men en mening var att någon kommer få fira min födelsedag i himlen. Tänkte (och förstod inte) destomer den meningen just då men ca 2 veckor senare dagen före min 17års födelsedag på den sista maj hade jag luggit och sovit hela kvällen och nångång 11 tiden på kvällen steg jag upp och for till centrum (väldigt liten stad, händer aldrig något här) för att träffa 2 vänner. Då var klockan kanske 1 på natten, alltså min födelsedag nu. Vi hann gå tvärs över gatan då en bil med två personer i kommer körandes i 120 km/h ner för gatan och åker rakt in i en byggnad, en arm ligger på övergångsstället och bilen fortsätter sedan i nästa hus, föraren klarar sig nästan smärtfritt medans kompisen sitter död i bilen.
Först blev jag riktigt rädd, tänkte jag med min stora dödsfobi skulle bli galen. Fastän jag stog en halvmeter från en avhuggen arm och död person kunde jag känna ett lugn i hela kroppen. Något jag aldrig i hela livet hade kunnat tro jag kunde känna i en sådan situation. (Klarar knappt stå på en gravgård utan att något triggar igång en panikattack.)
Kännde inte personen som dog, bara till utseendet. Mina två vänner kännde honom och var i samma ålder och visste direkt vem han var. Ändå har jag varje dag tänkt och kännt han varit närvarande på olika sätt under dessa månader. Eller kan det vara nån annan? Och varför efter den händelsen.
Också nästa kväll under firandet av min födelsedag fick jag veta en släkting låg på sjukhus och skulle dö. (dog dock nån dag senare)
Tror ni allt detta hade något med tarot kortet att göra?…
Har fått höra det kunde ha något med att få svar med min fobi att göra också?
Blev en lite stökig text men hoppas ni föstår!
Det var en tokig taro läggare att be få dra ett kort för dig och förmedla död - det är ett av det första man får lära i etik ock moral . Man förmeflar inte sådant - det skapar bara konstigheter. ! Nej jag tror inte tarotkortet skapade detta!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Låter som en konstig historia, måste jag säga. Och en högst märklig Tarot läggare 🤔
Tarotkort läggare ska ha samma etik som en psykolog eller terapeut. Tarotkort läggningen ska vara konstruktivt och ge klienten en positiv upplevelse. Man ska absolut inte tala om när eller att någon ska dö. Man ska INTE lämna tarotkortläggaren i rädsla. Det gör mig förbannad att det existerar. Vissa tarotkortläggare har inte utvecklat sin personlighet så långt som behövs för att möta människor i deras frågor, kris eller behov av råd. Då blir deras Ego är viktigare än klientens välbefinnande.
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
Nej, det var absolut inte tarotkortet. Vilket budskap som helst kan tolkas som att det passar in när det är ett så otydlig tidsgräns. För det första så kan budskapet om din födelsedag tolkas - precis som du gjort - att det kan gälla en händelse under de två veckorna före din födelsedag, under din födelsedag eller efter din födelsedag men före nästa födelsedag ELLER när som helst, för du fyller ju år varje år. Om två år kanske gammelmoster dött 3 månader före din födelsedag, 93 år gammal. Oj, det stämmer ju..
Colin Fry sa vid ett tillfälle att andarna inte vet ett dugg mer om framtiden än vad vi gör mer än om de ser ett händelseförlopp som vilken normalbegåvad person som helst kan räkna ut följden av, levande eller på andra sidan. Han använde liknelsen att ett medium kan förmedla ett budskap att ett brev är på väg, men bara för att anden sett brevet postas.
Med det sagt så finns det ändå personer som kan sia om framtiden, för vilka några möjliga händelser uppenbaras. Ibland slår de in och ibland gör de inte det. Ett medium som sett något hända i framtiden har inte fel eller ljuger ifall det inte slår in, men det var bara EN möjlighet som mediumet såg. Det kan också vara så att det kanske hände i en parallellvärld, en annan dimension eller så kan det vara något som faktiskt redan hänt även om man inte lyckas koppla ihop synen/budskapet med en händelse. Det är inte lätt det där.
Till sist vill jag säga att du verkar ha kontakt med andra sidan eftersom du fick det lugn och stöd du behövde i denna svåra situation. Det kändes väl tryggt? Har du försökt utveckla dig andligen på något sätt? Uppenbarligen är du ju intresserad 🎈