Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: övriga-mediala-områden
Läst 2621 ggr
[Ambrosia]
1

Vill inte vara medial.

Hej. :)

Jo jag har senaste månaden fått besök ibland på nätterna, först var det en dam som kom och hälsa på och stod och stirra på mig. Hennes ögon bara stirrade på mig, så jag vart väldigt rädd och sen vart jag arg. Så jag bad henne dra och ja det gjorde hon. Sen såg jag lite andra saker och sen en nazist soldat som öppna dörren till mitt rum. Sen i går natt såg jag en rödhårig kivnna, men hon försvann rätt fort.

Kan man börja se så här om man mått dåligt en tid? Jag tycker själva silverregnet och den ljusblå sprakande energin som jag ser hemma hos mig är fin och lugnande och jag mår bra av dom. Tror det är mina andliga guider. Men det här att se människor mitt i natten, det vill jag inte alls. Då blir jag jätte rädd. Vill inte se några mer. Finns det nåt man kan göra för att slippa se dom?

I natt bad jag till gud att jag skule slippa se några själar, såg bara den ljusblå energin då. Så det var ju skönt. Vill känna mig trygg på natten igen. Nån som har nån bra ide?. Eller får man bara gilla läget?

Kram från Ambrosia :)

Sara-N
2

hej!

jag tror att gilla läget är det som gäller, tyvärr. att du är så öppen för andevärlden har förmodligen någon sorts mening. om jag var du så hade jag utvecklat den förmågan och arbetat på min rädsla. det är en del av dig och den delen behöver kanske lite utvekcling. det e ju ofta man blokerar sig när man inte vill "se" längre men det tror jag hämmar ens andliga utveckling. "ser" du så är det meningen att du ska se, helt enkelt.

jobba på att hantera det bara och att kanske få lite mer struktur i andebesöken. du måste ju kunna säga ifrån och be dom koma tilbaka senare eller inte mitt i natten :)

var glad för din gåva!

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

Hellas
4

Jag vet precis hur du menar och visst har jag själv varit där såsom de flesta av oss mediala.

Det handlar om att Diciplinera sig men det är lättare sagt än gjort, speciellt om man inte vet hur man kan göra.

Det finns olika metoder och beroende på vilken typ av person man är fungerar det olika bra.

Den man självklart alltid ska lita på är Huvudguiden som också är din Dörrvakt.
Att varje kväll be din Guide se till att ingen energi från andevärlden skall nå till dig nattetid är en första start.
Det viktiga är att Du sedan inte ligger och tittar om det fungerar därför att så fort du själv blir nyfiken så öppnar du upp igen.

Den här tråden tror jag att du ska läsa igenom, det finns många bra tips i inläggen och jag beskriver i artikeln vad som fungerar för mig.

Periodvist har jag varit så öppen att jag blivit helt slut rent själsligt, man blir helt enkelt utbränd.

Att välja om man ska vara medial eller inte kan vi tyvärr inte göra, däremot så kan vi lära oss att leva med det.

Det är Du som avgör när du ska vara tillgänglig för andevärlden och det är den biten du behäver arbeta med.

Läs Diciplinera dig

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[NeferNefer]
2

Jag föreslår att du lär dig att stänga av. Hellas förslag att be din guide om hjälp är jättebra. Vidare kan du visualisera en bubbla av ljus runt dig, och den kan inget komma igenom. Det finns andra metoder också. Det som funkar bäst för mig är att stänga igen chakrorna. Börja uppifrån och gå igenom chakra för chakra och stäng av dem. Det nedersta lämnar du lite-litegrann öppet.

Skogshumblan
1

Håller med Hellas och Nefer, lär dig stänga av och var inte rädd för att sgäa ifrån till dem om du tycker det blir för mycket.

Hoppas du hittar ett sätt som funkar och får ro.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jane-Lyzell
2

Ambrosia - du har fått många bra tipps här hur du kan göra - fast jag tycker igentlign att du redan jett dig själv svareet hur du ska göra!

Du har gjort som du ska, sagt ifrån bestämt och då försvann damen - sen har du bett gud om att slippa det och dina färger i olika nyaser ger dig tryggheten(troligen dina skyddsguider eller vad du nu vill kalla det!

var envis och be dem respektera dina val att inte vilja nu - sen kanske det är som du skriver gilla läget att förstå vad du har - men man ska skynda långsamt i sin egen tackt!Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Ambrosia]
3

Hellas: Tack för ditt svar. Jag har läst artikeln Diceplinera dig nu. Det hjälpte mig jätte mycket. Jag är oerhört tacksam för att du delar med dig av din kunskap. I natt såg jag ingenting, men låg och var rädd hela natten, så jag kunde inte sova förens det blev ljust. Men nu har jag skrivit upp 3 saker som jag ska göra innan jag förhoppningsvisst somnar varje natt.

Jane-Lyzell: Tack för ditt svar. Tack för att du tycker jag har gjort som jag ska. Det känns ju bra. Jag trodde jag såg en ande i natt. Och vart skit förbannad, men sen insåg jag att det var mitt överkast som låg konstigt. Ja jo jag får nog acceptera att jag är lite medial.

Sara-N: Tack för ditt svar. Ja jo det är nog en mening med att jag ser. Jag brukar också tänka så när det gäller andra saker. Får nog inse att det gäller även på detta område. Även fast det känns lite läskigt.

NeferNefer: Tack för ditt svar. Ja jo har skrivit upp här nu att jag ska stänga ner chakrana, så som du beskriver.

Hellas
3

Jag hade en period då jag var runt 20 när jag var fullständigt skräckslagen nattetid. Det var hemskt rent ut sagt.
En natt var det värre än det någonsin varit och jag låg vaken timme efter timme alldeles stel av skräck.

Helt plötsligt fick jag en ingivelse till att våga mig på att titta ner mot min fotände.
Där satt en man som hade munkliknande kläder.
Han tittade milt på mig och jag fick ett sådant otroligt lugn i min själ att jag sedan dess aldrig mer varit rädd på nätterna.

Ps. Det var så pass ljust i rummet att det inte kunde vara skuggor i mörkret, det här var en fullt manifesterad man.

//Hellas

[Ambrosia]
3

Hellas: Å vad glad jag är att du såg/träffa denna munk och att han fick dig att inte vara rädd. Hoppas jag träffar nån liknande. :). Tack för att du berätta detta.

[Ambrosia]
5

Tänkte bara berätta att er hjälp hjälpt mig mycket. Bad, dimmade ner mitt inre ljus och stängde mina chakran. Sen la jag mina händer på mitt bröst bara för att det är skönt. Sen en stund senare fick jag massor, alltså hur mycket energi i händerna och fötterna som helst. Det var underbart och all min räddsla försvann vid det tillfället. Jag kände att mina andliga guider var precis nära mig och hjälpte mig. Då kände jag mig så trygg och somnade som ett litet barn. Det var så otroligt skönt.

Natten efter upplevde jag samma sak, men kunde inte sova ändå. För jag låg i det rum jag sett mycket saker i förut. Men de två nätterna efter det, har jag varit så trött så jag har kunnat sova ändå. Och i natt var jag inte rädd alls. Sov hemma hos mig igen då. Det var så skönt, att bara kunna sova igen. Så jag hoppas detta håller i sig.

SÅ TACK SÅ JÄTTE MYCKET för er hjälp. Ni är bäst.

Jane-Lyzell
3

Åh va glad jag blir för digSkrattande Härligt och bra jobbat- du har nu tagit kontrollKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
3

#9 Så otroligt härligt att det känns bättre, bra jobbat, nu har du funnit ett verktyg att kunna använda och utveckla.
Dessutom så kommer du även kunna hjälpa alla andra som också har samma bekymmer.

Kram och tack för din feedback Kyss

//Hellas

[Ambrosia]
1

Hej igen.

Nu har det gått en tid sen jag skrev detta inlägg. Jag har haft mer besök på nätterna. Jag har varit rädd. Men jag har börjat bli mindre rädd nu och börjar acceptera dem som kommer mycket mer. Känner nu att det är en mening med att andarna kommer och besöker mig. Har pratat med några och de var jätte snälla. Jag har frågat två andar om de behövde hjälp med något. Men de behövde de inte.

Jag undrar nu lite om vad man ska säga till andarna som kommer. De verkar bli glada att man ser och kan prata med dem :) Jag äter också sömnmedicin, som gjort de senaste 2 veckorna att jag inte sett så mycket. Har bara haft ett besök under dessa två veckor. Undrar lite hur man ska göra ang sömnmedicinen. Är ju väldigt skönt att kunna sova, men samtidigt kanske det hindrar min andliga utveckling. Det kanske är en mening med att jag faktiskt ser.

Jag har börjat läsa boken Budskap från Silver Birch nu. Den svenska upplagan, som Jane sa i ett annat inlägg att den var lite väl kristen vinklad. Men den är intressant. Den får mig att känna mig mindre rädd.

Jag undrar också mer om i vilken bok man kan lära sig mer om Lagarna?

Tack så jätte mycket för all hjälp och stöttning.

Med Vänlig Hälsning från Ambrosia ✨