Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettspiritualism
Läst 630 ggr
palmblom
0

auras?

Under ett långt samtal med mina vänner för en stund sedan satte jag mig i lätt meditation. När jag öppnade ögonen igen hade det skett något. Färger verkade klarare, ansikten verkade liksom utdragna men ändå inte och jag tänkte att det var för att jag hade blundat länge. Men effekten avtog inte och jag utforskade den genom att studera mina vänner. Jag kunde se ett svagt blått sken som omgav dom jag tittade på. Kanske bara en decimeter eller så runt dom å speciellt tyligt runt huvudena. När jag suttit och studerat mina vänner men åxå saker runt mig som verkade ha samma effekt av kraftigare färger en stund började jag bli svårt ofokuserad och upptäckte att jag inte kunde följa med i det som det samtalades om i gruppen, jag började tappa tråden i det som sas liksom. Jag började åxå få obehags känslor över att jag inte kunde ta mig ur mitt tillsånd och fenomenet varade i kanske 30 minuter. Tillslut gick jag ut och efter en kort promenad i frisk luft kom jag "tillbaka". Jag är lite rädd av naturen antar jag och tänkte att det kunde vara en hjärnblödning eller så när det var så pass okontrollerat som det var. Det var en skräck blandad upplevelse och jag uppsökte en doktor som uteslöt bla diabetes hjärnblödning m.m genom blod prov och samtal. Men när jag läste tråden om aura som ligger här på sidan börjar jag tänka att det kan var nånting åt det hållet som jag upplevde. Känslan under själva händelsen var som sagt först nyfikenhet men sen blev jag rädd av det okontrollerade i situationen efteråt kände jag åxå ett tryck runt huvudet varför jag uppsökte läkare, som inte hade en förklaring på det inträffade. Är det möjligt att hamna i ett stadie där man ser auror utan att medvetet söka sig dit (jag kan inte minnas att jag upplevt det förut heller)? Å känner andra liknande symptom och bivärkningar efter att ha studerat värden genom det här "ögat", om det nu är det som hände…

lizaohman
0

Man kan uppleva mental träningsvärk i huvudet vid andligt arbete 🌺

Jane-Lyzell
0

du hamnade i ett tillstånd av att gått tillbaks för fort - du var inte i synk med ande kropp o själ - därför såg du aurorna med - ta längre tid på dig att ta dig tillbaks till här o nu - när du mediterar - så blir du inte så sensetiv.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
0

Ooops, svarade i fel tråd 😂

Jane-Lyzell
0

Vist kan uppöppnandet av din medialasida kännas som ett tryck runt pannan - jätte bra du undersökte dig ordentligt - så du uteslöt att det eventuellt kunde vara något medecinskt.

palmblom
0

Jo, jag har öppnat mig och kommer lätt tillbaka till samma känsla igen och när jag vill avsluta det, är det presis som du säger behagligt att meditera. Då släpper det liksom taget och jag känner ingen "bakfylla". Dock har jag upptäckt att jag inte kan komma lika långt in i det igen (om man kan säga så)  utan att det liksom bara kommer halvvägs för mig. Jag ser energi runt människor, upplevde till och med att jag såg en "ljus pelare" som strålade upp från en man, men det känns mer som skuggor om jag jämför det med min första upplevelse. Dessutom verkar jag vara begränsad till vissa platser. Rummet där jag först upptäckte det är den absolut bästa platsen men vissa kyrkor verkar vara bra åxå…… Utomhus miljöer upplever jag som nästan omöjliga…. Tack för hjälpen med hur man avslutar. Nu kan jag "slänga" mig i det och utforska, utan att behöva må dåligt efteråt.

Jag är tacksam för ditt svar. Anders

palmblom
0

Oj nu när jag läser din tråd ser jag att jag har läst fel.. :) Men du gav mig ändå vägledning utan att skriva det. Det jag behövede veta var hur jag skulle avsluta, för att våga "gå tillbaka". Å på något konstigt sätt läste jag ditt svar så det blev rätt för mig… hahaha tack iallafall! Utan att skriva ett ord om hur jag skulle göra hjälpte du mig massor!!!!!!! <3

Jane-Lyzell
0

😃