Rysk Munk
På en ö ute i Ladoga i Ryssland finns klostret Valaam som drivs av munkar.
Denna bild är från 1887 och mannen är en eremit munk!- tror jag hittat Min Man på Min tavla - likheterna är slående tycker jag :-)- vad tycker ni !?
(Min tavla under första inlägget)
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Oj, vad spännande! Hur kom detta till dig?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Måste fråga dig om klostret är samma som på finska heter Valamon luostari?
I alla fall ett mycket känt gammat kloster!
Hej!🙂
Jag är häpen faktiskt, målade du din tavla innan du skulle se munken på bilden eller målade du innan?🤔 för du har målat honom ansiktet exakt (jag är en ex bild lärare).
Det är ju fantastiskt.🌈
Kram/Naz
Kram/Naznaz
Mycket vackert Jane,,
Tack alla för eran respons - 🌺
2. Om du menar det jag målade - så blir det bara när jag målar :-)
3. det tror jag :-)
4. Kul du gillar den- Jag målade denna tavla i cirka1 månads tid - det tog tid att få den färdig - när jag väll hade den klar så, undrade jag vem han var , sen- går jag in på en fb grupp jag är med i och där ligger denna bilden på munken :-) - Jag tror ju inte på tillfälligheter - så för mig visade han det var han på tavlan😉
5 Tack🌺
Hej igen!
Så fantastiskt 😃
Kram/Naznaz
Ja lite kul är det 😉

Först nu såg jag att det faktiskt fanns ett ansikte där.. ser inte så bra, fick kolla med förstoringsglas. Men det är faktiskt likt! Fint verk annars med.
Jag tror inte heller på tillfälligheter.. undrar vad han vill förmedla med det? Känns som om han har nåt på lut han vill ha sagt.🙂
Är jag galen?? Svara inte på det… Men jag ser ingen i din tavla, Jane. Jag ska göra som millam och kolla i förstoring :)

Oj då, hade ju kunnat förstora hela tavlan.. nån är fumlig i huvet..😃
#9 #10 Först blev jag lite fundersam…..munken syns ju hur tydligt som hellst😉 sen tittade jag närmare på tavla nr två och förstod att det var den ni menade 🎧 tog några sek att hitta "gubben"
Jätte fina tavlor Jane 👍
Du är inte "galen" lisaohman! Jag förstod inte heller vad alla såg förrän jag förstorade bilden. Nu ser jag munken hur klart som helst. Vacker bild, Jane!
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
😉Kul
Jätte fin tavla Jane…..och visst ser jag munken! 😉
du får nog trycka upp bilden så ser du nog😉
Jag ser något som liknar ett ansikte med lysande runda ögon (liten) när jag förstorar. Människan har en stark psykologisk drift (hittade inget bättre sätt att förklara det, jag är nyvaken) att se ansikten överallt, jämför alla Maria i molnen och Jesus i potatisar. Just ansiktsigenkänning har varit viktigt under evolutionen. Så därför är det inte konstigt att Per såg ett stort ansikte med fylliga läppar förutom det lilla ansiktet; Betydligt mer feminint. Kul med sådana tavlor, som "keeps on giving". 🎁